Diplomová práce se zabývá projektovým řízením v začínajících digitálních marketingových agenturách. Cílem práce je tvorba inspirativní příručky, která obsahuje principy, nástroje a metody aplikovatelné konkrétně pro projekty v online marketingovém prostře-dí. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy z oblasti projektového řízení a životního cyklu projektu. Dále srovnává světově uznávané metodiky řízení projektů s méně tradičními metodikami a modely. Praktická část využívá pojmů teoretické části ve výzkumu, jehož cílem je zmapovat reálnou situaci řízení projektů v digitálních agenturách. Následně interpretuje data získaná z hloubkových rozhovorů do závěrů, které v kombinaci s poznatky z teoretické části tvoří znalostní bázi, ze které vychází část projektová. Projektová část uvádí principy projektového řízení v digitálních agenturách a praktický model životního cyklu projektu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with project management in start-up digital marketing agencies. The aim of the paper is to create an inspirational playbook which contains applicable principles, tools and methods for project in the online marketing environment. The theoretical part describes fundamental terms from the project management field and the project life cycle. Furthermore, it provides a comparison between recognized project management methodologies and less known methodologies and models. The practical part utilizes terms from the theoretical part in research which aim to map the real situation of project management in digital agencies. Then it interprets the data acquired from deep interviews into conclusions, which in combination with the knowledge from the theoretical part make up knowledge base used for the project part. The project part states the principles of project management in digital agencies and a practical model of project life cycle.
Klíčová slova
projekt, životní cyklus projektu, kreativní řízení projektů, digitální agentury
Klíčová slova v angličtině
project, project life cycle, creative project management, digital marketing agencies
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektovým řízením v začínajících digitálních marketingových agenturách. Cílem práce je tvorba inspirativní příručky, která obsahuje principy, nástroje a metody aplikovatelné konkrétně pro projekty v online marketingovém prostře-dí. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy z oblasti projektového řízení a životního cyklu projektu. Dále srovnává světově uznávané metodiky řízení projektů s méně tradičními metodikami a modely. Praktická část využívá pojmů teoretické části ve výzkumu, jehož cílem je zmapovat reálnou situaci řízení projektů v digitálních agenturách. Následně interpretuje data získaná z hloubkových rozhovorů do závěrů, které v kombinaci s poznatky z teoretické části tvoří znalostní bázi, ze které vychází část projektová. Projektová část uvádí principy projektového řízení v digitálních agenturách a praktický model životního cyklu projektu.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with project management in start-up digital marketing agencies. The aim of the paper is to create an inspirational playbook which contains applicable principles, tools and methods for project in the online marketing environment. The theoretical part describes fundamental terms from the project management field and the project life cycle. Furthermore, it provides a comparison between recognized project management methodologies and less known methodologies and models. The practical part utilizes terms from the theoretical part in research which aim to map the real situation of project management in digital agencies. Then it interprets the data acquired from deep interviews into conclusions, which in combination with the knowledge from the theoretical part make up knowledge base used for the project part. The project part states the principles of project management in digital agencies and a practical model of project life cycle.
Klíčová slova
projekt, životní cyklus projektu, kreativní řízení projektů, digitální agentury
Klíčová slova v angličtině
project, project life cycle, creative project management, digital marketing agencies
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání zavedených postupů a nových kreativních postupů projektového řízení na základě odborné rešerše
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce. Zdůvodněte smysl výzkumu pro naplnění účelu diplomové práce
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné otázky. Uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zlepšit projektové řízení v začínajících digitálních agenturách
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte souborný kritický přehled současného stavu poznání zavedených postupů a nových kreativních postupů projektového řízení na základě odborné rešerše
2. Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob získávání respondentů pro výzkum. Zdůvodněte výběr respondentů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce. Zdůvodněte smysl výzkumu pro naplnění účelu diplomové práce
3. Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce. Zodpovězte výzkumné otázky. Uveďte limitující faktory výzkumu.
4. Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti jak zlepšit projektové řízení v začínajících digitálních agenturách
Seznam doporučené literatury
DINSMORE, Paul C. a Jeannette CABANIS-BREWIN. The AMA handbook of project management. Fourth edition. New York: AMACOM, American Management Association, [2014]. ISBN 978-08-144-3339-3.
DOLEŽAL, Jan. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5620-2.
IHNAT, Štefan. Kritický pohled na marketing. Praha: Critical works, 2017. ISBN 978-80-7568-022-8.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0075-0.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
Seznam doporučené literatury
DINSMORE, Paul C. a Jeannette CABANIS-BREWIN. The AMA handbook of project management. Fourth edition. New York: AMACOM, American Management Association, [2014]. ISBN 978-08-144-3339-3.
DOLEŽAL, Jan. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5620-2.
IHNAT, Štefan. Kritický pohled na marketing. Praha: Critical works, 2017. ISBN 978-80-7568-022-8.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0075-0.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
Přílohy volně vložené
USB flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1.Jaké problémy se v oblasti projektového řízení v digitálních agenturách objevují nejčastěji? Z čeho pramení a jak je řešit?
Student připraveně reagoval na položené otázky.