Cílem diplomové práce je na základě šetření a výzkumu navrhnout event marketing v Lednicko-valtickém areálu se zaměřením na vinařskou turistiku pro Střední vinařskou školu Valtice. Teoretická část vychází z rešerše odborné literatury a dalších použitých zdrojů. Pozornost je věnována zejména základním teoretickým poznatkům marketingové komunikace a jejím specifikům v oblasti cestovního ruchu, charakterizuje event marketing a jeho využití, seznamuje čtenáře se základními pojmy z odvětví vinařství a vinohradnictví a dále se zaměřuje na problematiku vinařské turistiky, cestovního ruchu a plánování a rea-lizace programů v Lednicko-valtickém areálu.
Praktická část se zabývá charakteristikou Lednicko-valtického areálu z pohledu historie, geografie a kultury. Na základě situační analýzy rozebírá dosavadní komunikační aktivity dané lokality a analyzuje dotazníkové šetření návštěvníků Lednicko-valtického areálu
a jejich požadavky ve vztahu k vinařské turistice.
Výsledky šetření se odrážejí v projektové části, která obsahuje návrh komunikačního plánu v návaznosti na stávající komunikační aktivity v Lednicko-valtickém areálu vedoucí k jejich zefektivnění a celkovému rozvoji.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose event marketing in Lednice-Valtice area with focus on wine tourism for Secondary school of viticulture and viniculture in Valtice. The theoretical part is based on literature search and other sources used. Attention is paid espe-cially to basic theoretical knowledge of marketing communication and its specifics in the field of tourism, characterizes event marketing and its use, then introduces the basic con-cepts of the wine sector and viticulture and also focuses on the issues of wine tourism, tourism and planning and realization of programs in the Lednice-Valtice area.
The practical part deals with the characteristics of Lednice-Valtice area from the perspec-tive of history, geography and culture. Based on the situational analysis, it analyzes the existing communication activities of the given locality and analyzes the questionnaire sur-vey of visitors of the Lednice-Valtice area and their demands in relation with wine tourism.
The results of the survey are reflected in the project part, which contains a proposal for a communication plan in relation to the existing communication activities in the Lednice-Valtice area leading to their efficiency and overall development.
Event marketing, Lednice-Valtice area, wine turism, history, viniculture, viticulture, turism, marketing communication
Cílem diplomové práce je na základě šetření a výzkumu navrhnout event marketing v Lednicko-valtickém areálu se zaměřením na vinařskou turistiku pro Střední vinařskou školu Valtice. Teoretická část vychází z rešerše odborné literatury a dalších použitých zdrojů. Pozornost je věnována zejména základním teoretickým poznatkům marketingové komunikace a jejím specifikům v oblasti cestovního ruchu, charakterizuje event marketing a jeho využití, seznamuje čtenáře se základními pojmy z odvětví vinařství a vinohradnictví a dále se zaměřuje na problematiku vinařské turistiky, cestovního ruchu a plánování a rea-lizace programů v Lednicko-valtickém areálu.
Praktická část se zabývá charakteristikou Lednicko-valtického areálu z pohledu historie, geografie a kultury. Na základě situační analýzy rozebírá dosavadní komunikační aktivity dané lokality a analyzuje dotazníkové šetření návštěvníků Lednicko-valtického areálu
a jejich požadavky ve vztahu k vinařské turistice.
Výsledky šetření se odrážejí v projektové části, která obsahuje návrh komunikačního plánu v návaznosti na stávající komunikační aktivity v Lednicko-valtickém areálu vedoucí k jejich zefektivnění a celkovému rozvoji.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose event marketing in Lednice-Valtice area with focus on wine tourism for Secondary school of viticulture and viniculture in Valtice. The theoretical part is based on literature search and other sources used. Attention is paid espe-cially to basic theoretical knowledge of marketing communication and its specifics in the field of tourism, characterizes event marketing and its use, then introduces the basic con-cepts of the wine sector and viticulture and also focuses on the issues of wine tourism, tourism and planning and realization of programs in the Lednice-Valtice area.
