Diplomová práce je zaměřena na návrh virtuálního kamerového systému pro vybraný komerční komplex. Teoretická část se zabývá historií a vývojovými trendy virtuální reality, softwary určené pro vytváření programů ve virtuální realitě a potřebným vybavením. Dále je v této části popsán kamerový systém, jeho rozdělení, jaké jsou jeho komponenty a jaké softwary se nyní využívají pro návrhy kamerových systémů.
V praktické části je vybrán software pro vytváření virtuální reality Unreal Engine. V něm je proveden teoretický návrh kamerového systému, který je následně zabalen pro platformu Windows. Závěrem je software analyzován a posouzen, zda je vhodný pro každodenní vytváření návrhů kamerových systémů
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the design of a virtual camera system for a selected commercial complex. The theoretical part deals with the history and development trends of virtual reality, software designed for creating programs in virtual reality, and the necessary equipment. Furthermore, this section describes the camera system, its division, what are its components, and what software is now used for the design of camera systems. In the practical part, the software for creating a virtual reality Unreal Engine is selected. The theoretical design of the camera system is performed in it, which is then packaged for the Windows platform. Finally, the software is analyzed and assessed whether it is suitable for the everyday design of camera systems.
Klíčová slova
virtuální realita, kamerový systém, software, Unreal Engine
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, camera system, software, Unreal Engine
Rozsah průvodní práce
101
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na návrh virtuálního kamerového systému pro vybraný komerční komplex. Teoretická část se zabývá historií a vývojovými trendy virtuální reality, softwary určené pro vytváření programů ve virtuální realitě a potřebným vybavením. Dále je v této části popsán kamerový systém, jeho rozdělení, jaké jsou jeho komponenty a jaké softwary se nyní využívají pro návrhy kamerových systémů.
V praktické části je vybrán software pro vytváření virtuální reality Unreal Engine. V něm je proveden teoretický návrh kamerového systému, který je následně zabalen pro platformu Windows. Závěrem je software analyzován a posouzen, zda je vhodný pro každodenní vytváření návrhů kamerových systémů
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the design of a virtual camera system for a selected commercial complex. The theoretical part deals with the history and development trends of virtual reality, software designed for creating programs in virtual reality, and the necessary equipment. Furthermore, this section describes the camera system, its division, what are its components, and what software is now used for the design of camera systems. In the practical part, the software for creating a virtual reality Unreal Engine is selected. The theoretical design of the camera system is performed in it, which is then packaged for the Windows platform. Finally, the software is analyzed and assessed whether it is suitable for the everyday design of camera systems.
Klíčová slova
virtuální realita, kamerový systém, software, Unreal Engine
Klíčová slova v angličtině
virtual reality, camera system, software, Unreal Engine
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na aktuální trendy ve virtuálně realitě.
V rámci literární rešerše za zaměřte na možné využití virtuální reality pro návrh kamerových systémů.
Proveďte analýzu dostupných softwarových nástrojů pro návrh kamerových systémů ve virtuální realitě.
Pro vybraný objekt navrhněte kamerový systém ve virtuální realitě.
Zhodnoťte přínosy a nedostatky využití virtuální reality při návrhu kamerových systémů.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na aktuální trendy ve virtuálně realitě.
V rámci literární rešerše za zaměřte na možné využití virtuální reality pro návrh kamerových systémů.
Proveďte analýzu dostupných softwarových nástrojů pro návrh kamerových systémů ve virtuální realitě.
Pro vybraný objekt navrhněte kamerový systém ve virtuální realitě.
Zhodnoťte přínosy a nedostatky využití virtuální reality při návrhu kamerových systémů.
Seznam doporučené literatury
BURDEA, Grigore C. a Philippe COIFFET. Virtual Reality Technology. Second Edition. Singapure: Apress, 2019. ISBN 111948572X, 9781119485728.
HILLMANN, Cornel. Unreal for Mobile and Standalone VR: Create Professional VR Apps Without Coding. 1. Singapure: Apress, 2019. ISBN 1484243609, 9781484243602.
PARISI, Tony. Learning Virtual Reality: Developing Immersive Experiences and Applications for Desktop, Web, and Mobile. USA: O'Reilly Media, 2015. ISBN 1491922788, 9781491922781.
MINHUA MA, , ZHENG Huiru a LALLIE Harjinder. Virtual Reality and 3D Animation in Forensic Visualization*. Journal of Forensic Sciences [online]. 2010, 55(5), 1227-1231 [cit. 2019-11-21]. DOI: 10.1111/j.1556-4029.2010.01453.x. ISSN 00221198. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1556-4029.2010.01453.x
LOVEČEK, Tomáš a Peter NAGY. Bezpečnostné systémy: kamerové bezpečnostné systémy. Žilina: Žilinská univerzita, 2008, 283 s. Vysokoškolské učebnice. ISBN 978-80-8070-893-1.
Seznam doporučené literatury
BURDEA, Grigore C. a Philippe COIFFET. Virtual Reality Technology. Second Edition. Singapure: Apress, 2019. ISBN 111948572X, 9781119485728.
HILLMANN, Cornel. Unreal for Mobile and Standalone VR: Create Professional VR Apps Without Coding. 1. Singapure: Apress, 2019. ISBN 1484243609, 9781484243602.
PARISI, Tony. Learning Virtual Reality: Developing Immersive Experiences and Applications for Desktop, Web, and Mobile. USA: O'Reilly Media, 2015. ISBN 1491922788, 9781491922781.
MINHUA MA, , ZHENG Huiru a LALLIE Harjinder. Virtual Reality and 3D Animation in Forensic Visualization*. Journal of Forensic Sciences [online]. 2010, 55(5), 1227-1231 [cit. 2019-11-21]. DOI: 10.1111/j.1556-4029.2010.01453.x. ISSN 00221198. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1556-4029.2010.01453.x
LOVEČEK, Tomáš a Peter NAGY. Bezpečnostné systémy: kamerové bezpečnostné systémy. Žilina: Žilinská univerzita, 2008, 283 s. Vysokoškolské učebnice. ISBN 978-80-8070-893-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP byly videoukázky.
doc. Mgr. Milan Adámek, Ph.D. přečetl posudky vedoucího a oponenta.
Studentka zodpověděla dotazy oponenta v plném rozsahu.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Jaký je rozdíl mezi kamerou a fotopastí? (Ing. Jan Valouch, Ph.D.)
Studentka zodpověděla otázky komise s obtížemi.