Diplomová práca sa zaoberá navrhnutím online a offline marketingovej stratégie pre hudobnú skupinu Stolen Money. V teoretickej časti práca popisuje položky marketingového mixu, venuje sa jednotlivým nástrojom online a offline marketingu, a definuje oblasti chovania spotrebiteľov. V praktickej časti je pozornosť výsledkom analýz rozboru dotazníkového výskumu, ktorého hlavným výstupom bolo určenie následných marketingových komunikácií, a samotnému projektu hudobnej skupiny. Dokument obsahuje analýzu konkurencie a návrhy realizovateľnosti pre projekt hudobnej skupiny.
Anotace v angličtině
This master´s thesis focuses on designing online and offline marketing strategies for a Slovak rock band, Stolen Money. In the theoretical part, the thesis defines the areas of marketing mix, describes various types of online and offline marketing communication strategies and analyses the consumer behavior. In the practical part, the Stolen Money band is thoroughly examined and resulting marketing strategies set on the basis of a questionnaire survey. This research paper lastly ascertains the competition within the rock music industry and it reveals to what extent the Stolen Money band's success is attainable.
Klíčová slova
hudobná skupina, marketingový mix, online marketing, offline marketing, chovanie spotrebiteľov, marketingová stratégia, Stolen Money
Diplomová práca sa zaoberá navrhnutím online a offline marketingovej stratégie pre hudobnú skupinu Stolen Money. V teoretickej časti práca popisuje položky marketingového mixu, venuje sa jednotlivým nástrojom online a offline marketingu, a definuje oblasti chovania spotrebiteľov. V praktickej časti je pozornosť výsledkom analýz rozboru dotazníkového výskumu, ktorého hlavným výstupom bolo určenie následných marketingových komunikácií, a samotnému projektu hudobnej skupiny. Dokument obsahuje analýzu konkurencie a návrhy realizovateľnosti pre projekt hudobnej skupiny.
Anotace v angličtině
This master´s thesis focuses on designing online and offline marketing strategies for a Slovak rock band, Stolen Money. In the theoretical part, the thesis defines the areas of marketing mix, describes various types of online and offline marketing communication strategies and analyses the consumer behavior. In the practical part, the Stolen Money band is thoroughly examined and resulting marketing strategies set on the basis of a questionnaire survey. This research paper lastly ascertains the competition within the rock music industry and it reveals to what extent the Stolen Money band's success is attainable.
Klíčová slova
hudobná skupina, marketingový mix, online marketing, offline marketing, chovanie spotrebiteľov, marketingová stratégia, Stolen Money
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska zaměřené na on-line a off-line marketingovou komunikaci a nákupní chování.
II. Praktická část
Popište aktivity hudební skupiny Stolen Money.
Zpracujte analýzu chování hudebních fanoušků v České a Slovenské republice.
Navrhněte projekt na posílení patronace hudební skupiny Stolen Money pomocí nástrojů on-line a off-line marketingu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte teoretická východiska zaměřené na on-line a off-line marketingovou komunikaci a nákupní chování.
II. Praktická část
Popište aktivity hudební skupiny Stolen Money.
Zpracujte analýzu chování hudebních fanoušků v České a Slovenské republice.
Navrhněte projekt na posílení patronace hudební skupiny Stolen Money pomocí nástrojů on-line a off-line marketingu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ALLEN, Paul. Artist Management for the Music Business. New York: Focal Press, 2015, 318 s. ISBN 978-04157-1023-7.
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrects of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 978-17956-8349-4.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. London; Philadelphia; New Delhi: Kogan Page, 2016, 324 s. ISBN 978-07494-7470-6.
MCDONNALD, Jason. The marketing book. Místo vydání není známé: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2019, 297 s. ISBN 978-17256-1727-8.
WILLIAMS, John. Social media: marketing strategies for rapid growth using: Facebook, Twitter, Instagram LinkedIn, Pinterest and YouTube. Místo vydání není známé: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016, 118 s. ISBN 978-15304-2976-9.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, Paul. Artist Management for the Music Business. New York: Focal Press, 2015, 318 s. ISBN 978-04157-1023-7.
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrects of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 978-17956-8349-4.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. London; Philadelphia; New Delhi: Kogan Page, 2016, 324 s. ISBN 978-07494-7470-6.
MCDONNALD, Jason. The marketing book. Místo vydání není známé: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2019, 297 s. ISBN 978-17256-1727-8.
WILLIAMS, John. Social media: marketing strategies for rapid growth using: Facebook, Twitter, Instagram LinkedIn, Pinterest and YouTube. Místo vydání není známé: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016, 118 s. ISBN 978-15304-2976-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diploma Thesis defence:
MT Supervisor: Ing. Kwarteng, 22b.
Questions: Why did you decide to do a project for your band? ANSWERED PARTLY
MT Reviewer: doc. Pilík, 10b.
Questions: Present project strategy for the band. Do you know what is strategy in your thesis? Can you describe it? ANSWERED PARTLY
Other questions:
doc. Březinová: Many things needs to be fullfilled in diploma thesis. ANSWERED PARTLY