Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnocení stávajících metod a forem vzdělávání úředníků statutárního města Zlína. Teoretická část bakalářské práce popisuje různé autorské přístupy k definici vzdělávání dospělých, formy a metody vzdělávání, strukturu veřejné správy, oblasti povinného vzdělávání úředníků a systém vzdělávání úředníků statutárního města Zlína. Empirická část popisuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je popsat a analyzovat stávající metody a formy vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, které je upraveno zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, v platném znění.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Work deals with the issue of further professional education. It focuses on training local authority officials. The main aim of the bachelor's work is to evaluate existing methods and forms of training for officials of the statutory city of Zlin. The theoretical part of the bachelor's work describes various author approaches to the definition of adult education, forms and methods of education, the structure of public administration, the areas of compulsory training for officials and the system of training for officials of the statutory city of Zlin. The empirical section describes quantitative research to describe and analyse existing methods and forms of education for local authority officials, which is regulated by Law No. 312 / 2002 Coll., on local authority officials, as amended.
Klíčová slova
profesní vzdělávání, veřejná správa, vzdělávání úředníků, formy vzdělávání, metody vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
vocational training, public administration, training of officials, forms of education, methods of education
Rozsah průvodní práce
69 s. (86 152 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnocení stávajících metod a forem vzdělávání úředníků statutárního města Zlína. Teoretická část bakalářské práce popisuje různé autorské přístupy k definici vzdělávání dospělých, formy a metody vzdělávání, strukturu veřejné správy, oblasti povinného vzdělávání úředníků a systém vzdělávání úředníků statutárního města Zlína. Empirická část popisuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je popsat a analyzovat stávající metody a formy vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, které je upraveno zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, v platném znění.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Work deals with the issue of further professional education. It focuses on training local authority officials. The main aim of the bachelor's work is to evaluate existing methods and forms of training for officials of the statutory city of Zlin. The theoretical part of the bachelor's work describes various author approaches to the definition of adult education, forms and methods of education, the structure of public administration, the areas of compulsory training for officials and the system of training for officials of the statutory city of Zlin. The empirical section describes quantitative research to describe and analyse existing methods and forms of education for local authority officials, which is regulated by Law No. 312 / 2002 Coll., on local authority officials, as amended.
Klíčová slova
profesní vzdělávání, veřejná správa, vzdělávání úředníků, formy vzdělávání, metody vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
vocational training, public administration, training of officials, forms of education, methods of education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, profesního vzdělávání a vzdělávání ve státní správě.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, profesního vzdělávání a vzdělávání ve státní správě.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému a zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOUBEK, Josef, 2007, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7621-288-8.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOUBEK, Josef, 2007, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7621-288-8.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně vymezila teoretická východiska práce. Následně prezentovala metodologický postup a poté podrobněji seznamovala komisi s významnými výzkumnými zjištěními. Pečlivě odpovídala na všechny výzkumné otázky. Studentka finálně výzkum stručně shrnula. Komise vyzvala studentku ke srovnání výsledků jejího výzkumu s výsledky jiných výzkumů. Studentka výsledky diskutovala s konkrétním výzkumem v podobné oblasti, uváděla jednotlivé shody i rozdílnosti obou výzkumů. Komise se dotázala na přesah do andragogické praxe.