Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním sociálních reklam proti používání mobilních telefonů Asociace českých pojišťoven a BESIP. Teoretická část se věnuje sociální reklamě z hlediska terminologického vymezení pojmů souvisejících s tématem a doposud zkoumaným vlastnostem sociální reklamy. Práce dále sleduje vnímání sociální reklamy konkrétně proti používání mobilních telefonu za volantem za použití konkrétních reklamních apelů. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem a jeho vyhodnocením. Zkoumá vnímání sociálních reklam Asociace českých pojišťoven a BESIP výzkumnou metodou focus group.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis covers the perception of social advertisements against the use of mo-bile phones, filmed by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP. The theoretical part deals with social advertising from the perspective of terminological defi-nition of terms related to the topic, and properties of social advertising that have been examined so far. The thesis also specifically deals with the perception of social adverti-sing against the use of mobile phones behind the wheel using specific advertising appeals. The practical part engages in qualitative research and its evaluation. It examines the per-ception of social advertisements made by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP, using the focus group research method.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, apel, sociální problém, mobilní telefon, Asociace českých pojišťoven, BESIP
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, nonprofit, emotions, appeal, social problem, mobile phone, Association of Czech Insurance Companies, BESIP
Rozsah průvodní práce
60 s. (77 884 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním sociálních reklam proti používání mobilních telefonů Asociace českých pojišťoven a BESIP. Teoretická část se věnuje sociální reklamě z hlediska terminologického vymezení pojmů souvisejících s tématem a doposud zkoumaným vlastnostem sociální reklamy. Práce dále sleduje vnímání sociální reklamy konkrétně proti používání mobilních telefonu za volantem za použití konkrétních reklamních apelů. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem a jeho vyhodnocením. Zkoumá vnímání sociálních reklam Asociace českých pojišťoven a BESIP výzkumnou metodou focus group.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis covers the perception of social advertisements against the use of mo-bile phones, filmed by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP. The theoretical part deals with social advertising from the perspective of terminological defi-nition of terms related to the topic, and properties of social advertising that have been examined so far. The thesis also specifically deals with the perception of social adverti-sing against the use of mobile phones behind the wheel using specific advertising appeals. The practical part engages in qualitative research and its evaluation. It examines the per-ception of social advertisements made by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP, using the focus group research method.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, apel, sociální problém, mobilní telefon, Asociace českých pojišťoven, BESIP
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, nonprofit, emotions, appeal, social problem, mobile phone, Association of Czech Insurance Companies, BESIP
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamně a sociálním marketingu.
2. Vytyčte cíle, výzkumnou otázku a metodický postup práce.
3. Realizujte kvalitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociální reklamně a sociálním marketingu.
2. Vytyčte cíle, výzkumnou otázku a metodický postup práce.
3. Realizujte kvalitativní výzkum na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2016. s. 37. ISBN 978-80-87500-80-4
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku I. Zlín: VeRBuM, 2015. s.11. ISBN 978-80-87500-75-0
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011. ISBN 978-1-4129-8149-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2016. s. 37. ISBN 978-80-87500-80-4
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketingové kampaně v Česku I. Zlín: VeRBuM, 2015. s.11. ISBN 978-80-87500-75-0
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011. ISBN 978-1-4129-8149-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z jakého důvodu autorka vynechala respondenty ve věku 36 - 39 let?
2. V úvodu práce zmiňujete, že patříte do skupiny řidičů, kteří využívají mobilní telefon za jízdy. Jaký přínos mělo zpracovávání práce pro vás a vaše blízké?
3. Jak hodnotíte využívání strachu, smutku a bezmoci u sociálních reklam? Je vhodné vyvolávat tyto emoce u příjemců sdělení?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Autorka na straně 41 uvádí, že ji zajímá, jak budou vnímat spoty mladí lidé ve věku 20-25 let a jaký bude rozdíl ve vnímání u účastníků, kteří jsou ve věku 40-60 let a mohou tak být rodiči mladých recipientů. V praktické části však postrádám informaci, kdo z účastníků byl rodič a jak dále s touto informací pracovala. Proto pokládám otázku: Kolik z účastníků FG bylo zároveň rodiči a jak se jejich odpovědi lišily?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.