Tato bakalářská práce popisuje vývoj grafických karet zaměřený především na nejstarší generace a později na nejnovější generace karet. Dále se práce zabývá architekturou a grafickou pipeline, kde je popsáno, jak moderní grafická karta funguje. Začátek práce uvede čtenáře do stručného úvodu, kde jsou popsány hlavní náležitosti grafické karty a princip jejího fungování. Další část se zabývá zmiňovaným vývojem a uvádí klíčové technologie, které byly postupem času implementovány. Závěrem se práce věnuje možnostem výpočtů na grafických kartách. Zde se čtenář dozvídá, jakým dalším způsobem lze využít grafickou kartu a jaké modely jsou pro to používány. Cílem práce je také tvorba materiálů pro výuku. Jedná se o dvě prezentace, ve kterých jsou shrnuty znalosti, získány z předchozích kapitol.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis describes the evolution of graphics cards focused especially on the oldest generation and then on the latest generation of cards. Thesis also contains architectu-re and graphics pipeline, which describes how a modern graphics card works. The be-ginning of the thesis leads to introduction which describes the main components of the graphics cards and its principle of function. The next part describes already mentioned evo-lution of graphics cards which includes main technologies imported over time. The conc-lusion of thesis aims to GPU Computing. The reader learns the other ways to use a graphics cards and which models are used. The main aim of thesis is also to create materials for tea-ching purposes which contains two presentations summarizing knowledge gained from pre-vious chapters.
Tato bakalářská práce popisuje vývoj grafických karet zaměřený především na nejstarší generace a později na nejnovější generace karet. Dále se práce zabývá architekturou a grafickou pipeline, kde je popsáno, jak moderní grafická karta funguje. Začátek práce uvede čtenáře do stručného úvodu, kde jsou popsány hlavní náležitosti grafické karty a princip jejího fungování. Další část se zabývá zmiňovaným vývojem a uvádí klíčové technologie, které byly postupem času implementovány. Závěrem se práce věnuje možnostem výpočtů na grafických kartách. Zde se čtenář dozvídá, jakým dalším způsobem lze využít grafickou kartu a jaké modely jsou pro to používány. Cílem práce je také tvorba materiálů pro výuku. Jedná se o dvě prezentace, ve kterých jsou shrnuty znalosti, získány z předchozích kapitol.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis describes the evolution of graphics cards focused especially on the oldest generation and then on the latest generation of cards. Thesis also contains architectu-re and graphics pipeline, which describes how a modern graphics card works. The be-ginning of the thesis leads to introduction which describes the main components of the graphics cards and its principle of function. The next part describes already mentioned evo-lution of graphics cards which includes main technologies imported over time. The conc-lusion of thesis aims to GPU Computing. The reader learns the other ways to use a graphics cards and which models are used. The main aim of thesis is also to create materials for tea-ching purposes which contains two presentations summarizing knowledge gained from pre-vious chapters.
Zdokumentujte vývoj grafických karet a důležité technologie, které byly implementovány v jednotlivých generacích.
Popište architekturu a vysvětlete princip funkce moderní grafické karty ve 2D a 3D.
Vysvětlete jednotlivé kroky grafické pipeline.
Uveďte způsob a možnosti použití grafické karty pro výpočty.
Připravte materiály pro prezentaci na výuce.
Zásady pro vypracování
Zdokumentujte vývoj grafických karet a důležité technologie, které byly implementovány v jednotlivých generacích.
Popište architekturu a vysvětlete princip funkce moderní grafické karty ve 2D a 3D.
Vysvětlete jednotlivé kroky grafické pipeline.
Uveďte způsob a možnosti použití grafické karty pro výpočty.
Připravte materiály pro prezentaci na výuce.
Seznam doporučené literatury
NICKOLLS, John a David KIRK. Appendix C: Graphics and Computing GPUs. PATTERSON, Hennessy. Computer Organization and Design [online]. 5th Edition. s. 82 [cit. 2019-11-19]. Dostupné z: https://booksite.elsevier.com/9780124077263/downloads/advance_contents_and_appendices/appendix_C.pdf
FATAHALIAN, Kayvon. How a GPU Works [online]. 2011, s. 87 [cit. 2019-11-19]. Dostupné z: https://www.cs.cmu.edu/afs/cs/academic/class/15462-f11/www/lec_slides/lec19.pdf
Seznam doporučené literatury
NICKOLLS, John a David KIRK. Appendix C: Graphics and Computing GPUs. PATTERSON, Hennessy. Computer Organization and Design [online]. 5th Edition. s. 82 [cit. 2019-11-19]. Dostupné z: https://booksite.elsevier.com/9780124077263/downloads/advance_contents_and_appendices/appendix_C.pdf
FATAHALIAN, Kayvon. How a GPU Works [online]. 2011, s. 87 [cit. 2019-11-19]. Dostupné z: https://www.cs.cmu.edu/afs/cs/academic/class/15462-f11/www/lec_slides/lec19.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v krátké prezentaci seznámila komisi s výsledky své práce.
Po prezentaci byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce.
Studentka zodpověděla dotazy, které byly položeny v posudcích.
Následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Sysel: Kde se v pipeline provádí nanášení textur?
doc. Sysel: Co je normálový vektor ve spojení s primitivními tvary?
dr. Sysala: Jaký byl poměr práce na teoretické části vůči praktické části?
dr. Sysala: Víte co bylo důvodem nedostatku grafických karet před pár lety?
Studentka na položené dotazy odpověděla a reagovala pohotově.