Předmětem této práce je seznámení se s problematikou etických aspektů propagace alternativních a pravděpodobně méně škodlivých tabákových výrobků IQOS a glo. Cílem je zjistit, do jaké míry je off-line propagace těchto produktů eticky závadná, či nezávadná. Teoretická část seznámí čtenáře s produkty, jejich výrobci, problematikou reklamy na tabákové výrobky a její legislativy. V praktické části je provedena analýza reklamních banerů autorem diplomové práce a také analýza morálního hodnocení spotřebitelů na základě dotazníkového šetření. Projektová část předkládá návrhy pro zlepšení off-line marketingové komunikace zmíněných výrobků tak, aby byla eticky přijatelnější.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to get acquainted with ethical aspects of promotion of an alternative and probably less harmful tobacco products, IQOS and glo. The aim is to find out to what extent is the off-line promotion of these products ethically objectionable or acceptable. The theoretical part will introduce the products, their manufacturers, the issue of tobacco advertising and its legislation. In the practical part is made an analysis of advertising banners by the author of the thesis, moreover the analysis of the moral evaluation of the consumers based on the questionnaire survey. The project section presents suggestions for improving the off-line marketing communication of mentioned products to make it more ethically acceptable.
Klíčová slova
reklama, tabák, kouření, IQOS, glo, etika, morální hodnocení, reklama na tabákové výrobky, THP, alternativní tabákové výrobky, společenská odpovědnost, banerová komunikace
Klíčová slova v angličtině
advertising, tobacco, smoking, IQOS, glo, ethics, moral evaluation, tobacco product advertising, THP, alternative tobacco products, social responsibility, banner communication
Rozsah průvodní práce
99 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je seznámení se s problematikou etických aspektů propagace alternativních a pravděpodobně méně škodlivých tabákových výrobků IQOS a glo. Cílem je zjistit, do jaké míry je off-line propagace těchto produktů eticky závadná, či nezávadná. Teoretická část seznámí čtenáře s produkty, jejich výrobci, problematikou reklamy na tabákové výrobky a její legislativy. V praktické části je provedena analýza reklamních banerů autorem diplomové práce a také analýza morálního hodnocení spotřebitelů na základě dotazníkového šetření. Projektová část předkládá návrhy pro zlepšení off-line marketingové komunikace zmíněných výrobků tak, aby byla eticky přijatelnější.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to get acquainted with ethical aspects of promotion of an alternative and probably less harmful tobacco products, IQOS and glo. The aim is to find out to what extent is the off-line promotion of these products ethically objectionable or acceptable. The theoretical part will introduce the products, their manufacturers, the issue of tobacco advertising and its legislation. In the practical part is made an analysis of advertising banners by the author of the thesis, moreover the analysis of the moral evaluation of the consumers based on the questionnaire survey. The project section presents suggestions for improving the off-line marketing communication of mentioned products to make it more ethically acceptable.
Klíčová slova
reklama, tabák, kouření, IQOS, glo, etika, morální hodnocení, reklama na tabákové výrobky, THP, alternativní tabákové výrobky, společenská odpovědnost, banerová komunikace
Klíčová slova v angličtině
advertising, tobacco, smoking, IQOS, glo, ethics, moral evaluation, tobacco product advertising, THP, alternative tobacco products, social responsibility, banner communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o argumentačních faulech a nástrojích používaných při propagaci tabákových výrobků.
2. Na základě teoretického vymezení formulujte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu propagačních materiálů zmíněných značek. Představte sledovaná kritéria a porovnejte je s výsledky dotazníkového šetření.
4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyhodnoťte závěry a doporučení.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o argumentačních faulech a nástrojích používaných při propagaci tabákových výrobků.
2. Na základě teoretického vymezení formulujte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu propagačních materiálů zmíněných značek. Představte sledovaná kritéria a porovnejte je s výsledky dotazníkového šetření.
4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyhodnoťte závěry a doporučení.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
ANDERSEN, Peter A a Laura K GUERRERO. Handbook of communication and emotion: research, theory, applications, and contexts. San Diego: Academic Press, c1998. ISBN 9780120577705.
CIALDINI, Robert B. Influence: the psychology of persuasion. Rev. ed. New York: Collins Business, 2007, xiv, 320 s. ISBN 978-0-06-124189-5.
DOOLEY, Roger. Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2012. ISBN 1118113365.
KAMINS, Michael A. Marketing manipulation: a consumer's survival manual. New Jersey: World Scientific, [2018]. ISBN 9789813234703.
HURLEY, Patrick J. A concise introduction to logic. 11th ed., international ed. Australia: Wadsworth Cengage Learning, c2012. ISBN 978-1-111-18589-3.
VYSEKALOVA, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozs. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
ANDERSEN, Peter A a Laura K GUERRERO. Handbook of communication and emotion: research, theory, applications, and contexts. San Diego: Academic Press, c1998. ISBN 9780120577705.
CIALDINI, Robert B. Influence: the psychology of persuasion. Rev. ed. New York: Collins Business, 2007, xiv, 320 s. ISBN 978-0-06-124189-5.
DOOLEY, Roger. Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. Hoboken, N.J.: John Wiley, c2012. ISBN 1118113365.
KAMINS, Michael A. Marketing manipulation: a consumer's survival manual. New Jersey: World Scientific, [2018]. ISBN 9789813234703.
HURLEY, Patrick J. A concise introduction to logic. 11th ed., international ed. Australia: Wadsworth Cengage Learning, c2012. ISBN 978-1-111-18589-3.
VYSEKALOVA, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozs. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1) Můžete prosím zkusit odpovědět a podložit argumenty, zda je dle Vašeho názoru zavádějící propagovat nešvar kouření ve spojení se slovy ?zdravější?, ?lepší?, ?nezávadné?, tedy s množinou slov, která evokuje ?prospěšnost pro zdraví?
2) Marketingová komunikace u některých produktových segmentů bývá postavena především na emocích. Můžete prosím uvést, s jakými reklamními apely nejčastěji operují výrobci tabáku?
3) Uměl byste uvést některé konkrétní preventivní projekty podporující nekuřáctví a dokázal byste zhodnotit jejich komunikaci směrem k zákazníkovi??
Student připraveně odpověděl na všechny otázky.