Cílem této práce je analýza efektivity online marketingové komunikace vybraných komunikačních kanálů měst Rožnov pod Radhoštěm a Valašské Meziříčí směrem k obča-nům a návštěvníkům. Nejprve definuje uvedenou problematiku pomocí teoretických vý-chodisek opřených o odbornou literaturu. V praktické části porovnává efektivitu komunikace prostřednictvím oficiální webové a facebookové prezentace a navrhuje možné změny vedoucí ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the online marketing communication efficiency of specific communication channels in the cities of Roznov pod Radhostem and Valasske Mezirici towards their citizens and visitors. At first it defines the above mentioned issue using theoretical outcomes supported by professional literature. In the practical part it compares the communication efficiency via the official web and Facebook presentations and it suggests possible changes leading to an improvement.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, marketingové komunikace, městský úřad, město, efektivita, komunikace
Klíčová slova v angličtině
city marketing, marketing communications, municipality, city, efficiency, communications
Rozsah průvodní práce
73 s. (132 838 znaků), 24 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je analýza efektivity online marketingové komunikace vybraných komunikačních kanálů měst Rožnov pod Radhoštěm a Valašské Meziříčí směrem k obča-nům a návštěvníkům. Nejprve definuje uvedenou problematiku pomocí teoretických vý-chodisek opřených o odbornou literaturu. V praktické části porovnává efektivitu komunikace prostřednictvím oficiální webové a facebookové prezentace a navrhuje možné změny vedoucí ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the online marketing communication efficiency of specific communication channels in the cities of Roznov pod Radhostem and Valasske Mezirici towards their citizens and visitors. At first it defines the above mentioned issue using theoretical outcomes supported by professional literature. In the practical part it compares the communication efficiency via the official web and Facebook presentations and it suggests possible changes leading to an improvement.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, marketingové komunikace, městský úřad, město, efektivita, komunikace
Klíčová slova v angličtině
city marketing, marketing communications, municipality, city, efficiency, communications
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových (zejména online) komunikací v prostředí měst a obcí a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraná města a jejich webovou i facebookovou prezentaci.
4. Na základě analýz ukazatelů efektivity webu a FB prezentace proveďte srovnání ve vymezeném časovém období, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Zodpovězte výzkumné otázky a formulujte možnosti a limity realizace vašich doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových (zejména online) komunikací v prostředí měst a obcí a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraná města a jejich webovou i facebookovou prezentaci.
4. Na základě analýz ukazatelů efektivity webu a FB prezentace proveďte srovnání ve vymezeném časovém období, vyvoďte závěry a doporučení.
5. Zodpovězte výzkumné otázky a formulujte možnosti a limity realizace vašich doporučení.
Seznam doporučené literatury
BRUNEC, Jan, 2017. Google Analytics. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0338-6.
DĚDIČEK, Dominik, 2010. FACEBOOK Jednoduše. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3196-1.
HEGER, Vladimír, 2012. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3779-9.
SLAVÍK, Jakub, 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: Jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
BRUNEC, Jan, 2017. Google Analytics. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0338-6.
DĚDIČEK, Dominik, 2010. FACEBOOK Jednoduše. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3196-1.
HEGER, Vladimír, 2012. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3779-9.
SLAVÍK, Jakub, 2014. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: Jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Göttlichová):
1. Kdybyste měl vybrat pouze jednu zásadní VO (viz s. 27), jaké by bylo její znění - uveďte ji v kontinuitě s odpovědí na základě výsledků Vašeho šetření.
2. Co Vás vedlo k výběru daného období, tzn. "od 10. 11. 2017 do 11. 11. 2018 a také od srpna do konce října 2017 a v tomtéž období roku 2018, kdy v České republice probíhaly komunální volby", opomeneme-li období voleb? Proč volba volebního období s jasným zvýšením komunikační aktivity?
3. Tak jako v rámci VO zkuste ve čtyřech bodech (2 města = 2 online nástroje komunikace).
Student zodpověděl všechny položené otázky.
V posudku vedoucí práce (dr. Juříková) byla položena následující otázka:
1. Nakolik můžeme říct, že je prezentace města na FB efektivní, měříme-li ji počtem a dosahem příspěvků? Podají nám tyto informace objektivní hodnocení efektivity?
Student plně odpověděl na otázku.