Thesis info Střihová skladba jako funkční prostředek vlivu na diváckou recepci produktové části reklamního videa. Případová studie: Reklama pro český supermarket
- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část:
Střihová skladba jako funkční prostředek vlivu na diváckou recepci produktové části reklamního videa. Případová studie: Reklama pro český supermarket.
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 minut, střihová skladba.
Main topic in English
1. Theoretical Part: Editing As a Formal Principle of Viewer Reception Influence in Product Part of TV Commercial. Case Study: Czech Supermarket Commercial. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Minimal Length 20 Minutes., Video Editing.
Title according to student
Střihová skladba jako funkční prostředek vlivu na diváckou recepci produktové části reklamního videa. Případová studie: Reklama pro český supermarket
English title as given by the student
Editing as a Formal Principle of Viewer Reception Influence in Product Part of TV Commercial. Case Study: Czech Supermarket Commercial
Diplomová práca sa zaoberá tým, ako, a či vôbec, dokáže strihová skladba v hranej časti audiovizuálnej reklamy ovplyvniť divácke vnímanie v časti produktovej. Práca je zameraná na konkrétny typ audiovizuálnej reklamy, ktorý je však v reklamnom priemysle často využívaný. V analytickej časti diplomová práca demonštruje zaujímavé a v niektorých prípadoch i prekvapivé závery skúmania.
Annotation in English
The diploma thesis deals with how, and if at all, the video editing in the fiction part of audiovisual advertising can influence the audience perception in the product part. The work is focused on a specific type of audiovisual advertising, which is often used in the advertising industry. In the analytical part, the thesis demonstrates interesting and in some cases surprising concluions of the research.
Advertising, Video editing, Perception, Impact, Eye camera
Length of the covering note
68
Language
SK
Annotation
Diplomová práca sa zaoberá tým, ako, a či vôbec, dokáže strihová skladba v hranej časti audiovizuálnej reklamy ovplyvniť divácke vnímanie v časti produktovej. Práca je zameraná na konkrétny typ audiovizuálnej reklamy, ktorý je však v reklamnom priemysle často využívaný. V analytickej časti diplomová práca demonštruje zaujímavé a v niektorých prípadoch i prekvapivé závery skúmania.
Annotation in English
The diploma thesis deals with how, and if at all, the video editing in the fiction part of audiovisual advertising can influence the audience perception in the product part. The work is focused on a specific type of audiovisual advertising, which is often used in the advertising industry. In the analytical part, the thesis demonstrates interesting and in some cases surprising concluions of the research.
Advertising, Video editing, Perception, Impact, Eye camera
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Střihová skladba audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Střihová skladba audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o magisterské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 5. vydání. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye. A Perspective on Film Editing. 2nd Edition. Silman-.James Press 1992.ISBN-10:1879505622
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
WIEDEMANN, Julius. Advertising now: TV commercials. Köln: Taschen, 2009. ISBN 3822840297.
KAUFFMANN, Sam a Ashley KENNEDY. Avid editing: a guide for beginning and intermediate users. 5th ed. Boston: Focal Press, c2012. ISBN 9780240818566.
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi: Jan Kučera. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
THOMPSON, Roy a Christopher J. BOWEN. Grammar of the edit. Third edition. Burlington, MA: Focal Press, 2013. ISBN 9780240526089.
Recommended resources
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 5. vydání. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye. A Perspective on Film Editing. 2nd Edition. Silman-.James Press 1992.ISBN-10:1879505622
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
WIEDEMANN, Julius. Advertising now: TV commercials. Köln: Taschen, 2009. ISBN 3822840297.
KAUFFMANN, Sam a Ashley KENNEDY. Avid editing: a guide for beginning and intermediate users. 5th ed. Boston: Focal Press, c2012. ISBN 9780240818566.
KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi: Jan Kučera. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
THOMPSON, Roy a Christopher J. BOWEN. Grammar of the edit. Third edition. Burlington, MA: Focal Press, 2013. ISBN 9780240526089.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise SZZ doc. Nemeškal zahajuje obhajobu absolventské práce v 14:15. Vznáší dotaz, zda je student obeznámen s posudky a po odsouhlasení studentem navrhuje po představení teoretické práce přikročit ke shrnutí oponentského vyjádření.
Student ve stručnosti představuje svou práci i následný výzkum, prof. Labík se doptává na testovanou skupinu (věk, profese). Oponentem práce byl Tomáš Polenský, člen komise Petr Babinec čte otázky oponenta a student na ně odpovídá. Na otázky je student dobře připraven.
Po překonání technických obtíží s projekční technikou se dostáváme k možnosti promítnout si prezentaci k teoretické práci následně promítáme i trailer k absolventskému snímku. Následně jsou čteny útržky z posudku oponenta a vedoucího práce a student opět odpovídá na otázky z posudků.
Vzhledem v vyčerpání časové dotace a po souhlasu celé komise i studenta je obhajoba ukončena v 14:57.