Práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou a aktivitami realizovanými Krajskou knihovnou Františka Bartoše ve Zlíně. Skúma, aké komunikačné nástroje musí knižnica využívať a aký obsah sprostredkovávať konkrétnej cieľovej skupine tak, aby prišlo k zvýšeniu výpožičiek kníh a nárastu počtu registrácií v knižnici.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on marketing communication and activities organized by the František Bartoš Regional Library in Zlín. It examines, what type of communication tools the library needs to use and what content to produce for a specific audience to increase the number of borrowed books and registrations in the library.
Klíčová slova
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, knižnica, čitatelia, služby, komunikačné nástroje, marketingová komunikácia, Facebook
Klíčová slova v angličtině
František Bartoš Regional Library in Zlín, library, readers, services, communication tools, marketing communication, Facebook
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
SK
Anotace
Práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou a aktivitami realizovanými Krajskou knihovnou Františka Bartoše ve Zlíně. Skúma, aké komunikačné nástroje musí knižnica využívať a aký obsah sprostredkovávať konkrétnej cieľovej skupine tak, aby prišlo k zvýšeniu výpožičiek kníh a nárastu počtu registrácií v knižnici.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on marketing communication and activities organized by the František Bartoš Regional Library in Zlín. It examines, what type of communication tools the library needs to use and what content to produce for a specific audience to increase the number of borrowed books and registrations in the library.
Klíčová slova
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, knižnica, čitatelia, služby, komunikačné nástroje, marketingová komunikácia, Facebook
Klíčová slova v angličtině
František Bartoš Regional Library in Zlín, library, readers, services, communication tools, marketing communication, Facebook
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se nástrojů marketingové komunikace.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Stručně charakterizujte Krajskou knihovnu Františka Bartoše ve Zlíně a na základě svých zjištění ze sekundárních zdrojů analyzujte současný stav a využití nástrojů marketingové komunikace dané instituce.
4. Na základě výsledků primárního marketingového výzkumu, analyzujte využívané nástroje marketingových komunikací zvolené instituce.
5. Dle výsledků výzkumu navrhněte projekt marketingové komunikace knihovny.
6. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se nástrojů marketingové komunikace.
2. Stanovte hlavní cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Stručně charakterizujte Krajskou knihovnu Františka Bartoše ve Zlíně a na základě svých zjištění ze sekundárních zdrojů analyzujte současný stav a využití nástrojů marketingové komunikace dané instituce.
4. Na základě výsledků primárního marketingového výzkumu, analyzujte využívané nástroje marketingových komunikací zvolené instituce.
5. Dle výsledků výzkumu navrhněte projekt marketingové komunikace knihovny.
6. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1 Brno: Computer Press, 2003. 275s. ISBN 80-7226-811-2
KOTLER, Philip. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966x
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1 Brno: Computer Press, 2003. 275s. ISBN 80-7226-811-2
KOTLER, Philip. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966x
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci naznačujete, že knihovny ve výpůjčkách soutěží s prodejci knih, kteří propagaci nových knih věnují stále více pozornost, třeba i prostřednictvím venkovní reklamy. Jaké možnosti KKFB v tomto směru nevyužívá?
2. Jak hodnotíte účinnost propagačních předmětů při propagaci služeb knihovny?
3. Filozofie knihoven se v současné době zdůrazňuje funkci knihovny jako společenského a vzdělávacího centra. Je lepší hodnotit knihovnu podle počtu návštěvníků než výpůjček?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázku: Jak velký knižní fond má knihovna Františka Bartoše ve Zlíně? Jak vypadá jejich organizační struktura? Jaký je počet zaměstnanců?
Odpověď: Student nepřesně odpověděl na položenou otázku.