Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací první classic rockové rozhlasové stanice Radia Beat, jež působí od roku 2002 na českém rozhlasovém trhu. Konkrétně se zaměřuje na vnímání rádia a postoje jejich posluchačů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení důležitých pojmů s důrazem na rozhlasový trh a marketingovou komunikaci rozhlasových stanic. Praktická část charakterizuje Radio Beat a věnuje se analýze současné pozice na rozhlasovém trhu i na její konkurenci. Hlavním cílem praktické části je marketingový výzkum zaměřený na vnímání vybrané rozhlasové stanice jejími posluchači. Projektová část hodnotí a definuje rezervy rádia a navrhuje konkrétní řešení a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing communication of the first classic rock radio station Radio Beat, which has been operating on the Czech radio market since 2002. It specifically focuses on the perception of a radio as a medium and the attitude of its listeners. The theoretical part focuses on defining important terms with an emphasis on radio market and marketing communication of radio stations. The practical part characterizes Radio Beat and focuses on the analysis of its current position on the radio market and its competition. The main aim of the practical part is a marketing research focused on the perception of this particular radio station by its listeners. The project part evaluates and defines where the radio station can improve and proposes specific solutions and recommendations.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, rozhlasový trh, RadioProjekt, nové trendy, on-line prezence, mediální partnerství, Radio Beat
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, radio market, RadioProject, new trends, on-line presence, media partnership, Radio Beat
Rozsah průvodní práce
91 s. (148 445 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací první classic rockové rozhlasové stanice Radia Beat, jež působí od roku 2002 na českém rozhlasovém trhu. Konkrétně se zaměřuje na vnímání rádia a postoje jejich posluchačů. Teoretická část se zaměřuje na vymezení důležitých pojmů s důrazem na rozhlasový trh a marketingovou komunikaci rozhlasových stanic. Praktická část charakterizuje Radio Beat a věnuje se analýze současné pozice na rozhlasovém trhu i na její konkurenci. Hlavním cílem praktické části je marketingový výzkum zaměřený na vnímání vybrané rozhlasové stanice jejími posluchači. Projektová část hodnotí a definuje rezervy rádia a navrhuje konkrétní řešení a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing communication of the first classic rock radio station Radio Beat, which has been operating on the Czech radio market since 2002. It specifically focuses on the perception of a radio as a medium and the attitude of its listeners. The theoretical part focuses on defining important terms with an emphasis on radio market and marketing communication of radio stations. The practical part characterizes Radio Beat and focuses on the analysis of its current position on the radio market and its competition. The main aim of the practical part is a marketing research focused on the perception of this particular radio station by its listeners. The project part evaluates and defines where the radio station can improve and proposes specific solutions and recommendations.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, rozhlasový trh, RadioProjekt, nové trendy, on-line prezence, mediální partnerství, Radio Beat
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, radio market, RadioProject, new trends, on-line presence, media partnership, Radio Beat
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury s orientací na využití rádia v marketingové komunikaci a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na rozhlasový trh. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
2. Na základě teoretických východisek tématu specifikujte cíl práce a formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody.
3. Navrhněte a zpracujte výzkum u cílové skupiny Radia Beat a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Analyzujte získané výsledky šetření, a navrhněte projektové řešení v dané oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury s orientací na využití rádia v marketingové komunikaci a následně zpracujte teoretické základy se zaměřením na rozhlasový trh. Používejte citace, obrazové materiály a odkazy na literaturu.
2. Na základě teoretických východisek tématu specifikujte cíl práce a formulujte výzkumné otázky a popište výzkumné metody.
3. Navrhněte a zpracujte výzkum u cílové skupiny Radia Beat a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Analyzujte získané výsledky šetření, a navrhněte projektové řešení v dané oblasti.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 s. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010. ISBN 978-0-273-72138-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. 1. vydání. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2014, 192 s. ISBN 978-80-87500-59-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010. ISBN 978-0-273-72138-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V čem je podle Vás přímá konkurence Rádia Beat lepší z hlediska komunikace se svou cílovou skupinou?
2. Pokud byste dostala pro komunikaci Radia Beat pro rok 2020 dostatečně velký budget, jaká marketingová aktivita by byla nejvíce zastoupena a proč?
3. Jaká je podle Vás budoucnost rádio vysílání?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.