- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Strunné hudební nástroje v rockové hudbě, tvorba tónu a jejich snímání
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 minut, zvuková skladba.
Hlavní téma v angličtině
Stringed musical instruments in rock music, tone creation and recording
Název dle studenta
Strunné nástroje v rockové hudbě, tvorba tónu a
jejich snímání
Název dle studenta v angličtině
Stringed Musical Instruments in Rock Music, Tone Creation and Recording
Práce shrnuje charakteristické znaky vybraných strunných nástrojů, používaných v rockové
hudbě. Konkrétně se zabývá konstrukcí a akustickými vlastnostmi akustických, klasických
a elektrických kytar. Pomocí syntézy poznatků získaných analytickými metodami nabízí
subjektivní vyhodnocení ideálních hudebních nástrojů třech kategorií - akustická, klasická
a elektrická kytara.
Anotace v angličtině
The thesis summarizes the characteristics of selected string instruments used in rock music.
Specifically, it deals with the construction and acoustic properties of acoustic, classical and
electric guitars. By synthesis of knowledge gained by analytical methods, it offers a
subjective evaluation of ideal musical instruments of three categories - acoustic, classical
and electric guitar.
stringed instruments, guitar, music, acoustic, classical, electric
Rozsah průvodní práce
42 s. (57 186 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce shrnuje charakteristické znaky vybraných strunných nástrojů, používaných v rockové
hudbě. Konkrétně se zabývá konstrukcí a akustickými vlastnostmi akustických, klasických
a elektrických kytar. Pomocí syntézy poznatků získaných analytickými metodami nabízí
subjektivní vyhodnocení ideálních hudebních nástrojů třech kategorií - akustická, klasická
a elektrická kytara.
Anotace v angličtině
The thesis summarizes the characteristics of selected string instruments used in rock music.
Specifically, it deals with the construction and acoustic properties of acoustic, classical and
electric guitars. By synthesis of knowledge gained by analytical methods, it offers a
subjective evaluation of ideal musical instruments of three categories - acoustic, classical
and electric guitar.
stringed instruments, guitar, music, acoustic, classical, electric
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v kroužkové či pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
a) Zvuková skladba audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut či soubor audiovizuálních děl oficiálně schválený před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
b) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo.
c) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany.
d) Anotace.
e) Technický scénář.
f) Štábová listina.
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- f. Film ve formátu HD (1080p) či 4K (2160p) v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC).
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ondřej. Kytara a počítač: využíváme efekty a hudební programy při hraní, aranžování a skládání. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0843-0.
BACON, Tony a Paul DAY. Všechno o kytarách. České vyd. 2. Přeložil Oldřich JANOTA. Praha: Svojtka & Co., c2001. ISBN 80-7180-220-4.
TARQUIN, Brian. Recording Techniques of the Guitar Masters. Cengage Learning PTR; 1 edition (January 1, 2012). ISBN-10: 1435460162, ISBN-13: 978-1435460164
BACON, Tony a Paul DAY. The Gibson Les Paul Book: A Complete History of Les Paul Guitars. GPI Books; 1st American ed edition (October 1, 1993). ISBN-10: 0879302895, ISBN-13: 978-0879302894
BACON, Tony a Paul DAY. The Fender Book: A Complete History Of Fender Electric Guitars. Backbeat Books; First American Edition edition (November 1992). ISBN-10: 0879302593, ISBN-13: 978-0879302597
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga, 2012. ISBN: 978-80-89030-50-7
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Ondřej. Kytara a počítač: využíváme efekty a hudební programy při hraní, aranžování a skládání. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0843-0.
BACON, Tony a Paul DAY. Všechno o kytarách. České vyd. 2. Přeložil Oldřich JANOTA. Praha: Svojtka & Co., c2001. ISBN 80-7180-220-4.
TARQUIN, Brian. Recording Techniques of the Guitar Masters. Cengage Learning PTR; 1 edition (January 1, 2012). ISBN-10: 1435460162, ISBN-13: 978-1435460164
BACON, Tony a Paul DAY. The Gibson Les Paul Book: A Complete History of Les Paul Guitars. GPI Books; 1st American ed edition (October 1, 1993). ISBN-10: 0879302895, ISBN-13: 978-0879302894
BACON, Tony a Paul DAY. The Fender Book: A Complete History Of Fender Electric Guitars. Backbeat Books; First American Edition edition (November 1992). ISBN-10: 0879302593, ISBN-13: 978-0879302597
GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga, 2012. ISBN: 978-80-89030-50-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof.Grečnár vítá v 11:00 studenta u obhajob a seznamuje ho s průběhem. Student řádně od-prezentoval svoje závěry teoretické bakalářské práce před komisí a odpověděl na všechny otázky vedoucího i oponenta práce. Prezentace a obhajoba ukončena v 11:28.