Tato bakalářská práce se zabývá nástroji marketingové komunikace lokální vinotéky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a její nástroje především reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations a také část o nákupním chování. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové komunikace konkrétní zlínské vinotéky, kde je provedena analýza využívaných nástrojů, analýza vnějšího prostředí formou Porterovy analýzy pěti sil, PEST analýzy a in store experiment zkoumající vliv podpory prodeje - konkrétně slev na nákupní chování zákazníků. Na základě vyhodnocení výzkumu jsou stanovena doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communication tools in the local wine shop. The marketing communication fundamental concepts and the marketing communication tools, such as advertisements, sales promotion, public relations and consumer behavior, are defined in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of specific Zlin wine shop's marketing communication. The overall analysis is accomplished through the analysis of the marketing tools' use, Porter's five forces model and PEST model for the macro environment analysis, in store experiment investigating the influence of the sales promotion - the influence of discounts on consumer behavior in particular. The recommendations are given, based on the research findings.
Klíčová slova
Podpora prodeje, vinotéka, slevy, in-store experiment, nákupní chování, analýza prostředí
Tato bakalářská práce se zabývá nástroji marketingové komunikace lokální vinotéky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a její nástroje především reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations a také část o nákupním chování. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové komunikace konkrétní zlínské vinotéky, kde je provedena analýza využívaných nástrojů, analýza vnějšího prostředí formou Porterovy analýzy pěti sil, PEST analýzy a in store experiment zkoumající vliv podpory prodeje - konkrétně slev na nákupní chování zákazníků. Na základě vyhodnocení výzkumu jsou stanovena doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communication tools in the local wine shop. The marketing communication fundamental concepts and the marketing communication tools, such as advertisements, sales promotion, public relations and consumer behavior, are defined in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of specific Zlin wine shop's marketing communication. The overall analysis is accomplished through the analysis of the marketing tools' use, Porter's five forces model and PEST model for the macro environment analysis, in store experiment investigating the influence of the sales promotion - the influence of discounts on consumer behavior in particular. The recommendations are given, based on the research findings.
Klíčová slova
Podpora prodeje, vinotéka, slevy, in-store experiment, nákupní chování, analýza prostředí
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na marketingovou komunikaci a její hlavní nástroje.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolenou společnost a realizujte kvalitativní výzkum (formou experimentu).
4. Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na marketingovou komunikaci a její hlavní nástroje.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zvolenou společnost a realizujte kvalitativní výzkum (formou experimentu).
4. Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte doporučení.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, Expert. ISBN 80-247-0254-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000, Profesional. ISBN 8071699977.
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018, ISBN 978-80-271-0252-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, Expert. ISBN 80-247-0966-X
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, Expert. ISBN 80-247-0254-1.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000, Profesional. ISBN 8071699977.
JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018, ISBN 978-80-271-0252-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, Expert. ISBN 80-247-0966-X
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. Na základě, čeho jste se rozhodla upozornit na akci podpory prodeje právě 6 dnů před zahájením?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Kterou komunikační aktivitu přímých konkurentů (dalších lokálních vinoték) vnímáte jako nevhodnou vzhledem oboru podnikání, produktu a zákazníkům?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. S jakými omezeními lze spojit uplatnění nástroje reklama, který uvádíte v odpovědi na svou první výzkumnou otázku?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.):
1. Pokud je ve stanoveném období navýšen prodej určitého vína díky reklamní akci, lze poté sledovat útlum jeho prodeje v důsledku určitého předzásobení spotřebitelů? Pokud ano, je pak v celkovém součtu daná reklamní akce efektivní?
Studentka plně zodpověděla položenou otázku.