Tato práce se zabývá sociální kampaní neziskové organizace World Wildlife Fund. Byla provedena literární rešerše, na jíž základě jsou teoreticky definovány a blíže rozebrány pojmy sociální marketing a sociální reklama. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie. Cílem studie je zhodnotit použité nástroje a prostředky sociálního marketingu, které vedly k celosvětovému rozšíření zvolené sociální kampaně.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with nonprofit organization World Wildlife Fund's social campaign. A literature search was conducted, in accordance to which terms like social marketing and social advertising are theoretically defined. As a research method a case study was chosen. Its aim is to evaluate tools and means of social marketing that are used in the campaign as it has managed to spread globally.
Klíčová slova
nezisková organizace, sociální marketing, sociální reklama, sociální kampaň, Světový fond na ochranu přírody, případová studie, grassroots hnutí
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organization, social marketing, social advertising, social campaign, World Wildlife Fund, case study, grassroots movement
Rozsah průvodní práce
79 s. (126 160 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá sociální kampaní neziskové organizace World Wildlife Fund. Byla provedena literární rešerše, na jíž základě jsou teoreticky definovány a blíže rozebrány pojmy sociální marketing a sociální reklama. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie. Cílem studie je zhodnotit použité nástroje a prostředky sociálního marketingu, které vedly k celosvětovému rozšíření zvolené sociální kampaně.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with nonprofit organization World Wildlife Fund's social campaign. A literature search was conducted, in accordance to which terms like social marketing and social advertising are theoretically defined. As a research method a case study was chosen. Its aim is to evaluate tools and means of social marketing that are used in the campaign as it has managed to spread globally.
Klíčová slova
nezisková organizace, sociální marketing, sociální reklama, sociální kampaň, Světový fond na ochranu přírody, případová studie, grassroots hnutí
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organization, social marketing, social advertising, social campaign, World Wildlife Fund, case study, grassroots movement
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, marketingu neziskových organizací a specifikách jeho cílových skupin (veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu vybrané marketingové kampaně organizace World Wildlife Fund. Vymezte kritéria výběru kampaně pro kvalitativní výzkum. Kampaň analyzujte. Konfrontujte komunikační aktivity organizace zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky marketingové kampaně organizace. Na základě závěrů z výzkumu a analýz odpovězte na výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýz představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci organizace. Naznačte, jakým směrem a za použití jakých apelů by se vybraná kampaň měla nadále vyvíjet. Případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu, marketingu neziskových organizací a specifikách jeho cílových skupin (veřejnosti, sponzorů). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu vybrané marketingové kampaně organizace World Wildlife Fund. Vymezte kritéria výběru kampaně pro kvalitativní výzkum. Kampaň analyzujte. Konfrontujte komunikační aktivity organizace zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky marketingové kampaně organizace. Na základě závěrů z výzkumu a analýz odpovězte na výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýz představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci organizace. Naznačte, jakým směrem a za použití jakých apelů by se vybraná kampaň měla nadále vyvíjet. Případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., a Philip KOTLER. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2003. ISBN 01-304-1977-X.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim, a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
WEINREICH, N. Kline. Hands-on Social Marketing: A Step-by-step Guide. Thousand Oaks: Sage Publications, c1999. ISBN 0761908676.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., a Philip KOTLER. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2003. ISBN 01-304-1977-X.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim, a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
WEINREICH, N. Kline. Hands-on Social Marketing: A Step-by-step Guide. Thousand Oaks: Sage Publications, c1999. ISBN 0761908676.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V súčasnosti je aktuálnou témou (nielen v súvislosti s ochranou prírodného dedičstva) udržateľnosť (sustainability). Ako je tento pojem komunikovaný v jednotlivých kampaniach organizácie WWF? Prosím o stručné zhrnutie.
2. V krátkosti predstavte komunikačnú kampaň WWF na záchranu polárnych medveďov.
3. Na základe získaných poznatkov spracujte a krátko a prehľadne predstavte návrh komunikačnej kampane pripravenú pre WWF vo forme projektu.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. V čem lze vidět příčinu toho, že některé "grassroots" kampaně, jako třeba Earth Hour nebo zmiňovaný Movember, dokázaly udržet zájem veřejnosti po mnoho let, zatímco jiné, na první pohled podobné, jako třeba Ice Bucket Challenge, byly (přes obrovský počáteční boom) spíše jednorázové či krátkodobé?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položi doplňující otázku: Jsou výsledky enviromentálních kampaní měřitelné? Na základě čeho soudíte, že byla kampaň úspěšná?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.