Diplomová práce se věnuje informačním technologiím na praktické a speciální základní škole. Popisuje vliv těchto technologií na žáky těchto typů škol, jejich charakteristiku i konkrétní pomůcky v rámci práce s ICT. Praktickou část tvoří dotazník zaměřený na zjišťování informací o výuce informatiky dětí se specifickými potřebami a nakonec je realizace samotných metodických listů pro konkrétní speciální a praktickou základní školu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with informatik technologies at a practical and special primary school. It describes the impal of these technologies on student sof these types of schools, thein characteristics and specific tools in working with ICT. The practical part consists of a questionnare aimed at fading out informatik about teaching komputer science to children who are looking for informatik on how to search and how i tis possible to implement the methodological documents for a specific special and practical primary school.
Klíčová slova
ICT, základní speciální škola, základní praktická škola, informatika, metodické listy
Diplomová práce se věnuje informačním technologiím na praktické a speciální základní škole. Popisuje vliv těchto technologií na žáky těchto typů škol, jejich charakteristiku i konkrétní pomůcky v rámci práce s ICT. Praktickou část tvoří dotazník zaměřený na zjišťování informací o výuce informatiky dětí se specifickými potřebami a nakonec je realizace samotných metodických listů pro konkrétní speciální a praktickou základní školu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with informatik technologies at a practical and special primary school. It describes the impal of these technologies on student sof these types of schools, thein characteristics and specific tools in working with ICT. The practical part consists of a questionnare aimed at fading out informatik about teaching komputer science to children who are looking for informatik on how to search and how i tis possible to implement the methodological documents for a specific special and practical primary school.
Klíčová slova
ICT, základní speciální škola, základní praktická škola, informatika, metodické listy
Proveďte literární rešerši tématu informačních technologií na praktické a speciální základní škole.
Popište vliv technologií na žáka praktické a speciální základní školy.
Navrhněte vhodné způsoby použití ICT ve specifickém školním prostředí.
Analyzujte vhodné aplikační prostředí a toto ověřte.
Vyhodnoťte přínosy své práce s ohledem na reálné použití ve specifickém prostředí.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu informačních technologií na praktické a speciální základní škole.
Popište vliv technologií na žáka praktické a speciální základní školy.
Navrhněte vhodné způsoby použití ICT ve specifickém školním prostředí.
Analyzujte vhodné aplikační prostředí a toto ověřte.
Vyhodnoťte přínosy své práce s ohledem na reálné použití ve specifickém prostředí.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9189-4.
KROPÁČ, Jiří a Jan LAVRINČÍK. Didaktika informatiky I - obecné základy [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2009- [cit. 2019-11-22]. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 978-80-244-2293-0.
KROPÁČ, Jiří a Jan LAVRINČÍK. Didaktika informatiky: obecné základy II [online]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009 [cit. 2019-11-22]. ISBN 978-80-244-2294-7.
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. V Brně: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3749-9.
VANÍČEK, Jiří a Petr ŘEZNÍČEK. Informatika pro základní školy: metodická příručka. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0221-1.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9189-4.
KROPÁČ, Jiří a Jan LAVRINČÍK. Didaktika informatiky I - obecné základy [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2009- [cit. 2019-11-22]. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 978-80-244-2293-0.
KROPÁČ, Jiří a Jan LAVRINČÍK. Didaktika informatiky: obecné základy II [online]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009 [cit. 2019-11-22]. ISBN 978-80-244-2294-7.
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. V Brně: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3749-9.
VANÍČEK, Jiří a Petr ŘEZNÍČEK. Informatika pro základní školy: metodická příručka. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0221-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve seznámila komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta. Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
Studentka práci konzultovala na pracovišti školitele a na cílových praktických a speciálních
školách. Výstupy konzultací a své vlastní názory zapracovala do výstupů práce. (prof. Jašek)
V praktické části DP je patrný podíl práce studentky a to především ve vytvořených
metodických listech. Tyto listy představují spíše přípravy do výuky informatiky pro učitele. Jejich
vhodným doplňkem mohl být ještě pracovní list určený pro žáka daného typu školy, který by byl
zpracovaný jednoduchou a srozumitelnou formou a podle kterého by žák vypracovával dané úkoly
ve výuce.(doc. Botek)
Praktickou část práce jste realizovala na dálku nebo jste do školy docházela? (dr. Sysala)
O tohoto typu školy je komplikovanější příprava na výuku. (prof.Jašek)
Jakým způsobem jste vyhodnocovala hypotézy? Na základě čeho jste hypotézu vyvrátila? Na základě svého úsudku? (doc. Chramcov
Studentka reagovala a všechny dotazy zodpověděla.