Informace o kvalifikační práci Individuální plánování v domovech pro seniory jako zkvalitnění poskytované sociální služby pohledem klíčového pracovníka
Diplomová práce se zabývá individuálním plánováním průběhu poskytované sociální služby v domovech pro seniory ve Zlínském kraji. V teoretické části jsou vymezena pobytová zařízení sociálních služeb pro seniory a Standardy kvality sociálních služeb, přičemž hlavní pozornost je věnována tématu procesu individuálního plánování a jeho významu i přínosu. V praktické části je cílem objasnit pohled klíčových pracovníků na individuální plánování. Potřebná data byla zjišťována pomocí kvalitativně orientovaného výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s klíčovými pracovníky. Vytvořená zakotvená teorie odkrývá úskalí, se kterými se klíčoví pracovníci při individuálním plánování setkávají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with individual planning of provided social services in homes for seniors in the Zlín region. In the theoretical part, there are defined residential facilities of social services for seniors and Standards of quality of social services. In the practical part, the aim is to clarify the view of key workers on individual planning. The necessary data were collected using qualitative research in the form of semi-structured interviews with key employees. The established grounded theory reveals the pitfalls that key workers encounter in individual planning.
Klíčová slova
sociální služby, domov pro seniory, standardy kvality sociálních služeb, individuální plánování, osobní cíl, uživatel sociální služby, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
social services, home for the elderly, social service quality standards, individual planning, personal goal, social service user, key worker
Rozsah průvodní práce
86s. (134 369 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá individuálním plánováním průběhu poskytované sociální služby v domovech pro seniory ve Zlínském kraji. V teoretické části jsou vymezena pobytová zařízení sociálních služeb pro seniory a Standardy kvality sociálních služeb, přičemž hlavní pozornost je věnována tématu procesu individuálního plánování a jeho významu i přínosu. V praktické části je cílem objasnit pohled klíčových pracovníků na individuální plánování. Potřebná data byla zjišťována pomocí kvalitativně orientovaného výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s klíčovými pracovníky. Vytvořená zakotvená teorie odkrývá úskalí, se kterými se klíčoví pracovníci při individuálním plánování setkávají.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with individual planning of provided social services in homes for seniors in the Zlín region. In the theoretical part, there are defined residential facilities of social services for seniors and Standards of quality of social services. In the practical part, the aim is to clarify the view of key workers on individual planning. The necessary data were collected using qualitative research in the form of semi-structured interviews with key employees. The established grounded theory reveals the pitfalls that key workers encounter in individual planning.
Klíčová slova
sociální služby, domov pro seniory, standardy kvality sociálních služeb, individuální plánování, osobní cíl, uživatel sociální služby, klíčový pracovník
Klíčová slova v angličtině
social services, home for the elderly, social service quality standards, individual planning, personal goal, social service user, key worker
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti individuálního plánování, domovů pro seniory, klíčového pracovníka a poskytování sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu v domově pro seniory formou rozhovorů a analýzy dokumentace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti individuálního plánování, domovů pro seniory, klíčového pracovníka a poskytování sociálních služeb.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu v domově pro seniory formou rozhovorů a analýzy dokumentace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Lucie. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
BOWER, M., SOLOMON, R. What social workers need to know: A psycholanalytic approach. United Kingdom: Taylor and Francis, 2017. ISBN 978-131569581-5.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
HROZENSKÁ, M,. DVOŘÁČKOVÁ, D. Sociální péče o seniory. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4139-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Lucie. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
BOWER, M., SOLOMON, R. What social workers need to know: A psycholanalytic approach. United Kingdom: Taylor and Francis, 2017. ISBN 978-131569581-5.
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar. Kvalita života seniorů. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4138-3.
HROZENSKÁ, M,. DVOŘÁČKOVÁ, D. Sociální péče o seniory. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4139-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
CD - 1 ks
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila teoretická východiska práce, následně se zaměřila na popis výzkumné strategie - výzkumné otázky, výzkumné cíle apod. Stěžejní část prezentace byla zaměřena na výsledky výzkumu, studentka uvedla také doporučení pro praxi na základě výsledků výzkumu. Následně zodpověděla otázky k obhajobě a otázky členů komise - stěžejní výsledek výzkumu. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.