Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingového plánu pro vstup značky Sweet Crochete na trh. Značka Sweet Crochete je českou značkou, která se věnuje tvorbě ručně dělaných háčkovaných produktů. V teoretické části jsou vymezena základní teoretická východiska týkající se značky a jejího budování, základů strategického marketingu, základů marketingového výzkumu, a především tvorby marketingového plánu. Praktická část se věnuje představení značky, jejímu příběhu a produktům. Dále je zde provedena marketingová situační analýza, a to pomocí dílčích analýz pro makroprostředí a mezoprostředí. Kromě toho je v praktické části provedena také analýza výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na spotřebitelské chování na trhu ručně dělaných háčkovaných produktů. Projektová část práce vychází z provedených analýz a je věnována praktickému návrhu marketingového plánu pro vstup značky Sweet Crochete na trh.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on creating a marketing plan for market entry of the brand Sweet Crochete. Sweet Crochete is a Czech brand dedicated to handmade crochet products. The theoretical part of thesis defines the theoretical bases connected with the brand and its building, with the basics of strategic marketing, with the basics of marketing research and especially with the creation of a marketing plan. The practical part is dedicated to introducing the brand, its story and products. Also, a marketing situation analysis is per-formed by partial analyses for the macroenvironment and the interenvironment. In addition, the practical part also includes an analysis of a questionnaire survey focused on consumer behaviour on the market of handmade crochet products. The project part is based on the analysis and is dedicated to the practical design of the marketing plan for market entry of the brand Sweet Crochete.
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingového plánu pro vstup značky Sweet Crochete na trh. Značka Sweet Crochete je českou značkou, která se věnuje tvorbě ručně dělaných háčkovaných produktů. V teoretické části jsou vymezena základní teoretická východiska týkající se značky a jejího budování, základů strategického marketingu, základů marketingového výzkumu, a především tvorby marketingového plánu. Praktická část se věnuje představení značky, jejímu příběhu a produktům. Dále je zde provedena marketingová situační analýza, a to pomocí dílčích analýz pro makroprostředí a mezoprostředí. Kromě toho je v praktické části provedena také analýza výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na spotřebitelské chování na trhu ručně dělaných háčkovaných produktů. Projektová část práce vychází z provedených analýz a je věnována praktickému návrhu marketingového plánu pro vstup značky Sweet Crochete na trh.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on creating a marketing plan for market entry of the brand Sweet Crochete. Sweet Crochete is a Czech brand dedicated to handmade crochet products. The theoretical part of thesis defines the theoretical bases connected with the brand and its building, with the basics of strategic marketing, with the basics of marketing research and especially with the creation of a marketing plan. The practical part is dedicated to introducing the brand, its story and products. Also, a marketing situation analysis is per-formed by partial analyses for the macroenvironment and the interenvironment. In addition, the practical part also includes an analysis of a questionnaire survey focused on consumer behaviour on the market of handmade crochet products. The project part is based on the analysis and is dedicated to the practical design of the marketing plan for market entry of the brand Sweet Crochete.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingový plán
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku
3. Zpracujte marketingovou situační analýzu
4. Na základě zjištěných dat navrhněte marketingový plán a marketingovou komunikaci značky
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingový plán
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku
3. Zpracujte marketingovou situační analýzu
4. Na základě zjištěných dat navrhněte marketingový plán a marketingovou komunikaci značky
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. Expert. ISBN 978-80-247-4670-8.
WESTWOOD, John. Jak sestavit marketingový plán. Praha: Grada, 1999, 117 s. ISBN 80-7169-542-4.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. Expert. ISBN 978-80-247-4670-8.
WESTWOOD, John. Jak sestavit marketingový plán. Praha: Grada, 1999, 117 s. ISBN 80-7169-542-4.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak zabráníte tomu, aby potenciální zákazníci nevnímali vaši značku jen v poloze hraček (medvídek v logu).
2. Ve Vašem plánu je správně uvedeno velké množství aktivit, souvisejících s uvedením značky na trh, i s dalšími etapami. Kolik hodin denně budete pracovat při realizaci produktů (200 ks produktů/rok) + návrhy nových produktů, příprava, administrativa, jednání s dodavateli, komunikace na sociálních sítích, e-shop, blog??
3. Jaký bude Váš hodinový výdělek (po odečtení nákladů, všech různých poplatků, souvisejících s podnikáním)?
4. Vytvoříte speciální komunikační plán pro letošní vánoční trh?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Na základě čeho vznikla SWOT analýza?
2. Na propagaci plánujete vynaložit 6 000 Kč, bude to dostačující pro pokrytí navrhovaných komunikačních aktivit?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázky: Vnímáte rozdíl mezi posláním a vizí? Máte zpracované poslání a vizi značky? Dovedete si představit jiný subjekt, který by mohla značka podpořit nebo někomu jinému něco přinést?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Člen komise položil doplňující otázku: Řekněte mi 10 produktů, které je možné vytvořit pomocí metody háčkování.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jak vás napadlo vytvořit značku Sweet Crochete?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.