Tématem diplomové práce je "Filmový marketing v České republice z pohledu diváka a filmového distributora". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z dané oblasti, včetně aplikace marketingového mixu v marketingu audiovizuálních děl. Praktická část ana-lyzuje filmový trh v České republice a následně pak jaké marketingové nástroje a kanály jsou nejúčinnější z pohledu filmového distributora i diváka. Toho je dosaženo kvalitativním a kvantitativním šetřením. V projektové části bude vytvořena reklamní kampaň pro český a zahraniční film.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is "Film Marketing in the Czech Republic from the Viewer and Film maker". The theoretical part contains a summary of basic terms from the given area, includ-ing the application of marketing mix in the marketing of audiovisual works. The practical part analyzes the film market in the Czech Republic and then what marketing tools and channels are most effective from the perspective of the film distributor and the viewer. This is achieved by qualitative and quantitative investigation. An advertising campaign for Czech and foreign film will be created in the project part.
Klíčová slova
filmový marketing, propagace audiovizuálního díla, filmová distribuce, film, kino, marketing
Klíčová slova v angličtině
film marketing, promotion of audiovisual works, film distribution, film, cinema, marketing
Rozsah průvodní práce
161 s. (249 616 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je "Filmový marketing v České republice z pohledu diváka a filmového distributora". Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z dané oblasti, včetně aplikace marketingového mixu v marketingu audiovizuálních děl. Praktická část ana-lyzuje filmový trh v České republice a následně pak jaké marketingové nástroje a kanály jsou nejúčinnější z pohledu filmového distributora i diváka. Toho je dosaženo kvalitativním a kvantitativním šetřením. V projektové části bude vytvořena reklamní kampaň pro český a zahraniční film.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is "Film Marketing in the Czech Republic from the Viewer and Film maker". The theoretical part contains a summary of basic terms from the given area, includ-ing the application of marketing mix in the marketing of audiovisual works. The practical part analyzes the film market in the Czech Republic and then what marketing tools and channels are most effective from the perspective of the film distributor and the viewer. This is achieved by qualitative and quantitative investigation. An advertising campaign for Czech and foreign film will be created in the project part.
Klíčová slova
filmový marketing, propagace audiovizuálního díla, filmová distribuce, film, kino, marketing
Klíčová slova v angličtině
film marketing, promotion of audiovisual works, film distribution, film, cinema, marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o filmovém marketingu a o používaných nástrojích při propagaci filmu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu českého filmového trhu, diváků, kin a distributorů. Představte sledovaná kritéria a popište, jak čeští distributoři propagují nové filmy a porovnejte to s výsledky dotazníkového šetření s návštěvníky kin.
4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyhodnoťte závěry a doporučení.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie pro vybraný film s premiérou v roce 2019.
6. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho financování. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o filmovém marketingu a o používaných nástrojích při propagaci filmu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu českého filmového trhu, diváků, kin a distributorů. Představte sledovaná kritéria a popište, jak čeští distributoři propagují nové filmy a porovnejte to s výsledky dotazníkového šetření s návštěvníky kin.
4. Na základě zjištěných dat zodpovězte výzkumné otázky, vyhodnoťte závěry a doporučení.
5. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie pro vybraný film s premiérou v roce 2019.
6. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho financování. Naznačte možnosti implementace v praxi.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s., [40] s. ISBN 978-80-7331-217-6.
EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu: skrytá finanční realita v pozadí filmů. Praha: Mladá fronta, 2013, 209 s. ISBN 978-80-204-2753-3.
HALE, Heather. How to work the film & tv markets: a guide for content creators. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, xxvi, 296. ISBN 978-1-138-80065-6.
KERRIGAN, Finola. Film marketing. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xii, 188. ISBN 978-1-138-01336-0.
MARICH, Robert. Marketing to moviegoers: a handbook of strategies and tactics. 3rd ed. Edwardsville: Southern Illinois University Press, c2013. ISBN 978-0809331963.
MINGANT, Nolwenn, Cecilia TIRTAINE a Joël AUGROS. Film Marketing into the Twenty-First Century. London: British Film Institut, 2015. ISBN 978-1844578382.
SQUIRE, E. Jason. The Movie Business Book. Third edition. New York: Fireside, 2004. ISBN 978-0743219372.
TURMAN, Lawrence. So you want to be a producer. New York: Three Rivers Press, 2005. ISBN 978-1400051663.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s., [40] s. ISBN 978-80-7331-217-6.
EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu: skrytá finanční realita v pozadí filmů. Praha: Mladá fronta, 2013, 209 s. ISBN 978-80-204-2753-3.
HALE, Heather. How to work the film & tv markets: a guide for content creators. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, xxvi, 296. ISBN 978-1-138-80065-6.
KERRIGAN, Finola. Film marketing. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, xii, 188. ISBN 978-1-138-01336-0.
MARICH, Robert. Marketing to moviegoers: a handbook of strategies and tactics. 3rd ed. Edwardsville: Southern Illinois University Press, c2013. ISBN 978-0809331963.
MINGANT, Nolwenn, Cecilia TIRTAINE a Joël AUGROS. Film Marketing into the Twenty-First Century. London: British Film Institut, 2015. ISBN 978-1844578382.
SQUIRE, E. Jason. The Movie Business Book. Third edition. New York: Fireside, 2004. ISBN 978-0743219372.
TURMAN, Lawrence. So you want to be a producer. New York: Three Rivers Press, 2005. ISBN 978-1400051663.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou iplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Jaká se používá při propagaci filmu strategie ve vazbě na žánry, která má přitáhnout do kina co nejširší spektrum diváků?
2. Jaký je rozdíl mezi pojmy teaser a trailer?
Studentka připraveně odpovídala na zadané otázky.