Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém Android využitelné pro vzdělávací účely, a také jako motivace k fyzické aktivitě jejích uživatelů. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část si dává za cíl popsat operační systém Android, jeho architekturu a možnosti vývoje aplikací pro tento systém. Část práce se také věnuje problematice rozšířené reality, její využití a možnosti. Praktická část je věnována realizaci takové aplikace dle stanovených požadavků a popisu vzhledu a funkcí.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with mobile application development for operating systém An-droid used for education purposes, and also as a motivation for physical aktivity of its users. The thesis is dived into two parts. The theoretical part aims to describe operating systém Android, its architecture and the options of mobile application development for this system. Part of this thesis is devoted to problematics of augmented reality, its usage and options. The practical part is dedicated to the realization of such an application according to the set requirements and a description of its design and functions.
Klíčová slova
Android, vývoj mobilních aplikací, rozšířená realita
Klíčová slova v angličtině
Android, mobile application development, augmented reality
Rozsah průvodní práce
66 s. (60 487 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém Android využitelné pro vzdělávací účely, a také jako motivace k fyzické aktivitě jejích uživatelů. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část si dává za cíl popsat operační systém Android, jeho architekturu a možnosti vývoje aplikací pro tento systém. Část práce se také věnuje problematice rozšířené reality, její využití a možnosti. Praktická část je věnována realizaci takové aplikace dle stanovených požadavků a popisu vzhledu a funkcí.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with mobile application development for operating systém An-droid used for education purposes, and also as a motivation for physical aktivity of its users. The thesis is dived into two parts. The theoretical part aims to describe operating systém Android, its architecture and the options of mobile application development for this system. Part of this thesis is devoted to problematics of augmented reality, its usage and options. The practical part is dedicated to the realization of such an application according to the set requirements and a description of its design and functions.
Klíčová slova
Android, vývoj mobilních aplikací, rozšířená realita
Klíčová slova v angličtině
Android, mobile application development, augmented reality
Zásady pro vypracování
Nastudujte a popište možnosti nativního vývoje mobilních aplikací pro platformu Android a zaměřte se na nástoje pro práci s rozšířenou realitou.
Sepište funkční a nefunkční požadavky na reálnou aplikaci, která bude vhodně demonstrovat využití rozšířené reality v mobilním zařízení.
Navrhněte aplikaci tak aby využívala detekce bodů zájmu a za využití kamery poskytovala další uživatelské informace v rámci rozšířené reality.
Proveďte praktickou implementaci vycházející ze stanovených požadavků a případů užití.
Prakticky otestujte aplikaci na mobilním zařízení s operačním systémem Android.
Zásady pro vypracování
Nastudujte a popište možnosti nativního vývoje mobilních aplikací pro platformu Android a zaměřte se na nástoje pro práci s rozšířenou realitou.
Sepište funkční a nefunkční požadavky na reálnou aplikaci, která bude vhodně demonstrovat využití rozšířené reality v mobilním zařízení.
Navrhněte aplikaci tak aby využívala detekce bodů zájmu a za využití kamery poskytovala další uživatelské informace v rámci rozšířené reality.
Proveďte praktickou implementaci vycházející ze stanovených požadavků a případů užití.
Prakticky otestujte aplikaci na mobilním zařízení s operačním systémem Android.
Seznam doporučené literatury
PHILLIPS, Bill. Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide. 3rd ed. Atlanta (Georgia): Big Nerd Ranch, 2017. ISBN 9780134706054.
MURPHY, Mark. The Busy Coder's Guide to Android Development. FINAL version. United States: CommonsWare, 2019. ISBN 9780981678009.
MEW, Kyle. Android Design Patterns and Best Practice. Birmingham (United Kingdom): Packt Publishing, 2016. ISBN 9781786465917.
SMYTH, Neil. Android Studio 3.0 Development Essentials - Android 8 Edition. Scotts Valley: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017. ISBN 9781977540096.
LACKO, Ľuboslav. Mistrovství - Android. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 9788025148754.
LINOWES, Jonathan. Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia. Birmingham (United Kingdom): Packt Publishing, 2017. ISBN 9781787286436.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Zvažoval jste možnost offline stažení určité oblasti? (doc. Sysel)
2. Otázka - Co znamenají body v aplikaci? (doc. Sysel)
3. Otázka - Obdobnou aplikaci jsem již někde viděl, lze s použitím zmíněné knihovny využít i 3D modelů? (doc. Čermák)
Následovala krátká diskuze k diplomové práci.
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise velmi dobře, s jistými chybami.