Dle daného formátu se tato bakalářská práce dělí na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje především základní pojmy a jejich vysvětlení, vybrané postupy a další praktické pomůcky. Z této části pak čerpá navazující část druhá - praktická, kde je dále zpracován průzkum trhu formou kombinovaných technik marketingového výzkumu, především kvalitativního charakteru. Je zde určená cenová citlivost produktu, vyhodnocení hlavních cenových kategorií v odvětví a zařazení daného produktu do vhodné cenové kategorie. Dále následuje podrobný popis značky a produktu v další návaznosti na cíl této práce, kterým je zpracování podnikatelského záměru, zmapování konkurenčního prostředí v odvětví a prosazení produktu pomocí specifických marketingových nástrojů a možností propagace. Tímto produktem jsou originální autorské šátky s širokým spektrem využití.
Anotace v angličtině
According to given format, this Bachelor Thesis is divided into the theoretical and practical part. Above all, the theoretical part contains crucial terms and their explanation, following with chosen procedural rules and other practical aids. The second part is based on the theory given in the first one, starting with rather qualitative research based on a combination of marketing research techniques. Price sensitivity of a product is hereby defined along with evaluation of main price categories in the industry and the given product is fitted within the suitable price category. In addition, there is the accurate description of the brand and product. The ultimate goal of this thesis follows. Providing a business scheme, revealing the competitive environment in the industry, claiming the position on the market by using specific marketing tools and promotion possibilities are the key elements to be fulfilled. Original authorial scarves of a multifunctional use are the crucial product.
Keywords: business plan, business scheme, enterprise, entrepreneurship, entrepreneur, marketing mix, target market, market environment, marketing research, market saturation, marketing strategy, market penetration, ways of promotion, scarf, scarfs, scarves
Rozsah průvodní práce
95 s. (134764 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Dle daného formátu se tato bakalářská práce dělí na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje především základní pojmy a jejich vysvětlení, vybrané postupy a další praktické pomůcky. Z této části pak čerpá navazující část druhá - praktická, kde je dále zpracován průzkum trhu formou kombinovaných technik marketingového výzkumu, především kvalitativního charakteru. Je zde určená cenová citlivost produktu, vyhodnocení hlavních cenových kategorií v odvětví a zařazení daného produktu do vhodné cenové kategorie. Dále následuje podrobný popis značky a produktu v další návaznosti na cíl této práce, kterým je zpracování podnikatelského záměru, zmapování konkurenčního prostředí v odvětví a prosazení produktu pomocí specifických marketingových nástrojů a možností propagace. Tímto produktem jsou originální autorské šátky s širokým spektrem využití.
Anotace v angličtině
According to given format, this Bachelor Thesis is divided into the theoretical and practical part. Above all, the theoretical part contains crucial terms and their explanation, following with chosen procedural rules and other practical aids. The second part is based on the theory given in the first one, starting with rather qualitative research based on a combination of marketing research techniques. Price sensitivity of a product is hereby defined along with evaluation of main price categories in the industry and the given product is fitted within the suitable price category. In addition, there is the accurate description of the brand and product. The ultimate goal of this thesis follows. Providing a business scheme, revealing the competitive environment in the industry, claiming the position on the market by using specific marketing tools and promotion possibilities are the key elements to be fulfilled. Original authorial scarves of a multifunctional use are the crucial product.
Keywords: business plan, business scheme, enterprise, entrepreneurship, entrepreneur, marketing mix, target market, market environment, marketing research, market saturation, marketing strategy, market penetration, ways of promotion, scarf, scarfs, scarves
Zásady pro vypracování
Literární rešerše pro založení nového podnikatelského subjektu. Analýza situace na trhu. Analýza konkurence a segmentace trhu. Vypracování podnikatelského plánu. Zhodnocení navrženého plánu a sestavení rizikové analýzy.
Zásady pro vypracování
Literární rešerše pro založení nového podnikatelského subjektu. Analýza situace na trhu. Analýza konkurence a segmentace trhu. Vypracování podnikatelského plánu. Zhodnocení navrženého plánu a sestavení rizikové analýzy.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-selling Business Plan Guide! La Vergne: Ingram.
Burns, Leslie. Davis. 2011. The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. London: Bloomsbury.
Ottman, Jacquelyn A. 2011. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Sheffield: Greenleaf.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville: Summit Valley Press.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-selling Business Plan Guide! La Vergne: Ingram.
Burns, Leslie. Davis. 2011. The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. London: Bloomsbury.
Ottman, Jacquelyn A. 2011. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Sheffield: Greenleaf.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville: Summit Valley Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: Can you sum up your thesis in a minute or so? Q: What about your conclusion? Briefly, please. Q: Could you please explain how you set up the amount of the variable cost? Q: Where can you see weakness of your plan?
Q: How did you count variable costs per unit (600 CZK)? Q: How did you evaluate question nr. 3 (How much money would you like to earn monthly)? Q: What literature did you use to make the questionnaire? How did you create it? Q: Did you use only templates? Q: Were you asking about the price? Q: Many of your questions are poorly stated, not understandable. Do you know how to create a questionnaire? Q: How many respondents did you have? Q: What is the goal of the questionnaire? How is it going to help you? Q: But you are asking about whether they like you scarfs, why? Q: Why do you think this is a business plan? Without the financial part, it cannot be one. Can you show us your financial plan? Q: You have a slide about variable costs - did I understand correctly that renting premises is included in your variable costs? Q: But if you make one more product, you will always pay the same. Is it variable? Q: Does this mean they are variable? Q: Is it a part of variable costs?
Q: There is no reason for your numbers, it is not clear what you mean. You are not going to pay taxes and social insurance? Q: Where is your salary? Q: How much will it be in net? Q: Can you provide a rough estimate?
Q: But an employer should pay insurance too. Why is it not here?
Komise hlasovala pro F: 6:0
Komise rozhodla, že student práci přepracuje.