Cílem této práce je mapovat přístupy, které v projektovém řízení podporují rovnost a ce-listvost. Teoretická část začíná vývojovými fázemi organizací a následně elementy směřujícími k tzv. celostní tyrkysové organizaci. Následně jsou představeny přístupy, které s těmito elementy pracují, jejich využití v životním cyklu projektu a konkrétní nástroje, které je možné ve skupinových procesech v projektovém řízení využít. Praktická část na základě rozhovorů rozebírá vztah výše zmíněných přístupů k elementům podporující rovnost a celistvost a také popisuje případové studie, ve kterých byly použity.
Annotation in English
The goal of this theses is to map approaches which support equity and wholeness in the project management. The theorical part begins with evolutional phases of organizations and elements of holistic teal organization. Next there are presented approaches which include these elements, their position in the project life cycle as well as specific tools for incorporating to the group processes of project management. The practical part focuses on the relation of mentioned approches and elements supporting equity and wholeness and also describes case studies where they were used.
Cílem této práce je mapovat přístupy, které v projektovém řízení podporují rovnost a ce-listvost. Teoretická část začíná vývojovými fázemi organizací a následně elementy směřujícími k tzv. celostní tyrkysové organizaci. Následně jsou představeny přístupy, které s těmito elementy pracují, jejich využití v životním cyklu projektu a konkrétní nástroje, které je možné ve skupinových procesech v projektovém řízení využít. Praktická část na základě rozhovorů rozebírá vztah výše zmíněných přístupů k elementům podporující rovnost a celistvost a také popisuje případové studie, ve kterých byly použity.
Annotation in English
The goal of this theses is to map approaches which support equity and wholeness in the project management. The theorical part begins with evolutional phases of organizations and elements of holistic teal organization. Next there are presented approaches which include these elements, their position in the project life cycle as well as specific tools for incorporating to the group processes of project management. The practical part focuses on the relation of mentioned approches and elements supporting equity and wholeness and also describes case studies where they were used.
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti projektového řízení, leadershipu, ekologie a sociální změny.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Vymezte pojmy a teoretická východiska. Charakterizujte skupinové procesy podporující rovnost a celistvost ve vztahu k projektovému řízení.
4. Navrhněte jednotlivé skupinové procesy pro použití v praxi.
5. Proveďte testování skupinových procesů podle zvolené metody.
6. Na základě teoretických poznatků a testování zhodnoťte výsledky a navrhněte možné pokračování.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti projektového řízení, leadershipu, ekologie a sociální změny.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Vymezte pojmy a teoretická východiska. Charakterizujte skupinové procesy podporující rovnost a celistvost ve vztahu k projektovému řízení.
4. Navrhněte jednotlivé skupinové procesy pro použití v praxi.
5. Proveďte testování skupinových procesů podle zvolené metody.
6. Na základě teoretických poznatků a testování zhodnoťte výsledky a navrhněte možné pokračování.
Recommended resources
CARNEY, Brian M. a Isaac GETZ, 2011. Svoboda v práci: jak nechat zaměstnance dělat, co chtějí, a tím zvýšit produktivitu, zisk a růst. Praha: PeopleComm. ISBN 978-80-904890-1-1.
BLANKE, Catriona a CROFT,John. 2013. Dragon Dreaming. Permakultura CS. [Online] 2.09. [Citace: 25. 9 2018.] https://www.permakulturacs.cz/article/136/dragon-dreaming---design-projektu.
DOLEŽAL, Jan, 2016. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN ISBN978-80-247-5620-2.
LALOUX, Frédéric, [2016]. Budoucnost organizací: průvodce budováním organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. Praha: PeopleComm. Expert (Grada). ISBN 978-80-87917-29-9.
SCHUMACHER, E. F., 2000. Malé je milé aneb Ekonomie, která by počítala i s člověkem: průvodce budováním organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. Brno: Doplněk. Expert (Grada). ISBN 80-723-9035-X.
Recommended resources
CARNEY, Brian M. a Isaac GETZ, 2011. Svoboda v práci: jak nechat zaměstnance dělat, co chtějí, a tím zvýšit produktivitu, zisk a růst. Praha: PeopleComm. ISBN 978-80-904890-1-1.
BLANKE, Catriona a CROFT,John. 2013. Dragon Dreaming. Permakultura CS. [Online] 2.09. [Citace: 25. 9 2018.] https://www.permakulturacs.cz/article/136/dragon-dreaming---design-projektu.
DOLEŽAL, Jan, 2016. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN ISBN978-80-247-5620-2.
LALOUX, Frédéric, [2016]. Budoucnost organizací: průvodce budováním organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. Praha: PeopleComm. Expert (Grada). ISBN 978-80-87917-29-9.
SCHUMACHER, E. F., 2000. Malé je milé aneb Ekonomie, která by počítala i s člověkem: průvodce budováním organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. Brno: Doplněk. Expert (Grada). ISBN 80-723-9035-X.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Göttlichová):
1. Můžete vysvětlit rozdíl mezi teoretickou a praktickou částí práce, na základě Vaší metodologie by v daném případě měla být součástí výzkumné metody.
2. Dalo by se stručně charakterizovat, v čem spatřujete základní rozdíly v přístupu Vámi oslovených participantů, pokud by Váš výběr měl být směřován, mimo jiné, i k těmto zjištěním?
3. Je možné stanovit případná doporučení - a jaká?
Studentka zodpověděla položené otázky