Bakalářská práce se zabývá využitím hry ve vzdělávání dětí předškolního věku v anglickém jazyce. Obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na osvojování cizího jazyka v raném věku a vhodné metody, které lze při seznamování předškolních dětí s cizím jazykem využívat. V praktické části byla vytvořena, realizována, ověřena a následně evaluována sada her ve vybrané mateřské škole. Na základě evaluace byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with using games in English language education of preschool children. It contains theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on the acquisition of a foreign language at an early age and the possible ways which can be used to acquaint pre-school children with a foreign language. There was created, implemented, verified and evaluated the set of games in the practical part. Based on the evaluation, recommendations for the preschool practice were developed.
Klíčová slova
didaktická hra, osvojování druhého jazyka, raná výuka, metoda Total Physical Response, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
didactic game, second language acquisition, early education, Total Physical Response method, english language
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím hry ve vzdělávání dětí předškolního věku v anglickém jazyce. Obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na osvojování cizího jazyka v raném věku a vhodné metody, které lze při seznamování předškolních dětí s cizím jazykem využívat. V praktické části byla vytvořena, realizována, ověřena a následně evaluována sada her ve vybrané mateřské škole. Na základě evaluace byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with using games in English language education of preschool children. It contains theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on the acquisition of a foreign language at an early age and the possible ways which can be used to acquaint pre-school children with a foreign language. There was created, implemented, verified and evaluated the set of games in the practical part. Based on the evaluation, recommendations for the preschool practice were developed.
Klíčová slova
didaktická hra, osvojování druhého jazyka, raná výuka, metoda Total Physical Response, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
didactic game, second language acquisition, early education, Total Physical Response method, english language
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se vzdělávání dětí předškolního věku v anglickém jazyce.
Vymezení teoretických východisek o výuce anglického jazyka s využitím hry v mateřské škole.
Vytvoření sady her pro rozvoj komunikace v anglickém jazyce pro děti v mateřské škole.
Realizace a ověření sady her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady her a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se vzdělávání dětí předškolního věku v anglickém jazyce.
Vymezení teoretických východisek o výuce anglického jazyka s využitím hry v mateřské škole.
Vytvoření sady her pro rozvoj komunikace v anglickém jazyce pro děti v mateřské škole.
Realizace a ověření sady her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady her a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Betáková, L., Homolová, E., & Štulrajterová, M. (2017). Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha: Wolters Kluwer.
Mertin, V., & Gillernová, I. (2015). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Mourao, S., & Lourenço, M. (Eds.) (2015). Early Years Second Language Education: International Perspectives on Theories and Practice. Abingdon: Routledge.
Murphy, V., & Evangelou, M. (2016). Early Childhood Education in English for Speakers of Other Languages. London: British Council.
Otto, B. (2014). Language development in early childhood education (Fourth Edition). Boston: Pearson.
Seznam doporučené literatury
Betáková, L., Homolová, E., & Štulrajterová, M. (2017). Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha: Wolters Kluwer.
Mertin, V., & Gillernová, I. (2015). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.
Mourao, S., & Lourenço, M. (Eds.) (2015). Early Years Second Language Education: International Perspectives on Theories and Practice. Abingdon: Routledge.
Murphy, V., & Evangelou, M. (2016). Early Childhood Education in English for Speakers of Other Languages. London: British Council.
Otto, B. (2014). Language development in early childhood education (Fourth Edition). Boston: Pearson.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci teoreticko-aplikačního charakteru. Vedoucí práce v posudku konstatovala potenciál přínosu práce pro praxi a položila otázku, jejíž znění studentka špatně pochopila. Oponentka práce se v posudku vyjádřila k teoretické části práce (např. k neaktuálnosti některých zdrojů) a konstatovala, že praktická část práce je na lepší úrovni než teoretická část. Na otázku oponenta studentka odpověděla s nedostatky, studentka použila zastaralý zdroj k aktuálnímu tématu. Dr. Navrátilová konstatovala, že klíčový pojem didaktická hra jako spontánní činnost dítěte je nesprávně stanoven.