The practical part deals with the characteristics of Lednice-Valtice area from the perspec-tive of history, geography and culture. Based on the situational analysis, it analyzes the existing communication activities of the given locality and analyzes the questionnaire sur-vey of visitors of the Lednice-Valtice area and their demands in relation with wine tourism.
The results of the survey are reflected in the project part, which contains a proposal for a communication plan in relation to the existing communication activities in the Lednice-Valtice area leading to their efficiency and overall development.
Event marketing, Lednice-Valtice area, wine turism, history, viniculture, viticulture, turism, marketing communication
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Analyzujte současný stav řešeného problému.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumnou otázku.
5. Navrhněte strategii komunikace vztahující se ke zjištěným výsledkům výzkumu, aplikovatelnou v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodický postup práce.
2. Analyzujte současný stav řešeného problému.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumnou otázku.
5. Navrhněte strategii komunikace vztahující se ke zjištěným výsledkům výzkumu, aplikovatelnou v praxi.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R., RICHIE, J. R. Brent. Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 545 s. ISBN: 978-80-251-2595-3.
HESKOVÁ, Marie a kolektiv. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. vyd. Praha: Fortuna, 2011. 216 s. ISBN: 978-80-7373-107-6.
HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishings, 1996. 488 s. ISBN: 80-247-0202-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishings, 2007. 1048 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
KREJČIŘÍK, Přemysl a Ondřej ZATLOUKAL. Lednicko-valtický areál. 1. vyd. v jazyce českém. Praha: Foibos Books, 2012, 190 s. Světové památky UNESCO. ISBN 978-80- 87073-45-2.
ŠINDLER, Petr, Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R., RICHIE, J. R. Brent. Cestovní ruch: Principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 545 s. ISBN: 978-80-251-2595-3.
HESKOVÁ, Marie a kolektiv. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2. vyd. Praha: Fortuna, 2011. 216 s. ISBN: 978-80-7373-107-6.
HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishings, 1996. 488 s. ISBN: 80-247-0202-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishings, 2007. 1048 s. ISBN: 978-80-247-1545-2.
KREJČIŘÍK, Přemysl a Ondřej ZATLOUKAL. Lednicko-valtický areál. 1. vyd. v jazyce českém. Praha: Foibos Books, 2012, 190 s. Světové památky UNESCO. ISBN 978-80- 87073-45-2.
ŠINDLER, Petr, Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V diplomovej práci používate skratku WTO (str. 24). Vysvetlite prosím rozdiel medzi WTO a UNWTO.
2. V časti 5.1 Cíl práce píšete: "Cílem diplomové práce je na základě výzkumu a dotazníkového šetření navrhnout pro Střední vinařskou školu Valtice eventy se zaměřením na vinařskou turistiku." Znamená to, že dotazníkové šetření nie je súčasťou výskumu?
3. V Zásadách máte v bode 5 navrhnúť aplikovateľnú stratégiu komunikácie zohľadňujúcu výsledky Vášho výskumu. V projektovej časti navrhujete jednotlivé eventy pre rôzne skupiny návštevníkov. V tejto časti však absentuje predstavenie komunikačnej stratégie ako súčasti marketingového plánu. Na obhajobu si prosím pripravte stručný návrh komunikačnej stratégie Vašej inštitúcie.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Bude využití informačních kanálů školy dostatečné pro zajištění zájmu o navrhované eventy?
2. Plánujete ucelenější komunikační kampaň?
3. Jaké jsou bariéry pro zařazení eventů do programu CŽV?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jak velký organizační tým tento projekt předpokládá?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Máte v plánu zapojit do projektu i děti?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Ve své práci nabízíte výlet na kole s vinařskou degistací. Vzhledem k alkoholu na kole, neporušujete zákon tím, že nabádáte své zákazníky ke konzumaci alkoholu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.