Bakalářská práce se dotýká předškolního vzdělávání v ČR. Svým obsahem se zaměřuje na motorický vývoj dítěte do šesti let věku. Zabývá se hrou, jejím významem v edukační činnosti a přínosem pro zdravý pohybový vývoj dítěte. Snažila jsem se popsat a vysvětlit rozdíl mezi hrou tradiční a netradiční. V praktické části bakalářské práce jsem vytvořila sadu netradičních pohybových her, aplikovala je v praxi a ověřila jejich přínos.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns preschool education in the Czech Republic. Its content focuses on the motor development of a child under six years of age. It deals with the game, its importance in educational activities and its contribution to the child's healthy physical development. I tried to describe and explain the difference between a traditional and a non-traditional game. In the practical part of the bachelor's thesis, I created a set of non-traditional movement games, applied them in practice and verified their contribution.
Klíčová slova
edukační proces, pohybová schopnost, koordinační schopnosti, motorický vývoj, rozvoj koordinačních schopností, netradiční sportovní hry, netradiční hra, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
educational process, motor ability, coordination skills, motor development, development of coordination skills, non-traditional sports games, non-traditional game, locomotor skills
Rozsah průvodní práce
71 s. (82 357)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se dotýká předškolního vzdělávání v ČR. Svým obsahem se zaměřuje na motorický vývoj dítěte do šesti let věku. Zabývá se hrou, jejím významem v edukační činnosti a přínosem pro zdravý pohybový vývoj dítěte. Snažila jsem se popsat a vysvětlit rozdíl mezi hrou tradiční a netradiční. V praktické části bakalářské práce jsem vytvořila sadu netradičních pohybových her, aplikovala je v praxi a ověřila jejich přínos.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis concerns preschool education in the Czech Republic. Its content focuses on the motor development of a child under six years of age. It deals with the game, its importance in educational activities and its contribution to the child's healthy physical development. I tried to describe and explain the difference between a traditional and a non-traditional game. In the practical part of the bachelor's thesis, I created a set of non-traditional movement games, applied them in practice and verified their contribution.
Klíčová slova
edukační proces, pohybová schopnost, koordinační schopnosti, motorický vývoj, rozvoj koordinačních schopností, netradiční sportovní hry, netradiční hra, lokomoční dovednosti
Klíčová slova v angličtině
educational process, motor ability, coordination skills, motor development, development of coordination skills, non-traditional sports games, non-traditional game, locomotor skills
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na uplatnění pohybových her v edukačních činnostech v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek o možnostech využití tradičních i netradičních pohybových her v mateřské škole.
Vypracování sady netradičních pohybových her pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření sady netradičních pohybových her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace projektu, její závěry a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na uplatnění pohybových her v edukačních činnostech v mateřské škole.
Vymezení teoretických východisek o možnostech využití tradičních i netradičních pohybových her v mateřské škole.
Vypracování sady netradičních pohybových her pro děti předškolního věku.
Realizace a ověření sady netradičních pohybových her ve vybrané mateřské škole.
Evaluace projektu, její závěry a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Byl, J. (2014). Physical Education for Homeschool, Classroom, and Recreation Settings: 102 Games with Variations. Human kinetic.
Koťátková, S. (2015). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada.
Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne ROZCVIČKA: Pohybové aktivity pro předškolní děti. Praha: Portál.
Růžička, I. (2013). Netradiční sportovní hry. Praha: Portál.
Suhr, A. (2019). 100 zábavných pohybových her. Praha: Portál.
Thorova, K.(2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Byl, J. (2014). Physical Education for Homeschool, Classroom, and Recreation Settings: 102 Games with Variations. Human kinetic.
Koťátková, S. (2015). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada.
Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne ROZCVIČKA: Pohybové aktivity pro předškolní děti. Praha: Portál.
Růžička, I. (2013). Netradiční sportovní hry. Praha: Portál.
Suhr, A. (2019). 100 zábavných pohybových her. Praha: Portál.
Thorova, K.(2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřil k problematickým momentům aplikační části práce, konkrétně k intuitivnímu sebehodnocení. Oponent práce se vyjádřil k nesrovnalostem ve formální i obsahové stránce práce. Vedoucí práce položil otázku týkající se spojení životního stylu v kontextu představené bakalářské práce. Druhá otázka se týkala příkladů pohybových her / sportů, které jsou vhodné pro děti v mateřské škole. Studentka odpověděla s nedostatky. Oponent práce položil otázku, která se orientovala na rozdíl mezi tradiční a netradiční hrou. Druhá otázka se orientovala na cíl konceptu netradičních her. Studentka nedokázala adekvátně odpovědět. Předsedkyně komise doc. Majerčíková položila otázku týkající netradiční pohybové hry. Studentka odpověděla s obtížemi. Člen komise dr. Pacholík konstatoval problém s uchopením pojmu netradiční hra v představené bakalářské práci.