- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Sestavení rozpočtu pro celovečerní hraný film v programu Movie Magic Budgeting
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. The theoretical part: Creating Film Budget Using Software Movie Magic Budgeting (Mgr. Viktor Mayer) 2. Practical part: Audiovisual Work Or Thematic Set Of Audiovisual Works, Length Of At Least 20 Minutes, Production (Mgr. Viktor Mayer)
Název dle studenta
Sestavení rozpočtu pro celovečerní hraný film v programu Movie Magic Budgeting
Název dle studenta v angličtině
Creating Film Budget Using Software Movie Magic Budgeting
Tato diplomová práce se zabývá rozpočtem hraného filmu v oblasti české kinematografie a počítačovým programem Movie Magic Budgeting, který se specializuje na práci s filmovým rozpočtem. V práci jsou představeny jednotlivé funkce a nástroje programu a jejich užití v českých podmínkách. Práce obsahuje vymezení struktury a fáze rozpočtu. Součástí je také porovnání forem rozpočtu, které se objevují v oblasti české kinematografie. Ve výzkumné části práce je zmapovaná míra užívání programu Movie Magic Budgeting napříč nezávislými produkčními společnostmi a producenty působící v oblasti českého hraného filmu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on a feature film budget within the sphere of Czech cinematography and the Movie Magic Budgeting computer programme specialising in film budgeting. The work introduces individual functions and tools of the programme in addition to their utilisation within Czech settings. Furthermore, the budget structure and stages are defined in the work. It also compares forms of budget appearing in Czech cinematography. The research part of the work surveys the extent of usage of the Movie Magic Budgeting programme across independent production companies and producers working in the Czech feature film environment.
Klíčová slova
rozpočet, rozpočtování, hraný film, produkce, Movie Magic Budgeting
Klíčová slova v angličtině
budget, budgeting, feature film, production, Movie Magic Budgeting
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá rozpočtem hraného filmu v oblasti české kinematografie a počítačovým programem Movie Magic Budgeting, který se specializuje na práci s filmovým rozpočtem. V práci jsou představeny jednotlivé funkce a nástroje programu a jejich užití v českých podmínkách. Práce obsahuje vymezení struktury a fáze rozpočtu. Součástí je také porovnání forem rozpočtu, které se objevují v oblasti české kinematografie. Ve výzkumné části práce je zmapovaná míra užívání programu Movie Magic Budgeting napříč nezávislými produkčními společnostmi a producenty působící v oblasti českého hraného filmu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on a feature film budget within the sphere of Czech cinematography and the Movie Magic Budgeting computer programme specialising in film budgeting. The work introduces individual functions and tools of the programme in addition to their utilisation within Czech settings. Furthermore, the budget structure and stages are defined in the work. It also compares forms of budget appearing in Czech cinematography. The research part of the work surveys the extent of usage of the Movie Magic Budgeting programme across independent production companies and producers working in the Czech feature film environment.
Klíčová slova
rozpočet, rozpočtování, hraný film, produkce, Movie Magic Budgeting
Klíčová slova v angličtině
budget, budgeting, feature film, production, Movie Magic Budgeting
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) Produkce audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
f) Návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Soubor, který obsahuje:
- případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice,
- denní zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na AAV-NAS, označené Bakalářská / Magisterská práce uložte:
1.Teoretickou práci.
2.Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat:
- Materiály částí a - h.
- Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu)
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu)
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou, budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) Produkce audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
f) Návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Soubor, který obsahuje:
- případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany,
- dialogovou listinu,
- synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze,
- distribuční záměr,
- technický scénář,
- rozpočet filmu,
- štábovou listinu,
- natáčecí plán,
- denní dispozice,
- denní zprávy,
- seznam uzavřených smluv,
- vyúčtování filmu,
- ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na AAV-NAS, označené Bakalářská / Magisterská práce uložte:
1.Teoretickou práci.
2.Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat:
- Materiály částí a - h.
- Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu)
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích:
1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu)
2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
- Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou, budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
CLEVE, Bastian. Film production management. 3rd ed. Boston: Elsevier, 2006. ISBN 0240806956. RYAN, MAUREEN A. Producer to Producer: A Step-by-Step Guide to Low-Budget lndependent Film Producing. Michael Wiese Productions, 2010. 978-1932907759. PATZ, Deborah S. Film production management 101: management and coordination in a digital age. 2nd ed. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2010. ISBN 1932907777.
WURMFELD, Eden H. a Nicole Shay. LALOGGIA. IFP/Los Angeles independent filmmaker's manual. 2nd ed. Waltham, MA: Focal Press, 2004. ISBN 0240805852. SCHENK, Sonja a Ben LONG. The digital filmmaking handbook. 4th ed. Boston, Mass.: Course Technology, Cengage Learning, 2011. ISBN 1435459113. KOSTER, Robert. The on production budget book. Boston: Focal Press, c1997. ISBN 978-0240802985. RYAN, MAUREEN A. Film and Video Budgets 6. Michael Wiese Productions, 2015. 978-1615932214. JONES, Ted a Chris PATMORE. Škola filmaření: včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. V Praze: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5. SCHWARZE, Kelly. What film schools dont tell you: your basic guide to making movies and finding good distribution. Las Vegas, NV : Indie Film Factory, LLC, 2019. ISBN 978-0578461953. LANDRY, Paula. Scheduling and budgeting your film: a panic-free guide. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1138210615.
SINGLETON, Ralph S., Alain SILVER a Robert KOSTER. Film budgeting, or, How much will it cost to shoot your movie?. Los Angeles, CA: Lone Eagle Pub. Co., c1996. ISBN 978-0943728650.
KOSTER, Robert a Robert KOSTER. The budget book for film and television. Burlington, MA: Focal Press, 2004. ISBN 978-0240806204.
Seznam doporučené literatury
CLEVE, Bastian. Film production management. 3rd ed. Boston: Elsevier, 2006. ISBN 0240806956. RYAN, MAUREEN A. Producer to Producer: A Step-by-Step Guide to Low-Budget lndependent Film Producing. Michael Wiese Productions, 2010. 978-1932907759. PATZ, Deborah S. Film production management 101: management and coordination in a digital age. 2nd ed. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2010. ISBN 1932907777.
WURMFELD, Eden H. a Nicole Shay. LALOGGIA. IFP/Los Angeles independent filmmaker's manual. 2nd ed. Waltham, MA: Focal Press, 2004. ISBN 0240805852. SCHENK, Sonja a Ben LONG. The digital filmmaking handbook. 4th ed. Boston, Mass.: Course Technology, Cengage Learning, 2011. ISBN 1435459113. KOSTER, Robert. The on production budget book. Boston: Focal Press, c1997. ISBN 978-0240802985. RYAN, MAUREEN A. Film and Video Budgets 6. Michael Wiese Productions, 2015. 978-1615932214. JONES, Ted a Chris PATMORE. Škola filmaření: včetně nejnovějších digitálních postupů a technologií. V Praze: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5. SCHWARZE, Kelly. What film schools dont tell you: your basic guide to making movies and finding good distribution. Las Vegas, NV : Indie Film Factory, LLC, 2019. ISBN 978-0578461953. LANDRY, Paula. Scheduling and budgeting your film: a panic-free guide. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1138210615.
SINGLETON, Ralph S., Alain SILVER a Robert KOSTER. Film budgeting, or, How much will it cost to shoot your movie?. Los Angeles, CA: Lone Eagle Pub. Co., c1996. ISBN 978-0943728650.
KOSTER, Robert a Robert KOSTER. The budget book for film and television. Burlington, MA: Focal Press, 2004. ISBN 978-0240806204.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student naprosto předpisově obhájil svou teoretickou a praktickou část, kdy jasně, srozumitelně a zjevným přesahem odpověděl ve své obhajobě všechny nastolené otázky. Logický a pečlivě strukturovaný výklad studenta.