Předmětem práce je marketingová komunikace crowdfundingových projektů se zaměřením na filmy z produkce studentů Ateliéru Audiovizuální tvorba FMK UTB ve Zlíně. Teoretická část popisuje základní pojmy z oblasti filmového marketingu a financování filmového průmyslu. Praktická část představuje prostředí výzkumu a pětici projektů, které dále analyzuje skrze individuální hloubkové rozhovory. Prostřednictvím kvantitativního šetření zpětně zjišťuje účinnost komunikačních kampaní jednotlivých projektů a nabízí vhled do hlavní cílové skupiny - studentů UTB. Tato zjištění jsou východiskem pro projektovou část, která obsahuje návrh komunikační kampaně konkrétního crowdfundingového projektu.
Anotace v angličtině
The focus of this thesis is on marketing communication of crowdfunding projects for films produced by students of Audiovisual Arts Studio of FMC TBU in Zlin. The theoretical part covers the essential terms from the field of film marketing and film finance. The practical part introduces research of environment and five projects, which are then analysed through in-depth interviews. By using quantitative survey, it also analyses the efficiency of their communication campaigns and introduces the main target group - students of TBU. All of these findings serves as resources for the project part, which contains a concept for a communication campaign for a specific crowdfunding project.
crowdfunding, student film, film finance, marketing, marketing communication, communication campaign
Rozsah průvodní práce
93 s. (155 880 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem práce je marketingová komunikace crowdfundingových projektů se zaměřením na filmy z produkce studentů Ateliéru Audiovizuální tvorba FMK UTB ve Zlíně. Teoretická část popisuje základní pojmy z oblasti filmového marketingu a financování filmového průmyslu. Praktická část představuje prostředí výzkumu a pětici projektů, které dále analyzuje skrze individuální hloubkové rozhovory. Prostřednictvím kvantitativního šetření zpětně zjišťuje účinnost komunikačních kampaní jednotlivých projektů a nabízí vhled do hlavní cílové skupiny - studentů UTB. Tato zjištění jsou východiskem pro projektovou část, která obsahuje návrh komunikační kampaně konkrétního crowdfundingového projektu.
Anotace v angličtině
The focus of this thesis is on marketing communication of crowdfunding projects for films produced by students of Audiovisual Arts Studio of FMC TBU in Zlin. The theoretical part covers the essential terms from the field of film marketing and film finance. The practical part introduces research of environment and five projects, which are then analysed through in-depth interviews. By using quantitative survey, it also analyses the efficiency of their communication campaigns and introduces the main target group - students of TBU. All of these findings serves as resources for the project part, which contains a concept for a communication campaign for a specific crowdfunding project.
crowdfunding, student film, film finance, marketing, marketing communication, communication campaign
Zásady pro vypracování
1. Vymezte konkrétní teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a předpoklady.
3. Představte současný trh tuzemských studentských filmů.
4. Analyzujte marketingové komunikační nástroje, které byly využity v rámci crowdfundingových kampaní vybraných studentských filmů UTB. Tyto kampaně a jejich komunikaci porovnejte s konkrétními profesionálními projekty, jejichž výběr zdůvodněte. Realizujte výzkumná šetření se zaměřením na crowdfundingové kampaně vybraných studentských filmů.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte obecnou komunikační kampaň, využitelnou pro potřeby crowdfundingových kampaní studentských filmů UTB.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte konkrétní teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a předpoklady.
3. Představte současný trh tuzemských studentských filmů.
4. Analyzujte marketingové komunikační nástroje, které byly využity v rámci crowdfundingových kampaní vybraných studentských filmů UTB. Tyto kampaně a jejich komunikaci porovnejte s konkrétními profesionálními projekty, jejichž výběr zdůvodněte. Realizujte výzkumná šetření se zaměřením na crowdfundingové kampaně vybraných studentských filmů.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a navrhněte obecnou komunikační kampaň, využitelnou pro potřeby crowdfundingových kampaní studentských filmů UTB.
Seznam doporučené literatury
COLLINSOVÁ, H., 2017. Kreativní výzkum: Teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal. ISBN 978-80-7485-125-4
EPSTEIN, E. J., 2013. Ekonomika Hollywoodu: Skrytá finanční realita v pozadí filmů. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta. ISBN 978-80-204-2753-3
JURÁŠKOVÁ, O., P. HORŇÁK a kolektiv, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4354-7
KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Vyd. 1. Praha : Grada. ISBN 978-90-247-3541-2
KERRIGAN, F., 2010. Film Marketing. Oxford : Butterworth-Heinemann. ISBN 978-0-7506-8683-9
KOTLER, P. a L. K. KELLER, 2013. Marketing management. Vyd. 14. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4150-5
KURZOVÁ, S., 2013. Pitch It! Vyd. 1. Praha : Nakladatelství AMU. ISBN 978-80-7331-284-8
Seznam doporučené literatury
COLLINSOVÁ, H., 2017. Kreativní výzkum: Teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví. Vyd. 1. Brno : Barrister & Principal. ISBN 978-80-7485-125-4
EPSTEIN, E. J., 2013. Ekonomika Hollywoodu: Skrytá finanční realita v pozadí filmů. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta. ISBN 978-80-204-2753-3
JURÁŠKOVÁ, O., P. HORŇÁK a kolektiv, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4354-7
KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Vyd. 1. Praha : Grada. ISBN 978-90-247-3541-2
KERRIGAN, F., 2010. Film Marketing. Oxford : Butterworth-Heinemann. ISBN 978-0-7506-8683-9
KOTLER, P. a L. K. KELLER, 2013. Marketing management. Vyd. 14. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-4150-5
KURZOVÁ, S., 2013. Pitch It! Vyd. 1. Praha : Nakladatelství AMU. ISBN 978-80-7331-284-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Uvádíte, že pozitivní WOM je klíčem ke komerčnímu úspěchu filmového díla (?), jeho síla je viditelná i při zapojení studentů FMK do crowdfundingu. Lze tento nástroj využít i u studentů z jiných fakult na UTB ve Zlíně?
Projektovou část jste postavil na návrhu kampaně pro konkrétní film. Je vůbec možné vytvořit "univerzální" model crowdfundingové kampaně pro další studentské filmy?
Student připraveně ragoval na všechny položené otázky.