Bakalářská práce se zabývá problematikou kvality života u pacientů po implantaci kardiostimulátoru. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí (teoretickou a praktickou). Teoretická část se věnuje kvalitě života (definici, historii, dimenzi, hodnotící a měřící technikou), trvalou kardiostimulací, (vývojem, indikací k výkonu, proces implantace a režimový opatřením). Praktická část je založena na kvantitativním šetření metodou standardizovaného dotazníku 36 - Item Short Form Survey 36 (SF - 36). Cílem bakalářské práce je zjistit, jak ovlivnila pacientům kvalitu života implantace kardiostimulátoru v dimenzi tělesné, psychické a sociální.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of quality of life in patients after pacemaker implantation. The work is divided into two main parts (theoretical and practical). The theoretical part deals with the quality of life (definition, history, dimension, evaluation and measurement technique), continuous cardiac stimulation (development, indications for performance, implantation process and regimen measures). The practical part is based on a quantitative survey using the standardized questionnaire 36 - Item Short Form Survey 36 (SF - 36). The aim of the bachelor thesis is to find out how the implantation of a pacemaker in the physical, mental and social dimensions affected patients' quality of life.
Klíčová slova
pacient, kardiostimulátor, implantace, kvalita života, dotazník kvality života SF - 36
Klíčová slova v angličtině
patient, pacemaker, implantation, quality of life, quality of life questionnaire SF - 36
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou kvality života u pacientů po implantaci kardiostimulátoru. Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí (teoretickou a praktickou). Teoretická část se věnuje kvalitě života (definici, historii, dimenzi, hodnotící a měřící technikou), trvalou kardiostimulací, (vývojem, indikací k výkonu, proces implantace a režimový opatřením). Praktická část je založena na kvantitativním šetření metodou standardizovaného dotazníku 36 - Item Short Form Survey 36 (SF - 36). Cílem bakalářské práce je zjistit, jak ovlivnila pacientům kvalitu života implantace kardiostimulátoru v dimenzi tělesné, psychické a sociální.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of quality of life in patients after pacemaker implantation. The work is divided into two main parts (theoretical and practical). The theoretical part deals with the quality of life (definition, history, dimension, evaluation and measurement technique), continuous cardiac stimulation (development, indications for performance, implantation process and regimen measures). The practical part is based on a quantitative survey using the standardized questionnaire 36 - Item Short Form Survey 36 (SF - 36). The aim of the bachelor thesis is to find out how the implantation of a pacemaker in the physical, mental and social dimensions affected patients' quality of life.
Klíčová slova
pacient, kardiostimulátor, implantace, kvalita života, dotazník kvality života SF - 36
Klíčová slova v angličtině
patient, pacemaker, implantation, quality of life, quality of life questionnaire SF - 36
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality života u pacientů s trvalým kardiostimulátorem.
Příprava metodiky kvantitativního výzkumného šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti kvality života u pacientů s trvalým kardiostimulátorem.
Příprava metodiky kvantitativního výzkumného šetření.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumného šetření technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BULAVA, A. a M. EISENBERGER. Základy srdeční resynchronizační léčby. Praha: NLN, s. r. o., 2018. 217 s. ISBN 978-80-7422-671-7.
GURKOVÁ, E. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada, 2011. Sestra. 223 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005. 629 s. ISBN 80-7254-657-0.
SINGH, B. N. a Paul M. VANHOUTTE. Selective and specific if inhibition in cardiovascular disease. London: Lippincott Williams & Wilkins, 2003. 134 s. ISBN 0-7817-4680-9.
Seznam doporučené literatury
BULAVA, A. a M. EISENBERGER. Základy srdeční resynchronizační léčby. Praha: NLN, s. r. o., 2018. 217 s. ISBN 978-80-7422-671-7.
GURKOVÁ, E. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada, 2011. Sestra. 223 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
PAYNE, J. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005. 629 s. ISBN 80-7254-657-0.
SINGH, B. N. a Paul M. VANHOUTTE. Selective and specific if inhibition in cardiovascular disease. London: Lippincott Williams & Wilkins, 2003. 134 s. ISBN 0-7817-4680-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svoji práci o implantovaném kardiostimulátoru, které si zvolila jako vlastní téma. Vytvořila edukační leták, který prezentovala před komisí a je k dispozici na kardiologickém oddělení v nemocnici.
Otázky vedoucího: Co bylo nejtěžší na zpracování práce? Zpracovat teoretickou i praktickou část. Formální zpracování ale bylo nejtěžší, protože jsem staršího ročníku, ale mnoho jsem se naučila.
Otázky oponenta: Změnila se kvalita života s kardiostimulátorem za posledních 5-8 let při využití současných technologií?
Určitě ano..., studentka prezentovala příklad, o pacientce staré 80 let, kdy proběhl výkon úspěšně a bez komplikací. Předseda komise by ocenil více kvalitních, erudovaných informací. Domnívá se, že studentka nezodpověděla otázku. Požádal o improvizaci, aby se studentka otázku pokusila zodpovědět. Snažil se studentku navést doplňující otázkou - jak technika přispěla k zlepšení kvality života pacientů s kardiostimulátorem. Studentka nedokázala odpovídat ani po navádějících otázkách.
Dr. Kudlová vidí jako problém sběr dat. Paní doktorka zjišťovala kritéria pro zahrnutí do výzkumu. Studentka odpovídala velmi nejistě. S odpovědí dr. Kudlová nebyla spokojena.