Bakalářská práce se zabývá fungováním marketingu v kulturním prostředí s konkrétním zaměřením na divadlo. První část práce vymezuje teoretické poznatky z oblasti marketingu, marketingového mixu a divadla. Praktická část je nejprve zaměřena na charakteristiku konkrétní instituce - Východočeské divadlo Pardubice. Poté se zabývá zpracováním výsledků dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu slouží pro návrh řešení a zlepšení komunikace divadla směrem ke studentům Univerzity Pardubice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the function of marketing in the cultural system with a par-ticular focus on theatre. The first part of the thesis defines theoretical knowledge from marketing, marketing mix, and theatre. At first, the practical part of the thesis is focusing on a charakteristic of Východočeské divadlo Pardubice. The second part is focusing on a processing of the questionaire results. The research results serve as a proposal of the solution for a communication improvement from the theatre to students of the Uni-versity of Pardubice.
Klíčová slova
Marketing, marketing kultury, marketingový mix, komunikační mix, propagace, divadlo, Východočeské divadlo Pardubice, Univerzita Pardubice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, culture marketing, marketing mix, communication mix, promotion, theatre, Východočeské divadlo Pardubice, University of Pardubice
Rozsah průvodní práce
64 s. (94 595 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá fungováním marketingu v kulturním prostředí s konkrétním zaměřením na divadlo. První část práce vymezuje teoretické poznatky z oblasti marketingu, marketingového mixu a divadla. Praktická část je nejprve zaměřena na charakteristiku konkrétní instituce - Východočeské divadlo Pardubice. Poté se zabývá zpracováním výsledků dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu slouží pro návrh řešení a zlepšení komunikace divadla směrem ke studentům Univerzity Pardubice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the function of marketing in the cultural system with a par-ticular focus on theatre. The first part of the thesis defines theoretical knowledge from marketing, marketing mix, and theatre. At first, the practical part of the thesis is focusing on a charakteristic of Východočeské divadlo Pardubice. The second part is focusing on a processing of the questionaire results. The research results serve as a proposal of the solution for a communication improvement from the theatre to students of the Uni-versity of Pardubice.
Klíčová slova
Marketing, marketing kultury, marketingový mix, komunikační mix, propagace, divadlo, Východočeské divadlo Pardubice, Univerzita Pardubice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, culture marketing, marketing mix, communication mix, promotion, theatre, Východočeské divadlo Pardubice, University of Pardubice
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborné literatury s orientací na marketing kultury a divadla a specifikaci cílových skupin.
2. Na základě teoretického vymezení problému stanovení cíle práce, výzkumných otázek a metodiky práce.
3. V kontinuitě s teoretickou bází zmapování historie Východočeského divadla Pardubice a vypracování charakteristiky současného stavu komunikace.
4. Pomocí kvalitativního průzkumu zjištění funkčních komunikačních kanálů divadla vzhledem k cílové skupině, následně realizace kvantitativního výzkumu percepce komunikace divadla cílovou skupinou.
5. Na základě komparace a konfrontace výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek a nastavení případných doporučení vedení divadla v rámci komunikace směřující k dané cílové skupině.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborné literatury s orientací na marketing kultury a divadla a specifikaci cílových skupin.
2. Na základě teoretického vymezení problému stanovení cíle práce, výzkumných otázek a metodiky práce.
3. V kontinuitě s teoretickou bází zmapování historie Východočeského divadla Pardubice a vypracování charakteristiky současného stavu komunikace.
4. Pomocí kvalitativního průzkumu zjištění funkčních komunikačních kanálů divadla vzhledem k cílové skupině, následně realizace kvantitativního výzkumu percepce komunikace divadla cílovou skupinou.
5. Na základě komparace a konfrontace výsledků kvantitativního a kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek a nastavení případných doporučení vedení divadla v rámci komunikace směřující k dané cílové skupině.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí / Radim Bačuvčík. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2008. 1 CD-ROM. ISBN 978-80-904273-0-3
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0
DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla. Nakladatelství Pražská scéna, 2005, 310 s. ISBN 80-86102-49-1.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. Marketing neziskových organi-zácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer, [2016], 194 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-407-4
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí / Radim Bačuvčík. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2008. 1 CD-ROM. ISBN 978-80-904273-0-3
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0
DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla. Nakladatelství Pražská scéna, 2005, 310 s. ISBN 80-86102-49-1.
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.
TAJTÁKOVÁ, Mária, Jana NOVÁ a Ladislav BEDŘICH. Marketing neziskových organi-zácií, športu a kultúry. Bratislava: Wolters Kluwer, [2016], 194 s. Ekonómia. ISBN 978-80-8168-407-4
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kamas):
1. Nemohl být malý zájem o dotazníkové šetření způsoben tím, že byl dotazník rozeslán obrovskému množství studentů různých cílových skupin a návratnost nebyla žádným způsobem podpořena?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. U zodpovězení VO3 konstatujete, že "z komunikačního hlediska je problém někde mezi odesílatelem a příjemcem sdělení". Jak se tato situace odborně nazývá? Mohla byste říci, kde je dle vašeho názoru tento problém v tomto konkrétním případe?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Kromě popsaných doporučení zlepšení jednotlivých složek komunikačního mixu lze tento podpořit také spoluprací mezi divadlem a vedením univerzity (jakožto dvou významných institucí). Pokud je tato spolupráce reálná, jaká by mohla být její konkrétní podoba?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.