Zdravotnická záchranná služba je jednou z klíčových složek IZS. Jde o veřejnou službu zřizovanou územně správními celky, pro zajištění ochrany zdraví občanů. Vzdělávání obecně patří k nosným prvkům rozvoje společnosti. Zde se však na vzdělání díváme optikou organizace, jelikož je součástí lidského kapitálu. Problematika dalšího vzdělávání v organizaci z pohledu řízení lidských zdrojů je řešena snad ve všech společnost, ale často chybí jeho komplexnější řízení. Řízení znalostí jako jedna z podmnožin řízení lidských zdrojů, je pilířem úspěšné konkurenceschopné organizace, které má za cíl se neustále rozvíjet. Oblast zdravotnictví je také specifická i zákonnou povinností celoživotního vzdělávání, které je však na odpovědnosti daného poskytovatele zdravotních služeb. K vyhodnocování vzdělávání pak slouží různé metody, kdy tato práce používá jednu z nejpoužívanějších, a to metoda čtyř úrovní od Kirkpatrick (v anglickém originále 4 level evaluation). I přes její stáří není v České republice (ČR) blíže rozpracována. Metoda hodnocení Kirkpatrick je rozdělená na čtyři provázané úrovně, a to reakci, vzdělávání, chování, vyhodnocování, přičemž právě zavedení třetí a čtvrté úrovně je obecně nejsložitější a nejnákladnější. Představený projekt pak demonstruje využití modelu čtyř úrovní v konkrétním vzdělávacím
Anotace v angličtině
The ambulance service is one of the key components of the IRS. It is a public service established by territorial administrative units to ensure the protection of citizens' health. Education in general is one of the key elements in the development of corporation. Here, however, we look at education from the perspective of the organization, as it is part of human capital. The issue of further education in the organization from the perspective of human resource management is addressed in almost all companies, but often lacks more comprehensive management. Knowledge management as one of its subsets is a pillar of a successful competitive organization, which aims to constant development. The area of health care is also a specific due to legal obligation of lifelong learning, which, however, is the responsibility of the given health service provider Various methods are used to evaluate
education, where this work works with one of the most used, Kirkpartrick 4 level. Despite its age, it is not further developed in the Czech Republic. The Kirpartrick evaluation method is divided into four interlinked levels (reaction, education, behavior, evaluation), with the implementation of levels tree and four being generally the most complex and costly. The presented project then demonstrates its use in a specific educational process with general principles for anchoring this model throughout education.
Zdravotnická záchranná služba je jednou z klíčových složek IZS. Jde o veřejnou službu zřizovanou územně správními celky, pro zajištění ochrany zdraví občanů. Vzdělávání obecně patří k nosným prvkům rozvoje společnosti. Zde se však na vzdělání díváme optikou organizace, jelikož je součástí lidského kapitálu. Problematika dalšího vzdělávání v organizaci z pohledu řízení lidských zdrojů je řešena snad ve všech společnost, ale často chybí jeho komplexnější řízení. Řízení znalostí jako jedna z podmnožin řízení lidských zdrojů, je pilířem úspěšné konkurenceschopné organizace, které má za cíl se neustále rozvíjet. Oblast zdravotnictví je také specifická i zákonnou povinností celoživotního vzdělávání, které je však na odpovědnosti daného poskytovatele zdravotních služeb. K vyhodnocování vzdělávání pak slouží různé metody, kdy tato práce používá jednu z nejpoužívanějších, a to metoda čtyř úrovní od Kirkpatrick (v anglickém originále 4 level evaluation). I přes její stáří není v České republice (ČR) blíže rozpracována. Metoda hodnocení Kirkpatrick je rozdělená na čtyři provázané úrovně, a to reakci, vzdělávání, chování, vyhodnocování, přičemž právě zavedení třetí a čtvrté úrovně je obecně nejsložitější a nejnákladnější. Představený projekt pak demonstruje využití modelu čtyř úrovní v konkrétním vzdělávacím
Anotace v angličtině
The ambulance service is one of the key components of the IRS. It is a public service established by territorial administrative units to ensure the protection of citizens' health. Education in general is one of the key elements in the development of corporation. Here, however, we look at education from the perspective of the organization, as it is part of human capital. The issue of further education in the organization from the perspective of human resource management is addressed in almost all companies, but often lacks more comprehensive management. Knowledge management as one of its subsets is a pillar of a successful competitive organization, which aims to constant development. The area of health care is also a specific due to legal obligation of lifelong learning, which, however, is the responsibility of the given health service provider Various methods are used to evaluate
education, where this work works with one of the most used, Kirkpartrick 4 level. Despite its age, it is not further developed in the Czech Republic. The Kirpartrick evaluation method is divided into four interlinked levels (reaction, education, behavior, evaluation), with the implementation of levels tree and four being generally the most complex and costly. The presented project then demonstrates its use in a specific educational process with general principles for anchoring this model throughout education.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vyhodnocování procesu vzdělávání.
Formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy a projektu.
II. Praktická část
Charakterizujte danou organizaci a zpracujte analýzu současného stavu odborné přípravy a rozvoje kvalifikace zdravotnických pracovníků a jeho evaluaci.
Zhodnoťte výsledky analýzy a formulujte oblasti pro zlepšení systému evaluace dalšího vzdělávání.
Zpracujte projekt zlepšení systému evaluace vzdělávání zdravotnických pracovníků v dané organizaci.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost a rizika spojená s realizací navrhovaného projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vyhodnocování procesu vzdělávání.
Formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy a projektu.
II. Praktická část
Charakterizujte danou organizaci a zpracujte analýzu současného stavu odborné přípravy a rozvoje kvalifikace zdravotnických pracovníků a jeho evaluaci.
Zhodnoťte výsledky analýzy a formulujte oblasti pro zlepšení systému evaluace dalšího vzdělávání.
Zpracujte projekt zlepšení systému evaluace vzdělávání zdravotnických pracovníků v dané organizaci.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost a rizika spojená s realizací navrhovaného projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. Praha C. H. Beck, 2012, 592 s. ISBN 9788074003479.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer , 2011, 324 s. ISBN 978-80-7357-581-6.
PHILLIPS, Jack J. a Adele O. CONNELL. Managing employee retention: a strategic accountability approach. Alexandria, Va.: Society for Human Resource Management, 2012, 304 s. ISBN 978-0-7506-7484-3.
PHILLIPS, Jack J. a Patricia Pulliam PHILLIPS. Handbook of training evaluation and measurement methods. Fourth edition. Abingdon, Oxon, New York, NY: Routledge, 2015, 532 s. ISBN 978-1-138-79732-1.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů. Praha C. H. Beck, 2012, 592 s. ISBN 9788074003479.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer , 2011, 324 s. ISBN 978-80-7357-581-6.
PHILLIPS, Jack J. a Adele O. CONNELL. Managing employee retention: a strategic accountability approach. Alexandria, Va.: Society for Human Resource Management, 2012, 304 s. ISBN 978-0-7506-7484-3.
PHILLIPS, Jack J. a Patricia Pulliam PHILLIPS. Handbook of training evaluation and measurement methods. Fourth edition. Abingdon, Oxon, New York, NY: Routledge, 2015, 532 s. ISBN 978-1-138-79732-1.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího: 1. Na str. 33-38 uvádíte 6 modelů pro evaluaci vzdělávání. Který z těchto modelů hodnotíte jako nejzajímavější a proč? - zodp. zcela 2. Proč jste pro svůj projekt zvolil model D. Kirkpatricka? - zodp. zcela 3. Vysvětlete význam použití ROE při implementaci evaluace vzdělávání podle modelu D. Kirkpatricka? - zodp. zcela Otázky oponenta: 1. Podle čeho bude možné vyhodnotit, že Vámi navrhované části širšího projektu byly stanoveny správně? - zodp. zcela 2. Jak navrhujete vyhodnocovat vzdělávací aktivity pracovníků, kteří se vzdělávají a adaptační proces už mají dávno za sebou? - zodp. zcela 3. Napadá Vás nějaký způsob, jak do navrhovaného způsobu vyhodnocování dostat prvky gamifikace? - zodp. zcela 4. Kolik hodin ročně stráví v průměru pracovník organizace vzdělávacími aktivitami? - zodp. zcela 5. Podle jakých kritérií se vybírají dodavatelé jednotlivých školících aktivit a lektoři? Jak hodnotíte úroveň jejich kvality? - zodp. zcela 6. Jakým způsobem probíhá v organizaci identifikace vzdělávacích potřeb? - zodp. zcela 7. Proč jste v analýze zahrnul i analýzu rizik? - zodp. zcela Další otázky: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.: Mají pracovníci stanovený počet povinných kurzů a doplňkově ostatních? - zodp. zcela Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D.: Vzdělávání probíhá v pracovní době, nebo v osobním volnu? - zodp. zcela Ing. Šárka Papadaki, Ph.D.: Vysvětlete jednotlivé položky v nákladové analýze. - zodp. zcela Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D.: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc.: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D.: