Bakalářská práce na téma firemní interní komunikace si klade za cíl, v návaznosti na výzkum uskutečněný
v roce 2018, vyzkoumat, jak by měla společnost přenastavit jeden z jejích klíčo-vých komunikačních kanálů.
V první části je vypracován teoretický základ k tématu interní komunikace se zaměřením na cíle komunikace a jsou představeny hlavní kanály, které se v interní komunikaci využívají, včetně výhod, případně nevýhod těchto kanálů. V praktické části je představena vybraná společnost a popsány klíčové výsledky výzkumu interní komu-nikace z roku 2018. V této části práce je rovněž popsáno kvalitativní šetření, které se zabývá znovu nastavením celofiremního meetingu, jsou zde publikovány výsledky šetření, závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
Based on a survey done in the company in 2018, this bachelor's thesis analyzes the redesign-ing need of one of the company's key communication channels. The theoretical part focuses on the internal communication and its communication channels, including advantages and disadvantages of those channels. The selected company is described in the practical part of the thesis as well as the key outcomes of the internal communication survey held in 2018. Furthermore, this part describes the qualitative survey which is investigating the need of the all staff meeting redesign. The conclusions and recommendations are also included in the practical part of this thesis.
internal communication, communication channels, management communication, design thinking, qualitative survey, all staff meeting
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma firemní interní komunikace si klade za cíl, v návaznosti na výzkum uskutečněný
v roce 2018, vyzkoumat, jak by měla společnost přenastavit jeden z jejích klíčo-vých komunikačních kanálů.
V první části je vypracován teoretický základ k tématu interní komunikace se zaměřením na cíle komunikace a jsou představeny hlavní kanály, které se v interní komunikaci využívají, včetně výhod, případně nevýhod těchto kanálů. V praktické části je představena vybraná společnost a popsány klíčové výsledky výzkumu interní komu-nikace z roku 2018. V této části práce je rovněž popsáno kvalitativní šetření, které se zabývá znovu nastavením celofiremního meetingu, jsou zde publikovány výsledky šetření, závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
Based on a survey done in the company in 2018, this bachelor's thesis analyzes the redesign-ing need of one of the company's key communication channels. The theoretical part focuses on the internal communication and its communication channels, including advantages and disadvantages of those channels. The selected company is described in the practical part of the thesis as well as the key outcomes of the internal communication survey held in 2018. Furthermore, this part describes the qualitative survey which is investigating the need of the all staff meeting redesign. The conclusions and recommendations are also included in the practical part of this thesis.
internal communication, communication channels, management communication, design thinking, qualitative survey, all staff meeting
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce, základní pojmy, stanovte cíl práce a metodický postup, definujte výzkumné otázky.
2. Analyzujte současnou situaci řešeného problému ve firemním prostředí, navrhněte metodiku výzkumu.
3. Zpracujte marketingový výzkum podle navržené metodiky u zvolené cílové skupiny interních zaměstnanců.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce, základní pojmy, stanovte cíl práce a metodický postup, definujte výzkumné otázky.
2. Analyzujte současnou situaci řešeného problému ve firemním prostředí, navrhněte metodiku výzkumu.
3. Zpracujte marketingový výzkum podle navržené metodiky u zvolené cílové skupiny interních zaměstnanců.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření realizovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Tim. 2009. Change by design. USA : HarperCollins Publishers Inc. ISBN: 978-0-06-176608-4
CORNELISSEN, Joep. 2014. Corporate Communication. London : Sage Publications Ltd. ISBN: 978-1446274958
HOLÁ, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno : Computer Press, a.s. ISBN 80-251-1250-0
HOLÁ, Jana. 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno : Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2636-3
JIŘINCOVÁ, Božena. 2010. Efektivní komunikace pro manažery. Praha : Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1708-1
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha : Jaroslava Kovaříková - Siria. ISBN 978-80-906367-0-5
LALOUX, Frederic. 2016. Budoucnost Organizací. Praha : PeopleComm s.r.o. ISBN: 978-80-87917-29-9
Seznam doporučené literatury
BROWN, Tim. 2009. Change by design. USA : HarperCollins Publishers Inc. ISBN: 978-0-06-176608-4
CORNELISSEN, Joep. 2014. Corporate Communication. London : Sage Publications Ltd. ISBN: 978-1446274958
HOLÁ, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno : Computer Press, a.s. ISBN 80-251-1250-0
HOLÁ, Jana. 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno : Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2636-3
JIŘINCOVÁ, Božena. 2010. Efektivní komunikace pro manažery. Praha : Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1708-1
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha : Jaroslava Kovaříková - Siria. ISBN 978-80-906367-0-5
LALOUX, Frederic. 2016. Budoucnost Organizací. Praha : PeopleComm s.r.o. ISBN: 978-80-87917-29-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Vámi zvolená výzkumná metoda byla předem konzultována s vedením společnosti? A jaký byl postoj ředitel k této metodě?
2. Vašeho workshopu se neúčastnili zástupci 5 oddělení. Nedalo se najít jiný termín nebo uspořádat 2 workshopy, aby se i oni mohli zapojit?
3. Kolik Vašich doporučení očekáváte, že vedení společnosti úspěšně aplikuje do praxe?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Do jaké míry je reálné, aby interní prezentace měly podobu TED prezentací? Co by bylo nutné zajistit, umožnit, aby byl tento požadavek splněn?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.