Bakalářská práce na téma Vizuální komunikace vybraných univerzitních galerií analyzuje vizuální komunikaci v off-line a online prostředí. Cílem je zjistit, zdali je komunikace
galerie propojena s jednotným vizuálním stylem. Teoretická část se zabývá definováním poj-mů vizuální komunikace, kulturního a kreativního průmyslu a marketingové komunikace v umění a kultuře. Dále také definuje pojem vizuální identita a na závěr popisuje metodologii, kde jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část obsahuje analýzu dokumentů, která zkoumá vizuální komunikaci univerzitních galerií. Výzkum je rozdělen na tři etapy
a tvoří SWOT analýzu vizuální komunikace zlínské univerzitní galerie G18. V praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a případná doporučení na zlepšení vizuální
komunikace galerií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focused on Visual communication of selected university galleries
analyzes visual communication in offline and online environment. The aim is to find out if
the gallery communication is connected with a united visual style. The theoretical part deals
with defining the concepts of visual communication, cultural and creative industry, marketing
communication in art and culture. It also defines the concept of visual identity and
finally describes the methodology where goals and research questions are set. The practical
part contains an analysis of documents which explores the visual communication of
university galleries. The research is divided into three stages and consists of a SWOT
analysis of the visual communication of the Zlin's University Gallery G18. In the practical
part the research questions are answered and possible recommendations for improving the
visual communication of galleries.
Visual communication, visual identity, online communication, offline
communication, gallery, university gallery, university gallery G18 in Zlín
Rozsah průvodní práce
90 s. (146 635 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Vizuální komunikace vybraných univerzitních galerií analyzuje vizuální komunikaci v off-line a online prostředí. Cílem je zjistit, zdali je komunikace
galerie propojena s jednotným vizuálním stylem. Teoretická část se zabývá definováním poj-mů vizuální komunikace, kulturního a kreativního průmyslu a marketingové komunikace v umění a kultuře. Dále také definuje pojem vizuální identita a na závěr popisuje metodologii, kde jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část obsahuje analýzu dokumentů, která zkoumá vizuální komunikaci univerzitních galerií. Výzkum je rozdělen na tři etapy
a tvoří SWOT analýzu vizuální komunikace zlínské univerzitní galerie G18. V praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a případná doporučení na zlepšení vizuální
komunikace galerií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focused on Visual communication of selected university galleries
analyzes visual communication in offline and online environment. The aim is to find out if
the gallery communication is connected with a united visual style. The theoretical part deals
with defining the concepts of visual communication, cultural and creative industry, marketing
communication in art and culture. It also defines the concept of visual identity and
finally describes the methodology where goals and research questions are set. The practical
part contains an analysis of documents which explores the visual communication of
university galleries. The research is divided into three stages and consists of a SWOT
analysis of the visual communication of the Zlin's University Gallery G18. In the practical
part the research questions are answered and possible recommendations for improving the
visual communication of galleries.
Visual communication, visual identity, online communication, offline
communication, gallery, university gallery, university gallery G18 in Zlín
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte marketingovým komunikacím v kultuře, primárně se zaměřením na vizuální komunikaci.
2. Stanovte cíle, metody a určete výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané univerzitní galerie, jejich marketingovou a vizuální komunikaci.
4. Proveďte polostrukturované rozhovory s grafickými designéry daných univerzit.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení pro daný subjekt.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte marketingovým komunikacím v kultuře, primárně se zaměřením na vizuální komunikaci.
2. Stanovte cíle, metody a určete výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybrané univerzitní galerie, jejich marketingovou a vizuální komunikaci.
4. Proveďte polostrukturované rozhovory s grafickými designéry daných univerzit.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení pro daný subjekt.
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking for visual communication.
Second edition. New York: Fairchild Books, an imprint of Bloomsbury Publishihng PIc, [2015]. ISBN 9781472572714
BRAND, Willemien. Visual Thinking: Empowering People & Organizations Through Visual Collaboration. Amsterdam: BIS Publishers, [2015].
ISBN 9789063694531
LIN, Gengli. Visual Harmony: Proportion in Graphic Design. Berkeley: Gingko Press, [2015].
ISBN 9781584236191
RESCH, Magnus. Management of Art Galleries. London: Phaidon Press Limited, [2018].
ISBN 9780714877754
TAYLOR, Jeffrey. Visual Arts Management. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, an Imprint of Taylor & Franics Group, [2018].
ISBN 9781134852697
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada; KORYČÁNEK, Rostislav; DIBBLE, Graeme; DIBBLE, Suzanne; TLACHOVÁ, Kateřina. OCH: Olgoj Chorchoj: Logika Emoce. Moravská galerie: UMPRUM, [2016].
ISBN 9788070273012
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking for visual communication.
Second edition. New York: Fairchild Books, an imprint of Bloomsbury Publishihng PIc, [2015]. ISBN 9781472572714
BRAND, Willemien. Visual Thinking: Empowering People & Organizations Through Visual Collaboration. Amsterdam: BIS Publishers, [2015].
ISBN 9789063694531
LIN, Gengli. Visual Harmony: Proportion in Graphic Design. Berkeley: Gingko Press, [2015].
ISBN 9781584236191
RESCH, Magnus. Management of Art Galleries. London: Phaidon Press Limited, [2018].
ISBN 9780714877754
TAYLOR, Jeffrey. Visual Arts Management. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, an Imprint of Taylor & Franics Group, [2018].
ISBN 9781134852697
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada; KORYČÁNEK, Rostislav; DIBBLE, Graeme; DIBBLE, Suzanne; TLACHOVÁ, Kateřina. OCH: Olgoj Chorchoj: Logika Emoce. Moravská galerie: UMPRUM, [2016].
ISBN 9788070273012
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Nebyly položeny otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jaké prvky vizuální komunikace se objevují u komerčních galerií a u univerzitních ne? Co je dle vašeho názoru příčinou této situace?
2. Jaké současné trendy v rámci celosvětově významných galerií či muzeí by mohly být v rámci možností univerzit do budoucna efektivní a uplatnitelné?
3. Kdo by měl z hlediska své pracovní náplně dohlížet na vizuální stránku galerie/kulturní instituce?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Proč vímáte komunikaci galerie G18 negativně?
Opdověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Dá se tedy říct, že všechny galerie pracují s korporátním designem? Vidíte problém galerie G18 v absenci jasné vize a korporátního designu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.