Tato bakalářská práce pojednává o blogu Notino jako marketingově-komunikačním nástroji dané společnosti na českém trhu. Cílem práce je zmapovat vývoj blogu Notino a na základě zjištěných poznatků o současném stavu navrhnout plauzibilní doporučení potenciálně ve-doucí ke zvýšení čtenosti a efektivity blogu. V teoretické části jsou představeny teoreticko-historické aspekty blogů a možné role blogu v marketingově-komunikačním mixu firem, jež jsou doplněny o definice zásadních pojmů, základy měření efektivity blogu a stručné před-stavení současných trendů v blogování. Praktická část je pojata jako případová studie blogu Notino tvořená třemi komplementárními rovinami - analýzou dat pomocí nástroje Google Analytics, průzkumem konkurenčních blogů a dotazníkovým šetřením realizovaným mezi zástupci cílové skupiny, která byla doplněna o dva rozhovory se správkyněmi blogu Notino. Závěr práce tvoří syntéza zjištěných poznatků prezentovaná formou SWOT analýzy, na jejímž základě byla vytvořena doporučení naplňující cíl práce.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with blogging as a tool of marketing communication of Notino in the Czech market. The aim of the thesis is to propose plausible recommendations in order to increase the blog's popularity and effectiveness, based on its evolution and current sta-tus. The first part introduces theoretical and historical aspects of blogs and their potential role in corporate marketing-communication mix, along with definitions of fundamental terms, rudiments of blog effectiveness measuring and a brief introduction of current blo-gging trends. The practical part is conceived as a case study of the Notino blog which con-sists of three complementary levels - a Google Analytics data analysis, an exploration of competing blogs and a questionnaire survey conducted among the target group representa-tives, supplemented by two interviews with the Notino blog executives. The conclusion of the thesis is comprised of a SWOT analysis synthetizing all findings in order to fulfill the aim of the thesis.
Klíčová slova
Blog, firemní blog, trendy v blogování, efektivita blogu, Google Analytics, Notino
Klíčová slova v angličtině
Blog, corporate blog, blogging trends, blog effectiveness, Google Analytics, Notino
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o blogu Notino jako marketingově-komunikačním nástroji dané společnosti na českém trhu. Cílem práce je zmapovat vývoj blogu Notino a na základě zjištěných poznatků o současném stavu navrhnout plauzibilní doporučení potenciálně ve-doucí ke zvýšení čtenosti a efektivity blogu. V teoretické části jsou představeny teoreticko-historické aspekty blogů a možné role blogu v marketingově-komunikačním mixu firem, jež jsou doplněny o definice zásadních pojmů, základy měření efektivity blogu a stručné před-stavení současných trendů v blogování. Praktická část je pojata jako případová studie blogu Notino tvořená třemi komplementárními rovinami - analýzou dat pomocí nástroje Google Analytics, průzkumem konkurenčních blogů a dotazníkovým šetřením realizovaným mezi zástupci cílové skupiny, která byla doplněna o dva rozhovory se správkyněmi blogu Notino. Závěr práce tvoří syntéza zjištěných poznatků prezentovaná formou SWOT analýzy, na jejímž základě byla vytvořena doporučení naplňující cíl práce.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with blogging as a tool of marketing communication of Notino in the Czech market. The aim of the thesis is to propose plausible recommendations in order to increase the blog's popularity and effectiveness, based on its evolution and current sta-tus. The first part introduces theoretical and historical aspects of blogs and their potential role in corporate marketing-communication mix, along with definitions of fundamental terms, rudiments of blog effectiveness measuring and a brief introduction of current blo-gging trends. The practical part is conceived as a case study of the Notino blog which con-sists of three complementary levels - a Google Analytics data analysis, an exploration of competing blogs and a questionnaire survey conducted among the target group representa-tives, supplemented by two interviews with the Notino blog executives. The conclusion of the thesis is comprised of a SWOT analysis synthetizing all findings in order to fulfill the aim of the thesis.
Klíčová slova
Blog, firemní blog, trendy v blogování, efektivita blogu, Google Analytics, Notino
Klíčová slova v angličtině
Blog, corporate blog, blogging trends, blog effectiveness, Google Analytics, Notino
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy blogování a jeho využití v marketingových komunikacích firem.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Popište vybranou společnost a analyzujte současný stav jejího blogu.
4. Současně proveďte vlastní analýzu konkurenčních blogů.
5. Definujte výzkumné otázky a proveďte kvantitativní výzkumné šetření.
6. Shrňte a interpretujte získané informace.
7. Odpovězte na výzkumné otázky a navrhněte doporučení do budoucnosti s ohledem na cíl práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy blogování a jeho využití v marketingových komunikacích firem.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Popište vybranou společnost a analyzujte současný stav jejího blogu.
4. Současně proveďte vlastní analýzu konkurenčních blogů.
5. Definujte výzkumné otázky a proveďte kvantitativní výzkumné šetření.
6. Shrňte a interpretujte získané informace.
7. Odpovězte na výzkumné otázky a navrhněte doporučení do budoucnosti s ohledem na cíl práce.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D. L. a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-907-6.
SCOTT, David Meerman.Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
GOLDSTEIN, Adam. Blogging Evolution. Evolution: Education and Outreach [online]. Springer US, 2009, 2(3), 548-559 [cit. 2019-01-29]. DOI: 10.1007/s12052-009-0149-9. ISSN 19366426.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D. L. a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. Praha: Grada, 2008, xiv, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-907-6.
SCOTT, David Meerman.Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
GOLDSTEIN, Adam. Blogging Evolution. Evolution: Education and Outreach [online]. Springer US, 2009, 2(3), 548-559 [cit. 2019-01-29]. DOI: 10.1007/s12052-009-0149-9. ISSN 19366426.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaké doporučení byste navrhla pro snížení míry opuštění blogu, která byla v roce 2019 téměř 80 %?
Může být celková přemíra obsahu na internetu hrozbou pro blog jako marketingový nástroj?
Jaký je váš názor na využití video obsahu na blogu Notino?
Studentka připraveně reagovala na položené otázky.