Tato diplomová práce se zaměřuje na společnost Marvel Entertainment, LLC, internetové memy a možnosti jejich využití v marketingové komunikaci značky. Cílem práce je zjistit, zda mohou internetové memy efektivně fungovat jako reklamní nosiče a zda internetová komunita kolem tohoto fenoménu souhlasí s takovým použitím.
Při pokusu naplnit tento cíl byla provedena obsahová a sémiotická analýza existujících memů s tématikou Marvel Entertainment a následně bylo provedeno kvalitativní dotazníkové šetření mezi členy komunity kolem internetových memů.
V projektové části se práce zabývá možnostmi implementace internetových memů do marketingové komunikace Marvel Entertainment a to zejména na sociální síti Reddit, kde známé internetové memy často vznikají.
Annotation in English
This thesis focuses on Marvel Entertainment, internet memes and the possibilities of using this phenomenon in marketing communication of the brand. The goal is to discover whether internet memes can effectively work as advertising vehicles or not and If the internet community around this phenomenon would accept such usage.
To fulfill this goal there was content and semiotic analysis of existing Marvel related memes performed and afterward quantitative research was carried out. Questionnaire used in this research was distributed to members of internet memes community.
Goal of the project part is to successfully implement internet memes into marketing communication of Marvel Entertainment, LLC. The main channel for fulfilling this goal should be Reddit, social network which is known birthplace for significant amount of famous internet memes.
Keywords
Marvel Entertainment, mem, internetový mem, sociální sítě, zábavní průmysl, filmový průmysl, komiks, marketingová komunikace
Keywords in English
Marvel Entertainment, meme, internet meme, social media, entertainment industry, film industry, comics, marketing communication
Length of the covering note
125 s. (180 220 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zaměřuje na společnost Marvel Entertainment, LLC, internetové memy a možnosti jejich využití v marketingové komunikaci značky. Cílem práce je zjistit, zda mohou internetové memy efektivně fungovat jako reklamní nosiče a zda internetová komunita kolem tohoto fenoménu souhlasí s takovým použitím.
Při pokusu naplnit tento cíl byla provedena obsahová a sémiotická analýza existujících memů s tématikou Marvel Entertainment a následně bylo provedeno kvalitativní dotazníkové šetření mezi členy komunity kolem internetových memů.
V projektové části se práce zabývá možnostmi implementace internetových memů do marketingové komunikace Marvel Entertainment a to zejména na sociální síti Reddit, kde známé internetové memy často vznikají.
Annotation in English
This thesis focuses on Marvel Entertainment, internet memes and the possibilities of using this phenomenon in marketing communication of the brand. The goal is to discover whether internet memes can effectively work as advertising vehicles or not and If the internet community around this phenomenon would accept such usage.
To fulfill this goal there was content and semiotic analysis of existing Marvel related memes performed and afterward quantitative research was carried out. Questionnaire used in this research was distributed to members of internet memes community.
Goal of the project part is to successfully implement internet memes into marketing communication of Marvel Entertainment, LLC. The main channel for fulfilling this goal should be Reddit, social network which is known birthplace for significant amount of famous internet memes.
Keywords
Marvel Entertainment, mem, internetový mem, sociální sítě, zábavní průmysl, filmový průmysl, komiks, marketingová komunikace
Keywords in English
Marvel Entertainment, meme, internet meme, social media, entertainment industry, film industry, comics, marketing communication
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů. Zformulujte teoretická východiska nezbytná k pochopení dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a stanovenou metodiku výzkumu.
3. Připravte a zrealizujte kvantitativní šetření s cílem zjistit aspekty konzumace a tvorby online memů uživateli internetu. Proveďte obsahovou a sémantickou analýzu příkladů internetových memů.
4. Na základě zjištěných dat stanovte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Výsledky z výzkumu a analýz použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte vlastní memy použitelné v komunikaci aktuálních filmů Marvel Studios.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů. Zformulujte teoretická východiska nezbytná k pochopení dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a stanovenou metodiku výzkumu.
3. Připravte a zrealizujte kvantitativní šetření s cílem zjistit aspekty konzumace a tvorby online memů uživateli internetu. Proveďte obsahovou a sémantickou analýzu příkladů internetových memů.
4. Na základě zjištěných dat stanovte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Výsledky z výzkumu a analýz použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte vlastní memy použitelné v komunikaci aktuálních filmů Marvel Studios.
Recommended resources
BORGATTI, Stephen P., Martin G. EVERETT a Jeffrey C. JOHNSON. Analyzing social networks. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2018, xix, 363. ISBN 978-1-5264-0410-7
HOWE, Sean. Marvel: co jste neměli vědět o komiksovém zázraku. Přeložil Richard PODANÝ. Praha: Paseka, 2016. ISBN 978-80-7432-708-7.
LIEB, Rebecca a Jaimy SZYMANSKI. Content - the atomic particle of marke-ting: the definitive guide to content marketing strategy. London: Kogan Page, 2017, xvi, 223. ISBN 978-0-7494-7975-6.
SHIFMAN, Limor. Memes in digital culture. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2014. MIT Press essential knowledge series. ISBN 9780262525435.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment in-dustry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
Recommended resources
BORGATTI, Stephen P., Martin G. EVERETT a Jeffrey C. JOHNSON. Analyzing social networks. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2018, xix, 363. ISBN 978-1-5264-0410-7
HOWE, Sean. Marvel: co jste neměli vědět o komiksovém zázraku. Přeložil Richard PODANÝ. Praha: Paseka, 2016. ISBN 978-80-7432-708-7.
LIEB, Rebecca a Jaimy SZYMANSKI. Content - the atomic particle of marke-ting: the definitive guide to content marketing strategy. London: Kogan Page, 2017, xvi, 223. ISBN 978-0-7494-7975-6.
SHIFMAN, Limor. Memes in digital culture. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2014. MIT Press essential knowledge series. ISBN 9780262525435.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment in-dustry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
Je obecně známo, že obdoba MCU společnosti DC zdaleka není tak úspěšná. Dokázala by diplomantka předejmout, jak by se výsledky jejího dotazníkového šetření lišily, kdyby bylo zaměřené na DC? Např. pokud jde o sémantický diferenciál?
Diplomantka v projektové části předkládá své návrhy marketingově zužitkovatelných memů. Má na ně již nějakou zpětnou vazbu? Jak tyto memy působily?
Diplomantka při hodnocení otázky 4 svého dotazníku uvádí i Pinterest a možnost "jiné". V dotazníku však ani jednu z těchto možností nevidíme. Jedná se o omyl, nebo diplomantka svůj dotazník upravovala "za běhu"?
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.