Hlavním cílem bakalářské práce je analýza postavení lékárny ESO, s.r.o. v konkurenčním prostředí v Olomouci a blízkém okolí. V teoretické části budou pomocí knižních zdrojů popsány marketingové nástroje a analýzy aplikované a prováděné v praktické části práci. Pomocí marketingových analýz jako je PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenč-ních sil, benchmarking, analýza podle modelu McKinsey a SWOT analýza, kde budou zjiš-ťovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a vyvozeny doporučení a návrhy ke zdo-konalení sledované společnosti v konkurenčním boji.
Anotace v angličtině
The main object of my bachelor thesis is the analysis of the position of pharmacy ESO, s.r.o. in the competitive environment in Olomouc. In the theory part I will apply book sources and describe marketing tools and analyzes which will be applied in the practical part of my bachelor thesis. Using marketing analyzes such as PEST analysis, Porter's analy-sis of five competing forces, benchmarking, McKinsey model analysis and SWOT analysis. Through the analysis will be identified strengths and weaknesses, opportunities and threats, and proposed recommendations and suggestions to improve the position of the company in a competitive battle.
Klíčová slova
konkurence, konkurenční prostředí, marketing, cenová politika, okolí podniku, strategie
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive environment, marketing, price policy, company background, strategy
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza postavení lékárny ESO, s.r.o. v konkurenčním prostředí v Olomouci a blízkém okolí. V teoretické části budou pomocí knižních zdrojů popsány marketingové nástroje a analýzy aplikované a prováděné v praktické části práci. Pomocí marketingových analýz jako je PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenč-ních sil, benchmarking, analýza podle modelu McKinsey a SWOT analýza, kde budou zjiš-ťovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a vyvozeny doporučení a návrhy ke zdo-konalení sledované společnosti v konkurenčním boji.
Anotace v angličtině
The main object of my bachelor thesis is the analysis of the position of pharmacy ESO, s.r.o. in the competitive environment in Olomouc. In the theory part I will apply book sources and describe marketing tools and analyzes which will be applied in the practical part of my bachelor thesis. Using marketing analyzes such as PEST analysis, Porter's analy-sis of five competing forces, benchmarking, McKinsey model analysis and SWOT analysis. Through the analysis will be identified strengths and weaknesses, opportunities and threats, and proposed recommendations and suggestions to improve the position of the company in a competitive battle.
Klíčová slova
konkurence, konkurenční prostředí, marketing, cenová politika, okolí podniku, strategie
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitive environment, marketing, price policy, company background, strategy
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
Praktická část
Představte sledovanou lékárnu.
Analyzujte současnou konkurenci lékáren na trhu v Olomouci.
Na základě výsledků analýz navrhněte způsoby zlepšení konkurenčního postavení sledované lékárny v Olomouci.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k analýze konkurenceschopnosti.
Praktická část
Představte sledovanou lékárnu.
Analyzujte současnou konkurenci lékáren na trhu v Olomouci.
Na základě výsledků analýz navrhněte způsoby zlepšení konkurenčního postavení sledované lékárny v Olomouci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2014, 171 s. ISBN 978-80-7400-537-4.
VEBER, Jaromír. Management inovací. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 288 s. ISBN 978-80-7261-423-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson, 2017, 669 s. ISBN 978-1-292-14650-8.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2014, 171 s. ISBN 978-80-7400-537-4.
VEBER, Jaromír. Management inovací. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 288 s. ISBN 978-80-7261-423-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D. 18 bodů. V návaznosti na teoretická východiska benchmarkingu (str. 34), jaký typ benchmarkingu jste ve své práci použil? Zodpovězeno částečně. Na str. 47 píšete, že inflace se dotýká lékárenského trhu jen okrajově, protože léky budou zákazníci nakupovat i za vysoké míry inflace. Kolik % tržeb lékárny tvoří léky na předpis a kolik % tržeb tvoří volně prodejné léčivé přípravky a doplňky stravy? Jaký vliv bude mít inflace na prodej volně prodejných léčivých přípravků a doplňků stravy? Zodpovězeno částečně. Oponent: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. 14 bodů. Jakým způsobem lze charakterizovat lékárnu Eso, s.r.o. na základě růstové strategie podle Ansoffa, dle Porterovy generické strategie a podle Kotlerovy strategie prostřednictvím velikosti tržního podílu? Zodpovězeno částečně. Měl již student možnost projednat svá doporučení s představiteli lékárny Eso, s.r.o., jaké byly případné reakce? Zodpovězeno částečně.