Didaktický test je velmi důležitým prvkem v hodnocení žáků, jelikož reflektuje zvládnutí učiva studentem a poskytuje zpětnou vazbu o úspěšnosti výuky učitele. Teoretická část je věnována popisu výuky informatiky na střední škole, testování obecně, didaktickému testu a jeho tvorbě. V praktické části je popsána tvorba didaktického testu, analýza výsledků jeho aplikace, úprava testu pro další použití a doporučení pro vybranou střední školu - gymnázium.
Anotace v angličtině
The didactic test is a very important element in the assessment of pupils as it reflects the student's mastery of the curriculum and provides feedback on the success of teacher teaching. The theoretical part is devoted to the description of teaching computer science at secondary school, testing in general, didactic test and its creation. The practical part describes the creation of the didactic test, the analysis of the results of its application, the modification of the test for further use and recommendations for the selected secondary school - grammar school.
Klíčová slova
test, didaktický test, hodnocení, testování v informatice.
Klíčová slova v angličtině
test, didactic test, assessment, testing in computer science.
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Didaktický test je velmi důležitým prvkem v hodnocení žáků, jelikož reflektuje zvládnutí učiva studentem a poskytuje zpětnou vazbu o úspěšnosti výuky učitele. Teoretická část je věnována popisu výuky informatiky na střední škole, testování obecně, didaktickému testu a jeho tvorbě. V praktické části je popsána tvorba didaktického testu, analýza výsledků jeho aplikace, úprava testu pro další použití a doporučení pro vybranou střední školu - gymnázium.
Anotace v angličtině
The didactic test is a very important element in the assessment of pupils as it reflects the student's mastery of the curriculum and provides feedback on the success of teacher teaching. The theoretical part is devoted to the description of teaching computer science at secondary school, testing in general, didactic test and its creation. The practical part describes the creation of the didactic test, the analysis of the results of its application, the modification of the test for further use and recommendations for the selected secondary school - grammar school.
Klíčová slova
test, didaktický test, hodnocení, testování v informatice.
Klíčová slova v angličtině
test, didactic test, assessment, testing in computer science.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti tvorby a ověřování didaktických testů v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Příprava metodiky aplikační části práce v návaznosti na školní vzdělávací program vybrané střední školy.
Tvorba didaktického testu z vybraného učiva informatiky, ověření parametrů testu na žácích vybrané střední školy a jeho případná modifikace. Tvorba manuálu pro administraci a vyhodnocení testu.
Prezentace výsledků a doporučení pro praxi střední školy.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti tvorby a ověřování didaktických testů v kontextu výuky informatiky na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání.
Příprava metodiky aplikační části práce v návaznosti na školní vzdělávací program vybrané střední školy.
Tvorba didaktického testu z vybraného učiva informatiky, ověření parametrů testu na žácích vybrané střední školy a jeho případná modifikace. Tvorba manuálu pro administraci a vyhodnocení testu.
Prezentace výsledků a doporučení pro praxi střední školy.
Seznam doporučené literatury
Burjan, V. (2005). Tvorba a využívanie školských testov v pedagogickej praxi. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave.
Čandík, M., & Chudý, Š. (2005). Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Jelínek, M., Květon, P., & Vobořil, D. (2011). Testování v psychologii: teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování. Praha: Grada.
Popham, W. J. (2017). The ABCs of educational testing: demystifying the tools that shape our schools. Thousand Oaks: Corwin, a SAGE Publishing Company.
Tišťanová, K. (2016). Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: Iris.
Seznam doporučené literatury
Burjan, V. (2005). Tvorba a využívanie školských testov v pedagogickej praxi. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave.
Čandík, M., & Chudý, Š. (2005). Didaktika informatiky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Jelínek, M., Květon, P., & Vobořil, D. (2011). Testování v psychologii: teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování. Praha: Grada.
Popham, W. J. (2017). The ABCs of educational testing: demystifying the tools that shape our schools. Thousand Oaks: Corwin, a SAGE Publishing Company.
Tišťanová, K. (2016). Hodnotenie v školskej praxi. Bratislava: Iris.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k teoretické i empirické části práce. Oponent práce se vyjádřil ke změnám, které se uskutečnily v přepracované verzi. Představil jisté připomínky k teoretické části. Vedoucí práce položila otázky týkající se intepretace výzkumných zjištění. Na tyto otázky studentka odpověděla s nedostatky. Oponent práce položil otázky týkající se metodologie výzkumu. Studentka adekvátně odpověděla.