Tématem diplomová práce je návrh marketingové strategie a komunikace Armády České republiky (AČR) s důrazem na její užití jako rekrutačního nástroje. V teoretické části jsou nejprve definována východiska v oblasti teorie komunikace, komunikačního procesu, marke-tingové komunikace a veřejného sektoru. Praktická část práce se zabývá analýzou stávající marketingové komunikace AČR, PEST analýzou okolí, dále potom vyhodnocením kvantita-tivního výzkumu, týkajícího se postoje veřejnosti k AČR, její komunikaci a povolání profe-sionálního vojáka a konečně souhrnnou SWOT analýzou. Výstupem projektové části je po-tom návrh marketingové strategie a komunikace AČR v oblasti náboru pro rok 2020, včetně časové, nákladové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is a proposal of marketing strategy and communication of the Army of the Czech Republic (ACR) with emphasis on its use as a recruiting tool. The theo-retical part defines the starting points in the field of communication theory, communication process, marketing communication and public sector. The practical part deals with the analy-sis of the current marketing communication of the Army of the Czech Republic, PEST analy-sis of the surroundings, then the evaluation of quantitative research concerning the attitude of the public to the Czech Army, its communication and profession of a professional soldier and finally a comprehensive SWOT analysis. The output of the project part is the proposal of marketing strategy and communication of the ACR in the area of recruitment for 2020, inclu-ding time, cost and risk analysis.
communication, marketing communication, communication process, public sector, public administration, armed forces, army, recruitment, marketing research
Rozsah průvodní práce
120 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomová práce je návrh marketingové strategie a komunikace Armády České republiky (AČR) s důrazem na její užití jako rekrutačního nástroje. V teoretické části jsou nejprve definována východiska v oblasti teorie komunikace, komunikačního procesu, marke-tingové komunikace a veřejného sektoru. Praktická část práce se zabývá analýzou stávající marketingové komunikace AČR, PEST analýzou okolí, dále potom vyhodnocením kvantita-tivního výzkumu, týkajícího se postoje veřejnosti k AČR, její komunikaci a povolání profe-sionálního vojáka a konečně souhrnnou SWOT analýzou. Výstupem projektové části je po-tom návrh marketingové strategie a komunikace AČR v oblasti náboru pro rok 2020, včetně časové, nákladové a rizikové analýzy.
Anotace v angličtině
The topic of this diploma thesis is a proposal of marketing strategy and communication of the Army of the Czech Republic (ACR) with emphasis on its use as a recruiting tool. The theo-retical part defines the starting points in the field of communication theory, communication process, marketing communication and public sector. The practical part deals with the analy-sis of the current marketing communication of the Army of the Czech Republic, PEST analy-sis of the surroundings, then the evaluation of quantitative research concerning the attitude of the public to the Czech Army, its communication and profession of a professional soldier and finally a comprehensive SWOT analysis. The output of the project part is the proposal of marketing strategy and communication of the ACR in the area of recruitment for 2020, inclu-ding time, cost and risk analysis.
communication, marketing communication, communication process, public sector, public administration, armed forces, army, recruitment, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o teorii komunikace a komunikaci veřejné správy a ozbrojených složek.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum zaměřený na komunikaci Armády České republiky v oblasti lidských zdrojů a postoje veřejnosti k profesi profesionálního vojáka.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte projekt strategie a marketingového plánu komunikace Armády České republiky se zaměřením na oblast lidských zdrojů.
5. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pojednávající o teorii komunikace a komunikaci veřejné správy a ozbrojených složek.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkum zaměřený na komunikaci Armády České republiky v oblasti lidských zdrojů a postoje veřejnosti k profesi profesionálního vojáka.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte projekt strategie a marketingového plánu komunikace Armády České republiky se zaměřením na oblast lidských zdrojů.
5. Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016], 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
MIŠÚR, Peter a Zdeněk SVOBODA. Instituce státní moci v ČR: úplný přehled s internetovými odkazy. Praha: Linde, 2007, 247 s. ISBN 978-80-86131-74-0
PASQUIER, Martial a Jean-Patrick VILLENEUVE. Marketing management and communications in the public sector. Abingdon: Routledge, 2012, 261 s. Routledge masters in public management. ISBN 978-0-203-14492-3.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
WEISS, Tomáš. Role policie a armády v Evropské unii: analýza evropské a národní úrovně s využitím případové studie České republiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2014, 263 s. ISBN 978-80-246-2381-8.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, [2016], 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
MIŠÚR, Peter a Zdeněk SVOBODA. Instituce státní moci v ČR: úplný přehled s internetovými odkazy. Praha: Linde, 2007, 247 s. ISBN 978-80-86131-74-0
PASQUIER, Martial a Jean-Patrick VILLENEUVE. Marketing management and communications in the public sector. Abingdon: Routledge, 2012, 261 s. Routledge masters in public management. ISBN 978-0-203-14492-3.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
WEISS, Tomáš. Role policie a armády v Evropské unii: analýza evropské a národní úrovně s využitím případové studie České republiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2014, 263 s. ISBN 978-80-246-2381-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Dušan Štrauss, PhD.):
1. Jak se komunikují rizikové informace v armádním prostředí?
Student uvedl legislativní omezení v armádním prostředí.
2. Kdo je v čase míru hlavním "mluvčím" Armády České republiky?
3. Jaké jsou veřejné závazky Armády České republiky?
Student odpověděl na položené otázky.