Diplomová práce pojednává o hudbě v reklamních spotech zaměřených primárně na pro-duktovou kategorii automobilového průmyslu. Práce si klade za cíl třídit a zpracovávat klíčové aspekty dané problematiky. Bude analyzovat využití hudby v reklamním průmys-lu, přičemž se zaměří se na vznik hudby, která je přidána k obrazové složce reklamy. Prá-ce přináší nové poznatky z řad hudebních skladatelů, reklamních agentur a automobilek jakožto klientů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with music in commercial spots focused primarily on the product category in the automotive industry. Diploma thesis primarily classifies and processes key aspects of the issue. It analyzes the application and trends of music in the advertising industry. It focuses on the emergence of music that is added to the image component of advertising. The work brings findings from ranks of composers, advertising agencies and carmakers as clients.
Klíčová slova
hudba v reklamě, klientský brief, hudba a emoce, role hudby v marketingové komunikaci, musical fit, ceny hudby, hudební skladatel, autorská práva, reklama, hudební banka, krea-tivní oddělení, OSA, podkresová hudba, referenční hudba, reklama, reklamní agentura, reklamní spot, storyboard, voice-over, zvuky a šumy
Klíčová slova v angličtině
music in advertising, client brief, music and emotions, historical development of music structure in advertising, the role of music in marketing communication, musical fit, music prices, musical composer, advertising, audio bank, creative division, OSA, reference music, advertising agency, advertising spot, storyboard, voice-over, sounds and noises.
Rozsah průvodní práce
92 s. (133 517 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o hudbě v reklamních spotech zaměřených primárně na pro-duktovou kategorii automobilového průmyslu. Práce si klade za cíl třídit a zpracovávat klíčové aspekty dané problematiky. Bude analyzovat využití hudby v reklamním průmys-lu, přičemž se zaměří se na vznik hudby, která je přidána k obrazové složce reklamy. Prá-ce přináší nové poznatky z řad hudebních skladatelů, reklamních agentur a automobilek jakožto klientů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with music in commercial spots focused primarily on the product category in the automotive industry. Diploma thesis primarily classifies and processes key aspects of the issue. It analyzes the application and trends of music in the advertising industry. It focuses on the emergence of music that is added to the image component of advertising. The work brings findings from ranks of composers, advertising agencies and carmakers as clients.
Klíčová slova
hudba v reklamě, klientský brief, hudba a emoce, role hudby v marketingové komunikaci, musical fit, ceny hudby, hudební skladatel, autorská práva, reklama, hudební banka, krea-tivní oddělení, OSA, podkresová hudba, referenční hudba, reklama, reklamní agentura, reklamní spot, storyboard, voice-over, zvuky a šumy
Klíčová slova v angličtině
music in advertising, client brief, music and emotions, historical development of music structure in advertising, the role of music in marketing communication, musical fit, music prices, musical composer, advertising, audio bank, creative division, OSA, reference music, advertising agency, advertising spot, storyboard, voice-over, sounds and noises.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury s orientací na oblast hudby v reklamě primárně se zaměřením na oblast hudby, emocí v reklamě, dále věnujte pozornost oblasti reklamy, konkrétně se zaměřením na specifika reklamního spotu a hudby v něm a vytvořte teoretickou bázi k diplomové práci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Zpracujte proces tvorby reklamního spotu a hudby v něm s orientací na automobilový průmysl, analyzujte práci reklamní agentury a skladatelů v kontinuitě s využitím hudby jako pilíře pro kreativní reklamu, která se objevuje v automobilovém průmyslu. Zjistěte, zda se hudba liší v různých produktových kategoriích.
4. Na základě výsledků zjištěných skutečností zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případnými doporučeními ke studovaného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury s orientací na oblast hudby v reklamě primárně se zaměřením na oblast hudby, emocí v reklamě, dále věnujte pozornost oblasti reklamy, konkrétně se zaměřením na specifika reklamního spotu a hudby v něm a vytvořte teoretickou bázi k diplomové práci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl a metodiku práce.
3. Zpracujte proces tvorby reklamního spotu a hudby v něm s orientací na automobilový průmysl, analyzujte práci reklamní agentury a skladatelů v kontinuitě s využitím hudby jako pilíře pro kreativní reklamu, která se objevuje v automobilovém průmyslu. Zjistěte, zda se hudba liší v různých produktových kategoriích.
4. Na základě výsledků zjištěných skutečností zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr práce s případnými doporučeními ke studovaného problému.
Seznam doporučené literatury
ALPERT, M. I., ALPERT, J. I., MALTZ, E. N. 2005. Purchase occasion influence
on the role of music in advertising. In. Journal of Business Research, 58, s. 369 -
376. ISSN 0148-2963.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v televizní reklamě: struktura hudební složky reklam v českých televizích. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-39-2.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500514.
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, 2007.215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
POWELL, John. Jak funguje hudba: průvodce posluchače vědou a psychologií krásných zvuků. Praha: Dokořán, 2012. Aliter (Dokořán). ISBN 9788073634001.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 9788073806736.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. Profesionál. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 9788024748436.
Seznam doporučené literatury
ALPERT, M. I., ALPERT, J. I., MALTZ, E. N. 2005. Purchase occasion influence
on the role of music in advertising. In. Journal of Business Research, 58, s. 369 -
376. ISSN 0148-2963.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v televizní reklamě: struktura hudební složky reklam v českých televizích. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-39-2.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500514.
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, 2007.215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
POWELL, John. Jak funguje hudba: průvodce posluchače vědou a psychologií krásných zvuků. Praha: Dokořán, 2012. Aliter (Dokořán). ISBN 9788073634001.
RAFAJOVÁ, Andrea. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2017. ISBN 9788073806736.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. Profesionál. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 9788024748436.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Aké sú vaše odporúčania pre teóriu marketingovej komunikácie - vychádzajúc z vašich zistení?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. V práci je několikrát konstatováno, že dotazovaní experti soudí, že použití hudby z hudebních bank se "rychle pozná". Narazila jste na informaci, jestli to mají ověřeno i výzkumem na straně recipientů reklam, nebo jestli je to jen názor jich jako expertů? Vyplynulo z rozhovorů, jestli to je i argument při jednání s klienty, díky kterému by se například podíl spotů s hudbou z bank v čase postupně snižoval?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.