- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Hříšné jablko české kinematografie: symbolika a leitmotivy ve filmech Věry Chytilové
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, režie a scenáristika.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The Sinful Apple of Czech Cinematography: Symbolism and Leitmotives in Věra Chytilová's Films 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Mins, Directing and Screenwriting
Název dle studenta
Hříšné jablko české kinematografie: symbolika a leitmotivy ve filmech Věry Chytilové
Název dle studenta v angličtině
The Sinful Apple of Czech Cinematography: Symbolism and Leitmotives in Věra Chytilová's Films
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat využití formálních prvků, opakující se symboliku a leitmotivy, ve filmech režisérky Věry Chytilové. Pro analýzu jsem si zvolila tři snímky: Sedmikrásky (1966), Ovoce stromů rajských jíme (1969) a Hra o jablko (1976). Práce současně zkoumá proměnlivost formálního zpracování filmů v souvislosti s co nejvýstižnějším sdělením jejich poselství.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the use of formalistic elements, repetitive symbols and leitmotives in the films of the director Věra Chytilová. For the analysis I chose scenes from three films: Daisies (1966), We Eat the Fruit from the Trees of Paradise (1969), The Apple Game (1976). At the same time, it examines the variability of formal film processing in relation to their main message, the idea of film.
Klíčová slova
Věra Chytilová, jablko, ráj, žena, muž
Klíčová slova v angličtině
Věra Chytilová, apple, Eden, woman, man
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat využití formálních prvků, opakující se symboliku a leitmotivy, ve filmech režisérky Věry Chytilové. Pro analýzu jsem si zvolila tři snímky: Sedmikrásky (1966), Ovoce stromů rajských jíme (1969) a Hra o jablko (1976). Práce současně zkoumá proměnlivost formálního zpracování filmů v souvislosti s co nejvýstižnějším sdělením jejich poselství.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze the use of formalistic elements, repetitive symbols and leitmotives in the films of the director Věra Chytilová. For the analysis I chose scenes from three films: Daisies (1966), We Eat the Fruit from the Trees of Paradise (1969), The Apple Game (1976). At the same time, it examines the variability of formal film processing in relation to their main message, the idea of film.
Klíčová slova
Věra Chytilová, jablko, ráj, žena, muž
Klíčová slova v angličtině
Věra Chytilová, apple, Eden, woman, man
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HANÁKOVÁ, Petra a kol. Volání rodu. Praha: Akropolis, 2013, ISBN 978-80-7470-042-2.
HAVELKOVÁ, Hana, OATES-INDRUCHOVÁ Libora, eds. Vyvlastněný hlas: proměny genderové kultury české společnosti 1948-1989. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství, 2015. 512 stran. Post; 14. svazek. ISBN 978-80-7419-096-4.
KOPANĚVA, Galina. Věra Chytilová mezi námi. Praha: Camera obscura, 2006, ISBN 80-903678-1-X.
PILÁT, Tomáš. Věra Chytilová zblízka. Praha: XYZ, 2010, ISBN 9788073882532.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. Mezi-obrazy: Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery. Praha: NFA, FF UK a MasterFilm, 2016, ISBN 978-80-7004-174-1.
Seznam doporučené literatury
HANÁKOVÁ, Petra a kol. Volání rodu. Praha: Akropolis, 2013, ISBN 978-80-7470-042-2.
HAVELKOVÁ, Hana, OATES-INDRUCHOVÁ Libora, eds. Vyvlastněný hlas: proměny genderové kultury české společnosti 1948-1989. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství, 2015. 512 stran. Post; 14. svazek. ISBN 978-80-7419-096-4.
KOPANĚVA, Galina. Věra Chytilová mezi námi. Praha: Camera obscura, 2006, ISBN 80-903678-1-X.
PILÁT, Tomáš. Věra Chytilová zblízka. Praha: XYZ, 2010, ISBN 9788073882532.
SVATOŇOVÁ, Kateřina. Mezi-obrazy: Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery. Praha: NFA, FF UK a MasterFilm, 2016, ISBN 978-80-7004-174-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajobu absolventských prací v 11:15.
Studentka nejprve představuje sovu teoretickou absolventskou práci, V prezentaci má přehled struktury práce, představuje klíč výběru analyzovaných filmů, zmiňuje metody a metodiku, které využila při psaní práce. Seznamuje komisi s cílem práce: odhalit rukopis režisérky Věry Chytilové a její práci s motivy a symboly.
Obhajoba práce pokračuje čtením posudků, nejprve hovoří vedoucí práce Mgr. M. Dvořáčková. Následuje čtení posudku oponentky práce a studentka odpovídá na položené otázky. Komise se ptá na podobnost ve filmech Sedmikrásky a Ovoce stromů rajských jíme. Studentka nachází paralely v nedospělém chování postav.
Následuje představení absolventského filmu a studentka pouští trailer bakalářského filmu Zrozena z hořící jabloně.
Po přečtení posudků proběhla debata na dotázkami z posudků.
Předsedkyně komise SSZ doc. Janíková v 11:50 končí obhajobu.