Obsahem diplomové práce je design manuál společnosti Bibby Financial Services, a.s..
Práce sestává ze tří částí, kdy první teoretická definuje termín design manuál a jeho roli v rámci komunikačního mixu. Budou popsány také jeho součásti. Tato část bude věnována také značce jako takové, proč je důležitá a jak ji budovat.
Praktická část práce analyzuje konkurenci z pohledu prvků design manuálu. K analýze byla vybrána přímá konkurence factoringových společností, které jsou součástí bankovních do-mů ČR. Jako nepřímou konkurenci autorka volí peer-to-peer platformy, které se svou pro-duktovou nabídkou blíží BFS. Dále jsou v této práci popsané současné aktivity a užívání loga, značky aj. brandové aspekty firmy.
Kvalitativním výzkumem si autorka zodpovídá dotazy jako: "Jak je značka Bibby Financial Servis vnímaná? Co si zákazníci myslí o samotném logu. Jak na zákazníka působí barevné schéma, jež značka používá?"
Projektová část práce následně zpracovává a implementuje návrhy vzešlé analýzami a prů-zkumy. Na základě těchto poznatků jsou sepsány návrhy, které by společnost měla využít ke své komunikaci s cílovou skupinou na trhu v České republice.
Anotace v angličtině
The thesis contains the design manual of the company Bibby Financial Services, a.s..
The thesis consists of three parts, the first theoretical defining the term design manual and its role in the communication mix. Its components will also be described. This section will be devoted to the brand, why it is important and how to build it.
The practical part of the thesis analyse the competition from the point of view of the design manual. Direct competition of factoring companies, which are part of the Czech Republic's banking facilities, was selected for the analysis. As an indirect competitor, the author cho-sen peer-to-peer platforms that approach BFS with their product offerings. Furthermore, the present activities and the use of the logo, brand and other brand aspects of the compa-ny are described in this part of work.
By qualitative research, the author answers questions such as: "How is Bibby Financial Ser-vices perceived? What do customers think about the logo itself. How does the customer use the color scheme used by the brand?"
The project part then processes and implements the proposals generated by the analyses and research. Based on these findings, proposals are drafted that the company should use to communicate with the target group on the Czech market.
Obsahem diplomové práce je design manuál společnosti Bibby Financial Services, a.s..
Práce sestává ze tří částí, kdy první teoretická definuje termín design manuál a jeho roli v rámci komunikačního mixu. Budou popsány také jeho součásti. Tato část bude věnována také značce jako takové, proč je důležitá a jak ji budovat.
Praktická část práce analyzuje konkurenci z pohledu prvků design manuálu. K analýze byla vybrána přímá konkurence factoringových společností, které jsou součástí bankovních do-mů ČR. Jako nepřímou konkurenci autorka volí peer-to-peer platformy, které se svou pro-duktovou nabídkou blíží BFS. Dále jsou v této práci popsané současné aktivity a užívání loga, značky aj. brandové aspekty firmy.
Kvalitativním výzkumem si autorka zodpovídá dotazy jako: "Jak je značka Bibby Financial Servis vnímaná? Co si zákazníci myslí o samotném logu. Jak na zákazníka působí barevné schéma, jež značka používá?"
Projektová část práce následně zpracovává a implementuje návrhy vzešlé analýzami a prů-zkumy. Na základě těchto poznatků jsou sepsány návrhy, které by společnost měla využít ke své komunikaci s cílovou skupinou na trhu v České republice.
Anotace v angličtině
The thesis contains the design manual of the company Bibby Financial Services, a.s..
The thesis consists of three parts, the first theoretical defining the term design manual and its role in the communication mix. Its components will also be described. This section will be devoted to the brand, why it is important and how to build it.
The practical part of the thesis analyse the competition from the point of view of the design manual. Direct competition of factoring companies, which are part of the Czech Republic's banking facilities, was selected for the analysis. As an indirect competitor, the author cho-sen peer-to-peer platforms that approach BFS with their product offerings. Furthermore, the present activities and the use of the logo, brand and other brand aspects of the compa-ny are described in this part of work.
By qualitative research, the author answers questions such as: "How is Bibby Financial Ser-vices perceived? What do customers think about the logo itself. How does the customer use the color scheme used by the brand?"
The project part then processes and implements the proposals generated by the analyses and research. Based on these findings, proposals are drafted that the company should use to communicate with the target group on the Czech market.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl a metodiku práce
2. Popište současný design manuál společnosti a jeho využití v praxi
3. Na předem zvolené cílové skupiny proveďte marketingový výzkum, popište metodiku výzkumu
4. Ze zjištěných dat a výsledků šetření navrhněte design manuál a náměty na využití v praxi
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl a metodiku práce
2. Popište současný design manuál společnosti a jeho využití v praxi
3. Na předem zvolené cílové skupiny proveďte marketingový výzkum, popište metodiku výzkumu
4. Ze zjištěných dat a výsledků šetření navrhněte design manuál a náměty na využití v praxi
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-76-7.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
HAIG, Matt. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-09-4.
KNIGHT, Peter. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. Praha: Grada, 2007. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-1999-3.
JOHANSSON, Johny K. a Kurt A. CARLSON. Contemporaty brand management. Los Angeles: Sage, c2015. ISBN 978-1-4522-4287-3.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 80-86119-27-0.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2007-1. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:467f5f10-16e2-11e4-8e0d-005056827e51
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press, 2007. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-76-7.
SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
HAIG, Matt. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-09-4.
KNIGHT, Peter. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. Praha: Grada, 2007. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-1999-3.
JOHANSSON, Johny K. a Kurt A. CARLSON. Contemporaty brand management. Los Angeles: Sage, c2015. ISBN 978-1-4522-4287-3.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 80-86119-27-0.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2007-1. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:467f5f10-16e2-11e4-8e0d-005056827e51
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press, 2007. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1.Vaše popisy konkurenčních firem v části 6 ANALÝZA KONKURENCE jsou místy zajímavé, místy trochu neodborné (písmo je spíše kulaté, tučný styl písma, tvrzení, že fotky z fotobanky působí z principu strojeným dojmem apod.). Zajímá mne, jak se Vy osobně díváte na logo BIBBY z ryze profesionálního hlediska. Nezdá se Vám, že by se dalo trochu vylepšit? Symbol ruky s ostrou dýkou, jako symbol finanční pomoci? Nebo nastavení velikosti obrazového motivu ruky s dýkou versus text BIBBY?
Studetnka měla odpovědi připraveny.