Rostoucí popularita stránek sociálních sítí způsobila, že spotřebitelé mají různé zkušenosti z prostředí sociální komerce. Díky sociálním sítím mohou spotřebitelé sdílet své zkušenosti s produktem či značkou. Word Of Mouth v nejnovější elektronické podobě (sociální eWom) je zajímavé pro výzkumné pracovníky i odborníky z praxe. Když spotřebitelé hledají na internetu informace o produktu nebo značce, vyměňují si své zkušenosti s dalšími zákazníky na sociálních sítích. Sociální povaha sociálních sítí nabízí velké možnosti pro vědecké zkoumání eWOM. V rámci zkoumání eWOM byl publikován článek, který se zabývá faktory, které ovlivňují eWOM. Tato studie využila rámec (SOR) - Stimul, Organismus, Reakce a služba a zkoumala dopady aspektů sociální komerce na eWOM v rámci: prostředí (aspekty sociální komerce), vnitřního stavu spotřebitelů (důvěra, hodnoty, zkušenost) a reakce (sociální eWOM). Kromě toho byla zkoumaná i role kulturních hodnot jednotlivce (individualismus) ovlivňující postoj zákazníka vůči eWOM.
Anotace v angličtině
The growing popularity of social networking sites has made the experience of consumers on social commerce environment different from other contexts, as the consumers can share or reposted about a product or a brand. A latest version of electronic word of mouth, called social electronic word of mouth (social eWOM), has become popular for researchers and people from practice, too. Social eWOM occurs when consumers explore any information related to brands/ products exchanged among the users of social networking sites. The distinct social nature of social networking sites indicates an interesting and proper context for examining eWOM behaviours. Moreover, little research has been published addressing the factors influencing social eWOM intentions. Adopting the stimulus - organism - response (S-O-R) framework and Service - Dominant theory, this study explored the impacts of social commerce characteristics on social eWOM intentions in an integrative framework: stimulus environment (social commerce characteristics), consumers' internal state (trust, customer experience, perceived value co-creation), and response (social eWOM intention). In addition, the moderating role of individual cultural value (individualism and uncertainty avoidance) related to the relationship between customers' internal state and social eWOM intentions was examined.
Klíčová slova
Prostředí sociální komerce, zkušenosti se zákazníky, důvěra, spoluvytváření hodnot, úmysl sociální eWOM, kulturní hodnota na individuální úrovni.
Klíčová slova v angličtině
Social Commerce Environment, Customer Experience, Trust, Perceived Value Co-creation, Social eWOM intention, Individual-level Culture Value.
Rozsah průvodní práce
126
Jazyk
AN
Anotace
Rostoucí popularita stránek sociálních sítí způsobila, že spotřebitelé mají různé zkušenosti z prostředí sociální komerce. Díky sociálním sítím mohou spotřebitelé sdílet své zkušenosti s produktem či značkou. Word Of Mouth v nejnovější elektronické podobě (sociální eWom) je zajímavé pro výzkumné pracovníky i odborníky z praxe. Když spotřebitelé hledají na internetu informace o produktu nebo značce, vyměňují si své zkušenosti s dalšími zákazníky na sociálních sítích. Sociální povaha sociálních sítí nabízí velké možnosti pro vědecké zkoumání eWOM. V rámci zkoumání eWOM byl publikován článek, který se zabývá faktory, které ovlivňují eWOM. Tato studie využila rámec (SOR) - Stimul, Organismus, Reakce a služba a zkoumala dopady aspektů sociální komerce na eWOM v rámci: prostředí (aspekty sociální komerce), vnitřního stavu spotřebitelů (důvěra, hodnoty, zkušenost) a reakce (sociální eWOM). Kromě toho byla zkoumaná i role kulturních hodnot jednotlivce (individualismus) ovlivňující postoj zákazníka vůči eWOM.
Anotace v angličtině
The growing popularity of social networking sites has made the experience of consumers on social commerce environment different from other contexts, as the consumers can share or reposted about a product or a brand. A latest version of electronic word of mouth, called social electronic word of mouth (social eWOM), has become popular for researchers and people from practice, too. Social eWOM occurs when consumers explore any information related to brands/ products exchanged among the users of social networking sites. The distinct social nature of social networking sites indicates an interesting and proper context for examining eWOM behaviours. Moreover, little research has been published addressing the factors influencing social eWOM intentions. Adopting the stimulus - organism - response (S-O-R) framework and Service - Dominant theory, this study explored the impacts of social commerce characteristics on social eWOM intentions in an integrative framework: stimulus environment (social commerce characteristics), consumers' internal state (trust, customer experience, perceived value co-creation), and response (social eWOM intention). In addition, the moderating role of individual cultural value (individualism and uncertainty avoidance) related to the relationship between customers' internal state and social eWOM intentions was examined.
Klíčová slova
Prostředí sociální komerce, zkušenosti se zákazníky, důvěra, spoluvytváření hodnot, úmysl sociální eWOM, kulturní hodnota na individuální úrovni.
Klíčová slova v angličtině
Social Commerce Environment, Customer Experience, Trust, Perceived Value Co-creation, Social eWOM intention, Individual-level Culture Value.