Diplomová práce s názvem "Bariéry v dalším vzdělávání studentů oboru Sociální pedagogika" zjišťuje překážky, které studentům brání v pokračování ve studiu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola uvádí do problematiky celoživotního učení, umožňující lidem studovat v jakémkoliv věku. Dále se věnuje terciárnímu vzdělávání a charakteristice vysokoškolského studenta. Druhá kapitola je věnována bariérám ve vzdělávání studentů a životním podmínkám. Kapitola třetí se věnuje oblasti sociální pedagogiky. V praktické části se nachází realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem je, za pomoci Q - metodologie, zjistit bariéry ve vzdělávání studentů.
Anotace v angličtině
This master thesis is called "The Obstacles in Further Education of Social Pedagogy Students" and as its name suggests it aims to establish obstacles that prevent students from continuing their studies. The theoretical part comprises of three chapters. The first chapter provides a basic insight into lifelong learning that encourages people to study at any age. It also covers tertiary education and strives to characterise a profile of a university student. The second chapter introduces the individual barriers in education of students and their living conditions. The last theoretical chapter describes in further detail social pedagogy. In the practical part, the paper introduces in great detail a quantitative research executed using Q - methodology. The aim of this research was to identify the respective barriers in student education.
Klíčová slova
celoživotní učení, terciární vzdělávání, vysokoškolský student, bariéry ve vzdělávání, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, tertiary education, university student, education obstacles, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Bariéry v dalším vzdělávání studentů oboru Sociální pedagogika" zjišťuje překážky, které studentům brání v pokračování ve studiu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola uvádí do problematiky celoživotního učení, umožňující lidem studovat v jakémkoliv věku. Dále se věnuje terciárnímu vzdělávání a charakteristice vysokoškolského studenta. Druhá kapitola je věnována bariérám ve vzdělávání studentů a životním podmínkám. Kapitola třetí se věnuje oblasti sociální pedagogiky. V praktické části se nachází realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem je, za pomoci Q - metodologie, zjistit bariéry ve vzdělávání studentů.
Anotace v angličtině
This master thesis is called "The Obstacles in Further Education of Social Pedagogy Students" and as its name suggests it aims to establish obstacles that prevent students from continuing their studies. The theoretical part comprises of three chapters. The first chapter provides a basic insight into lifelong learning that encourages people to study at any age. It also covers tertiary education and strives to characterise a profile of a university student. The second chapter introduces the individual barriers in education of students and their living conditions. The last theoretical chapter describes in further detail social pedagogy. In the practical part, the paper introduces in great detail a quantitative research executed using Q - methodology. The aim of this research was to identify the respective barriers in student education.
Klíčová slova
celoživotní učení, terciární vzdělávání, vysokoškolský student, bariéry ve vzdělávání, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, tertiary education, university student, education obstacles, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, bariér ve vzdělávání dospělých a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím Q - metodologie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, bariér ve vzdělávání dospělých a sociální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím Q - metodologie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 978-80- 87197-12-7.
CHRÁSKA, Miroslav; KOČVAROVÁ, Ilona. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, 132 s. ISBN 978-80-7454-553-5.
KALENDA, Jan; KOČVAROVÁ, Ilona. Proměny bariér ke vzdělávání dospělých v České republice: 2005?2015. Studia paedagogica, [online]. 2017 v. 22, n. 3, p. 69?89 [cit. 2019-09-30]. DOI: 10.5817/SP2017-3-5. ISSN 2336-4521. Dostupné z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1657
RABUŠICOVÁ, Milada; RABUŠIC, Ladislav. Učíme se po celý život? : O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
TIGHT, Malcom. Key concepts in adult education and training. 2nd ed. London RoutledgeFalmer, 2002. 196 s. ISBN 0-415-27579-2.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 978-80- 87197-12-7.
CHRÁSKA, Miroslav; KOČVAROVÁ, Ilona. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, 132 s. ISBN 978-80-7454-553-5.
KALENDA, Jan; KOČVAROVÁ, Ilona. Proměny bariér ke vzdělávání dospělých v České republice: 2005?2015. Studia paedagogica, [online]. 2017 v. 22, n. 3, p. 69?89 [cit. 2019-09-30]. DOI: 10.5817/SP2017-3-5. ISSN 2336-4521. Dostupné z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1657
RABUŠICOVÁ, Milada; RABUŠIC, Ladislav. Učíme se po celý život? : O vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
TIGHT, Malcom. Key concepts in adult education and training. 2nd ed. London RoutledgeFalmer, 2002. 196 s. ISBN 0-415-27579-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, zaměřila se na teoretickou část práce, kterou stručně popsala. Dále se věnovala prezentaci výzkumné části diplomové práce. Studentka uvedla výzkumnou strategii, výzkumný cíl, výzkumné otázky, apod. Následně uvedla techniku sběru dat a zaměřila se na prezentaci výsledků výzkumu. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravena, uvedla také přínos pro praxi. Zodpovězeny byly také otázky z posudků vedoucí práce a oponenta. Členové komise se doptávali na způsob výběru výzkumného souboru. Oceněna byla zvolená technika.