- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Late-Night a politika: Posun amerických nočních show k politickému komentáři na příkladu Stephena Colberta
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 minut, režie a scenáristika.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Late-Night and Politics: The Shift Towards Political Commentary Among U.S. Late-Night Shows Exemplified by Stephen Colbert. 2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, minimal length 20 minutes.
Název dle studenta
Late night a politika: Vyvoj politického komentáře v americkych večerních show od Carsona po Colberta
Název dle studenta v angličtině
Late Night and Politics. Evolution of Political Commentary in American Late Night Talk Shows from Carson to Colbert
Práce stylizovaná a strukturovaná jako jeden díl americké večerní talk show (late night) se zabyvá historií tohoto žánru, a to především ve světle nedávného posunu formátu od nekonfliktní zábavy ke sžíravému politickému komentáři a politické satiře. Z perspektivy éry Donalda Trumpa se text nejprve obrací do minulosti k samotnym počátkům žánru, kde se pokouší nalézt tajemství jeho úspěchu stejně jako původní roli politického humoru v pořadech tohoto typu. Práce pokračuje popisem vyrazné evoluce žánru v počátku nového milénia, spočívající v podvratnosti a sebeuvědomělosti. Nakonec text obrací pozornost k současné revoluci v podobě názorově často jednostranného a nekompromisního politického komentáře, ktery dnes žánr doslova prostoupil. Formou fiktivních rozhovorů (složenych z citátů i fabulací) se třemi vyznamnymi moderátory se text pokouší zodpovědět, jak k tomuto posunu došlo, jak tento posun zapadá do původní premisy formátu a jaké mohou byt jeho sociologické dopady.
Anotace v angličtině
Thesis is stylized and structured as a typical episode of an American late night talk show. It focuses on the genre's history, especially with regard to its current shift towards political commentary and political satire. From the perspective of the Trump era, the text looks back at the genre's beginnings, trying to define the foundations of its success along with the original role of the political commentary in this types of shows. Thesis continues by describing an important, turn of the millennium, evolution which incorporated subversion and self-awareness into the format. Eventually, the text focuses on the current revolution of an uncompromising and often partisan political commentary which has recently taken over the genre. By means of fictional interviews (comprised of both authentic quotes and fabrications) with three eminent late night hosts, the theses tries to answer the questions of how did this shift come about, how does it fit into the original premise of the format and what sociological implications it might have.
Klíčová slova
late night, talk show, Johnny Carson, Craig Ferguson, Stephen Colbert, politika, satira, Donald Trump
Klíčová slova v angličtině
late night, talk show, Johnny Carson, Craig Ferguson, Stephen Colbert, politics, satire, Donald Trump
Rozsah průvodní práce
54 s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce stylizovaná a strukturovaná jako jeden díl americké večerní talk show (late night) se zabyvá historií tohoto žánru, a to především ve světle nedávného posunu formátu od nekonfliktní zábavy ke sžíravému politickému komentáři a politické satiře. Z perspektivy éry Donalda Trumpa se text nejprve obrací do minulosti k samotnym počátkům žánru, kde se pokouší nalézt tajemství jeho úspěchu stejně jako původní roli politického humoru v pořadech tohoto typu. Práce pokračuje popisem vyrazné evoluce žánru v počátku nového milénia, spočívající v podvratnosti a sebeuvědomělosti. Nakonec text obrací pozornost k současné revoluci v podobě názorově často jednostranného a nekompromisního politického komentáře, ktery dnes žánr doslova prostoupil. Formou fiktivních rozhovorů (složenych z citátů i fabulací) se třemi vyznamnymi moderátory se text pokouší zodpovědět, jak k tomuto posunu došlo, jak tento posun zapadá do původní premisy formátu a jaké mohou byt jeho sociologické dopady.
Anotace v angličtině
Thesis is stylized and structured as a typical episode of an American late night talk show. It focuses on the genre's history, especially with regard to its current shift towards political commentary and political satire. From the perspective of the Trump era, the text looks back at the genre's beginnings, trying to define the foundations of its success along with the original role of the political commentary in this types of shows. Thesis continues by describing an important, turn of the millennium, evolution which incorporated subversion and self-awareness into the format. Eventually, the text focuses on the current revolution of an uncompromising and often partisan political commentary which has recently taken over the genre. By means of fictional interviews (comprised of both authentic quotes and fabrications) with three eminent late night hosts, the theses tries to answer the questions of how did this shift come about, how does it fit into the original premise of the format and what sociological implications it might have.
Klíčová slova
late night, talk show, Johnny Carson, Craig Ferguson, Stephen Colbert, politika, satira, Donald Trump
Klíčová slova v angličtině
late night, talk show, Johnny Carson, Craig Ferguson, Stephen Colbert, politics, satire, Donald Trump
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Režie audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LICHTER, Samuel Robert, Jody C BAUMGARTNER a Johanthan S. MORRIS. Politics Is a Joke!: How TV Comedians Are Remaking Political Life. Routledge, 2014. ISBN 978-0813347172.
TOPLYN, Joe. Comedy Writing for Late-Night TV. Twenty Lane Media, 2014. ISBN 0615953891.
FISKE, John a John HARLEY. Reading Television (New Accents). Routledge, 2003. ISBN 0415323533.
RUTENBERG, Jim. Colbert, Kimmel and the Politics of Late Night. The New York Times [online]. 2017 [cit. 2018-10-31]. Dostupné z: https://www.nytimes.com/2017/09/24/business/colbert-kimmel-and-the-politics-of-late-night.html CATWRIGHT, Marita a Lisa STURKEN. Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. OUP USA, 1994. ISBN B008H18VU0.
Seznam doporučené literatury
LICHTER, Samuel Robert, Jody C BAUMGARTNER a Johanthan S. MORRIS. Politics Is a Joke!: How TV Comedians Are Remaking Political Life. Routledge, 2014. ISBN 978-0813347172.
TOPLYN, Joe. Comedy Writing for Late-Night TV. Twenty Lane Media, 2014. ISBN 0615953891.
FISKE, John a John HARLEY. Reading Television (New Accents). Routledge, 2003. ISBN 0415323533.
RUTENBERG, Jim. Colbert, Kimmel and the Politics of Late Night. The New York Times [online]. 2017 [cit. 2018-10-31]. Dostupné z: https://www.nytimes.com/2017/09/24/business/colbert-kimmel-and-the-politics-of-late-night.html CATWRIGHT, Marita a Lisa STURKEN. Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. OUP USA, 1994. ISBN B008H18VU0.
Přílohy volně vložené
CD-ROM - TEORETICKÁ DIPLOMOVÁ PRÁCE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajobu absolventských prací studenta ve 14:45.
Student nejprve představuje svou teoretickou absolventskou práci. Seznamuje komisi s metodami a metodikou práce na textu diplomové práce. Specifikum této práce spočívá ve formální podobě - text je jako scénář jednoho z dílů Late Night a skrze fitkivní rozhovory s reálnými postavami přináší student teze práce a skrze tuto výjimečnou polemiku zpřítomňuje samotnou podstatu zkoumaného jevu.
Student pohotově odpovídá na otázky komise ("nesnesitelně nevtipné" nápodoby Late Night).
Obhajoba práce pokračuje představením praktického výstupu, komisi představuje svůj scénář půlhodinového hraného filmu a soubor děl, sestávající ze sady reklam, spotu pro FMK UTB a pozoruhodného projektu pro americkou ambasádu (čtyřperspektiva výstavy).
S posudky je student zjevně seznámen předem, na otázky z posudků má připraveny odpovědi. Výhrady student přijímá a diskutuje za použití solidně vystavěné argumentace.
Předsedkyně SZZ komise doc. Janíková ve 15:15 obhajobu končí.