Cílem diplomové práce je navrhnout využití internetového marketingu a segmentace pro efektivní komunikaci se stávajícími zákazníky. V teoretické části se budu zabývat důvodem zařazení internetového marketingu a segmentace do marketingové komunikace se stávají-cími zákazníky. Dále jednotlivými formami internetového marketingu a možnými způsoby segmentace zákazníků s využitím knižních a internetových zdrojů. V analytické části bude zjišťována odpověď na výzkumnou otázku, jakým způsobem využívají firmy internetový marketing a segmentaci pro udržení stávajících zákazníků. Pro výzkum bude použit dotaz-ník se sadou otázek a individuální rozhovory. Na základě popsaných možností a zjištěných informací bude v projektové části popsán vzorový příklad a navrhnuty způsoby vhodné efektivní komunikace zaměřené na stávající zákazníky s využitím segmentace a interneto-vého marketingu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose the use of internet marketing and segmentation for effective communication with existing customers. In the theoretical part I will deal with the reason for the inclusion of internet marketing and segmentation into marketing commu-nication with existing customers. Furthermore, the different forms of internet marketing and possible ways of segmenting customers using book and internet resources. In the analy-tical part, the answer to the research question will be ascertained how companies use inter-net marketing and segmentation to maintain existing customers. A questionnaire with a set of questions and individual interviews will be used for the research. On the basis of the described options and the information that has been identified, a sample example will be described in the project part and suggested ways of effective communication aimed at exis-ting customers using segmentation and internet marketing.
Klíčová slova
zákaznická péče, segmentace zákazníků, internetový marketing, webové stánky, blog, video marketing, sociální sítě, e-mail marketing, placená propagace, evidence komunikace
Klíčová slova v angličtině
customer care, customer segmentation, internet marketing, online PR, blog, video marke-ting, social networking, e-mail marketing, paid promotion, communication evidence
Rozsah průvodní práce
116
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navrhnout využití internetového marketingu a segmentace pro efektivní komunikaci se stávajícími zákazníky. V teoretické části se budu zabývat důvodem zařazení internetového marketingu a segmentace do marketingové komunikace se stávají-cími zákazníky. Dále jednotlivými formami internetového marketingu a možnými způsoby segmentace zákazníků s využitím knižních a internetových zdrojů. V analytické části bude zjišťována odpověď na výzkumnou otázku, jakým způsobem využívají firmy internetový marketing a segmentaci pro udržení stávajících zákazníků. Pro výzkum bude použit dotaz-ník se sadou otázek a individuální rozhovory. Na základě popsaných možností a zjištěných informací bude v projektové části popsán vzorový příklad a navrhnuty způsoby vhodné efektivní komunikace zaměřené na stávající zákazníky s využitím segmentace a interneto-vého marketingu.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to propose the use of internet marketing and segmentation for effective communication with existing customers. In the theoretical part I will deal with the reason for the inclusion of internet marketing and segmentation into marketing commu-nication with existing customers. Furthermore, the different forms of internet marketing and possible ways of segmenting customers using book and internet resources. In the analy-tical part, the answer to the research question will be ascertained how companies use inter-net marketing and segmentation to maintain existing customers. A questionnaire with a set of questions and individual interviews will be used for the research. On the basis of the described options and the information that has been identified, a sample example will be described in the project part and suggested ways of effective communication aimed at exis-ting customers using segmentation and internet marketing.
Klíčová slova
zákaznická péče, segmentace zákazníků, internetový marketing, webové stánky, blog, video marketing, sociální sítě, e-mail marketing, placená propagace, evidence komunikace
Klíčová slova v angličtině
customer care, customer segmentation, internet marketing, online PR, blog, video marke-ting, social networking, e-mail marketing, paid promotion, communication evidence
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou rešerši k tématu segmentace a internetového marketingu na základě dostupné literatury a internetových zdrojů.
2. Stanovte cíle a metodiku práce vyplývající z teoretických poznatků.
3. V praktické části diplomové práce analyzujte aktuální situaci na trhu v rámci využívání segmentace a internetového marketingu u stávajících klientů firem.
4. Zjistěte prostřednictvím marketingového výzkumu za pomoci dotazníků a individuálních rozhovorů odpověď na výzkumnou otázku.
5. V projektové části diplomové práce navrhněte řešení, jak zvýšit účinnost a efektivitu komunikace na stávající klienty firem.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou rešerši k tématu segmentace a internetového marketingu na základě dostupné literatury a internetových zdrojů.
2. Stanovte cíle a metodiku práce vyplývající z teoretických poznatků.
3. V praktické části diplomové práce analyzujte aktuální situaci na trhu v rámci využívání segmentace a internetového marketingu u stávajících klientů firem.
4. Zjistěte prostřednictvím marketingového výzkumu za pomoci dotazníků a individuálních rozhovorů odpověď na výzkumnou otázku.
5. V projektové části diplomové práce navrhněte řešení, jak zvýšit účinnost a efektivitu komunikace na stávající klienty firem.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, Ivan a Pavel ŘEHULKA. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. 2. vyd. Praha: Management Press, 2006, 158 s. ISBN 80-7261-149-6.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. Manažer. ISBN 80-247-0385-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, Ivan a Pavel ŘEHULKA. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. 2. vyd. Praha: Management Press, 2006, 158 s. ISBN 80-7261-149-6.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. Manažer. ISBN 80-247-0385-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. V oborech podnikání na str. 48 (Obchodní zastoupení (prodej produktů/e-shop/MLM), Služby (finance/daně/pojištění), Služby (vzdělávání), Služby (reality), Služby (marketing/PR/media), Služby (IT), Služby (cestovní agentura), Služby (servis/poradenství), Služby (jiné zaměření)) nemáte vůbec zastoupeny výrobní podniky? je to záměr? Jaké jsou rozdíly ve využívání CRM systémů u firem zabývajících se službami ve srovnání s těmi, které produkují hmotné produkty?
Student zodpověděl položené dotazy.