Cílem diplomové práce je návrh opatření na podporu vizuální komunikace vybraných měst v ČR. V teoretické části práce jsou prezentovány poznatky z marketingové komunikace, vizuální komunikace a vizuálního stylu. Následují teoretické východiska pro oblast vizuální komunikace měst. V praktické části je analyzována současná situace vizuální komunikace vybraných měst v České republice a zahraničí, mezi kterými jsou Lehi, Eindhoven, Svitavy a Zlín. Daná část zaměřena na detailní analýzu vnějšího a vnitřního prostředí Zlína, vyhod-nocení dotazníkového šetření ohledně současného stavu zlínského vizuálního stylu a důsledků vlivu koronavirové epidemie na stav vizuální komunikace měst. Na základě uvedené analýzy jsou navrhnuty opatření na podporu vizuální komunikace města Zlína s následující nákladovou, časovou a rizikovou analýzami.
Anotace v angličtině
The purpose of the diploma thesis is to propose measures to support the visual communication of selected cities in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis presents knowledge about marketing communication, visual communication and visual style. The following is a theoretical basis about visual communication of the cities. The practical part analyses the current situation of the visual communication of selected cities in the Czech Republic and abroad, including Lehi, Eindhoven, Zlin and Svitavy. This part is focused on a detailed analysis of external and internal environment of Zlin, evaluation of the questionnaire survey regarding the current state of the Zlin visual style and the consequences of coronavirus epidemic on the state of visual communication of the cities. Based on the above analysis are proposed measures to support the visual communication of the city of Zlin with the following cost, time and risk analyses.
Klíčová slova
vizuální styl, vizuální komunikace, marketingová komunikace, město Zlín, opatření
Cílem diplomové práce je návrh opatření na podporu vizuální komunikace vybraných měst v ČR. V teoretické části práce jsou prezentovány poznatky z marketingové komunikace, vizuální komunikace a vizuálního stylu. Následují teoretické východiska pro oblast vizuální komunikace měst. V praktické části je analyzována současná situace vizuální komunikace vybraných měst v České republice a zahraničí, mezi kterými jsou Lehi, Eindhoven, Svitavy a Zlín. Daná část zaměřena na detailní analýzu vnějšího a vnitřního prostředí Zlína, vyhod-nocení dotazníkového šetření ohledně současného stavu zlínského vizuálního stylu a důsledků vlivu koronavirové epidemie na stav vizuální komunikace měst. Na základě uvedené analýzy jsou navrhnuty opatření na podporu vizuální komunikace města Zlína s následující nákladovou, časovou a rizikovou analýzami.
Anotace v angličtině
The purpose of the diploma thesis is to propose measures to support the visual communication of selected cities in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis presents knowledge about marketing communication, visual communication and visual style. The following is a theoretical basis about visual communication of the cities. The practical part analyses the current situation of the visual communication of selected cities in the Czech Republic and abroad, including Lehi, Eindhoven, Zlin and Svitavy. This part is focused on a detailed analysis of external and internal environment of Zlin, evaluation of the questionnaire survey regarding the current state of the Zlin visual style and the consequences of coronavirus epidemic on the state of visual communication of the cities. Based on the above analysis are proposed measures to support the visual communication of the city of Zlin with the following cost, time and risk analyses.
Klíčová slova
vizuální styl, vizuální komunikace, marketingová komunikace, město Zlín, opatření
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte teoretické poznatky z marketingové komunikace, vizuální komunikace a vizuálního stylu.
Představte teoretická východiska pro oblast vizuální komunikace měst.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň vizuální komunikace vybraných měst v České republice a zahraničí.
Představte opatření na podporu projektu vizuální komunikace vybraných měst v České republice.
Proveďte vyhodnocení navržených opatření vizuální komunikace měst.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte teoretické poznatky z marketingové komunikace, vizuální komunikace a vizuálního stylu.
Představte teoretická východiska pro oblast vizuální komunikace měst.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň vizuální komunikace vybraných měst v České republice a zahraničí.
Představte opatření na podporu projektu vizuální komunikace vybraných měst v České republice.
Proveďte vyhodnocení navržených opatření vizuální komunikace měst.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G.J. a Mihalis KAVARATZIS. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. 1st Edition. Cheltenham; Northampton: Edward Elgar, 2010, 279 s. ISBN 978-18484-4242-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 3. Brno: ComputerPress, 2011, 486 s. ISBN 978-80251-3432-0.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. Vyd. 3. Praha: Kafka Design, 2014, 128 s. ISBN 978-80260-6771-9.
LESTER, Paul Martin. Visual communication: images with messages. 6th Edition. Belmont: Wadsworth, Cengage Learning, 2014, 466 s. ISBN 978-12850-7584-6.
MIRZOEFF, Nicolas. Úvod do vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Academia, 2012, 318 s. ISBN 978-80200-1984-4.
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G.J. a Mihalis KAVARATZIS. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. 1st Edition. Cheltenham; Northampton: Edward Elgar, 2010, 279 s. ISBN 978-18484-4242-9.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 3. Brno: ComputerPress, 2011, 486 s. ISBN 978-80251-3432-0.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. Vyd. 3. Praha: Kafka Design, 2014, 128 s. ISBN 978-80260-6771-9.
LESTER, Paul Martin. Visual communication: images with messages. 6th Edition. Belmont: Wadsworth, Cengage Learning, 2014, 466 s. ISBN 978-12850-7584-6.
MIRZOEFF, Nicolas. Úvod do vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Academia, 2012, 318 s. ISBN 978-80200-1984-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Dr. Danko - 23b
1) Na základe návrhovej časti predstavte východiská, ktoré by mohli byť využití v podobných mestách ako Zlín a Svitavy. Zodpovězeno částečně. 2) Na základe akých kritérií boli selektované municipality pre analýzu vizuálnej komunikácie a ako prispeli závery k formovaniu návrhovej časti? Zodpovězeno částečně.
Oponent: Dr. Vydrová - 13b
1) Zdůvodněte, proč jste si to pro srovnání vybrala právě města Lehi a Eindhoven? Zodpovězeno zcela. 2) V dotazníkovém šetření vycházíte z výsledků od 103 respondentů, myslíte, že je tenhle počet dostatečný na stanovení závěrů v analytické části? Zodpovězeno částečně.
Rozprava:
doc. Klapalová -
Dr. Vydrová -
Dr. Kramoliš - Proč jste řešila návrh opatření vybraných měst, proč jste dělala dvě města současně? Zodpovězeno částečně.
Dr. Bednář -
Doc. Kozák - Které přírodní parky ve Zlíně zmiňujete? Zodpovězeno částečně. Doplňte SWOT analýzu. Zodpovězeno částečně.