- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část:
"Filmová událost": vybrané případy alternativní distribuce dokumentárních filmů společnosti KineDok
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, produkce.
Main topic in English
1. Theoretical Part: "Film Event: Certain Events of Alternative Film Distribution of Documentary Films by KineDok. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Minimal Length 12 minutes, Production
Title according to student
Filmová událost: vybrané případy alternativní distribuce dokumentárních filmů společnosti KineDok
English title as given by the student
Film Event: Certain Events of Alternative Film Distribution of Documentary Films by KineDok
Práce se zabývá alternativní distribucí dokumentárního filmu, kterou prezentuje skrze společnost KineDok. Zobrazuje možné dělení alternativní distribuce a zamýšlí se, proč tyto tendence v distribuci aktuálně rostou a proč je v současnosti zvýšená poptávka po relokaci filmu. Představuji koncept filmových událostí a jak s nimi pracuje KineDok. Analyzuji změnu divácké recepce způsobenou touto relokací filmu a snažím se objasnit, proč je pro diváky atraktivní. Mimo obecné uvedení do dané problematiky práce obsahuje rozhovory s distributory a producenty a případové studie filmových událostí pořádaných společností KineDok.
Annotation in English
The thesis deals with alternative distribution of documentary film, which is presented through the company KineDok. It shows the possible division of alternative distribution and considers why these tendencies in distribution are growing today and why there is currently an increased demand for film relocation.
I present the concept of film events and how KineDok works with them. I analyze changes in audience reception caused by this relocation of film and I try to explain why is it attractive for the audience. In addition to a general introduction to the issue, the thesis includes interviews with distributors and producers and case studies of film events organized by KineDok.
Keywords
KineDok, alternativní distribuce, přímá distribuce, filmová událost, site specific, divácká recepce, relokace filmu
Keywords in English
KineDok, alternative distribution, direct distribution, film event, site specific, audience reception, relocation of films
Length of the covering note
85 s. (133 423 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá alternativní distribucí dokumentárního filmu, kterou prezentuje skrze společnost KineDok. Zobrazuje možné dělení alternativní distribuce a zamýšlí se, proč tyto tendence v distribuci aktuálně rostou a proč je v současnosti zvýšená poptávka po relokaci filmu. Představuji koncept filmových událostí a jak s nimi pracuje KineDok. Analyzuji změnu divácké recepce způsobenou touto relokací filmu a snažím se objasnit, proč je pro diváky atraktivní. Mimo obecné uvedení do dané problematiky práce obsahuje rozhovory s distributory a producenty a případové studie filmových událostí pořádaných společností KineDok.
Annotation in English
The thesis deals with alternative distribution of documentary film, which is presented through the company KineDok. It shows the possible division of alternative distribution and considers why these tendencies in distribution are growing today and why there is currently an increased demand for film relocation.
I present the concept of film events and how KineDok works with them. I analyze changes in audience reception caused by this relocation of film and I try to explain why is it attractive for the audience. In addition to a general introduction to the issue, the thesis includes interviews with distributors and producers and case studies of film events organized by KineDok.
Keywords
KineDok, alternativní distribuce, přímá distribuce, filmová událost, site specific, divácká recepce, relokace filmu
Keywords in English
KineDok, alternative distribution, direct distribution, film event, site specific, audience reception, relocation of films
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) Produkce audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
f) Návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Soubor, který obsahuje:
- případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice,
- denní zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK.
Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na AAV-NAS, označené Bakalářská / Magisterská práce uložte:
1. Teoretickou práci.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat:
- Materiály částí a - h.
- Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu),
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou, budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) Produkce audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
f) Návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Soubor, který obsahuje:
- případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice,
- denní zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK.
Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na AAV-NAS, označené Bakalářská / Magisterská práce uložte:
1. Teoretickou práci.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat:
- Materiály částí a - h.
- Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu),
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou, budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
https://kinedok.net
Cinepur Film mimo kino. č. 98, 2015.
CASETTI, Francesco. Filmová zkušenost. Překlad Jan Hanzlík. Časopis Iluminace. Roč. 23, 2011, č. 1 (81).
CASETTI, Francesco. The Lumiere galaxy: seven key words for the cinema to come [online]. New York, [New York]: Columbia University Press, 2015. Film and Culture [cit. 2019-10-27]. ISBN 978-0-231-53887-9. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=11022471
DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce po roce 1989. Iluminace. Roč. 19, 2007, č. 1 (65).
HEGENER, Malte. Kde je (dnes) film? Film ve věku imanence médií. Překlad Jan Hanzlík. Časopis Iluminace. Roč. 23, 2011, č. 1 (81).
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Routledge. 2017. ISBN: 1138013366.
SMÍTALOVÁ, Petra. Kino už nemůže být pouhou distribuční platformou. Rozhovor s Jiřím Forejtem. [16. 10. 2019] [online] dostupné zde: http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/kino-uz-nemuze-byt-pouhou-distribucni-platformou.A191011_140619_pozice-tema_lube?
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
ŠILAROVÁ, Hana. Vykročit mimo střední proud / metody alternativní distribuce dokumentárních filmů. [31. 1. 2017] [online] dostupné zde:http://cinepur.cz/article.php?article=3908&fbclid=IwAR2gOkTc0MXk1Cqmr2JWGrOLtqGbAAriZGDG-CXKwWvxtoE8wOF499GTv-w
Recommended resources
https://kinedok.net
Cinepur Film mimo kino. č. 98, 2015.
CASETTI, Francesco. Filmová zkušenost. Překlad Jan Hanzlík. Časopis Iluminace. Roč. 23, 2011, č. 1 (81).
CASETTI, Francesco. The Lumiere galaxy: seven key words for the cinema to come [online]. New York, [New York]: Columbia University Press, 2015. Film and Culture [cit. 2019-10-27]. ISBN 978-0-231-53887-9. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=11022471
DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce po roce 1989. Iluminace. Roč. 19, 2007, č. 1 (65).
HEGENER, Malte. Kde je (dnes) film? Film ve věku imanence médií. Překlad Jan Hanzlík. Časopis Iluminace. Roč. 23, 2011, č. 1 (81).
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Routledge. 2017. ISBN: 1138013366.
SMÍTALOVÁ, Petra. Kino už nemůže být pouhou distribuční platformou. Rozhovor s Jiřím Forejtem. [16. 10. 2019] [online] dostupné zde: http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/kino-uz-nemuze-byt-pouhou-distribucni-platformou.A191011_140619_pozice-tema_lube?
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
ŠILAROVÁ, Hana. Vykročit mimo střední proud / metody alternativní distribuce dokumentárních filmů. [31. 1. 2017] [online] dostupné zde:http://cinepur.cz/article.php?article=3908&fbclid=IwAR2gOkTc0MXk1Cqmr2JWGrOLtqGbAAriZGDG-CXKwWvxtoE8wOF499GTv-w
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka ve své prezentaci adekvátně odpověděla na otázky vedoucího teoretické práce i na otázky oponenta tereotické práce. Při obhajobě praktické práce se komise shodla na výborně odvené práci při produkci krátkého dokumetárního filmu Rozpitej.