Bakalářské práce se zabývá problematikou informálního učení technickohospodářských pracovníků na pracovišti ve vybrané společnosti. Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a obsahuje kvantitativně orientované výzkumné šetření. Hlavním cílem práce je prozkoumat informální učení technickohospodářských pracovníků na pracovišti ve vybrané společnosti a zjistit, jaké aktivity informálního učení používají pracovníci nejčastěji na pracovišti. Dalším cílem práce je prozkoumat, jaké faktory brání technickohospodářským pracovníkům k zapojení se do aktivit informálního učení na pracovišti a dále prozkoumat, které z vybraných osobnostních charakteristik působí nejvíce na motivaci k většímu zapojení technickohospodářských pracovníků do aktivit informálního učení na pracovišti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of informal learning of white collar workers in the workplace in the selected company. The bachelor thesis has theoretical-empirical character and contains quantitatively oriented research. The main aim of the thesis is to explore informal learning of white collar workers in the workplace in the selected company and find out which informal learning activities are used by white collar workers most often in the workplace. Another goal of the thesis is to explore the factors that prevent white collar workers from engaging in informal learning activities in the workplace and further to determine which of the selected personality characteristics has the greatest effect on motivating them to engage in the informal learning activities in the workplace.
Klíčová slova
celoživotní učení, formální vzdělávání, informální učení, sebevzdělávání, informální učení na pracovišti
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, formal education, informal learning, self-guided education, informal learning at the workplace
Rozsah průvodní práce
86 s. (16 098)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se zabývá problematikou informálního učení technickohospodářských pracovníků na pracovišti ve vybrané společnosti. Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a obsahuje kvantitativně orientované výzkumné šetření. Hlavním cílem práce je prozkoumat informální učení technickohospodářských pracovníků na pracovišti ve vybrané společnosti a zjistit, jaké aktivity informálního učení používají pracovníci nejčastěji na pracovišti. Dalším cílem práce je prozkoumat, jaké faktory brání technickohospodářským pracovníkům k zapojení se do aktivit informálního učení na pracovišti a dále prozkoumat, které z vybraných osobnostních charakteristik působí nejvíce na motivaci k většímu zapojení technickohospodářských pracovníků do aktivit informálního učení na pracovišti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of informal learning of white collar workers in the workplace in the selected company. The bachelor thesis has theoretical-empirical character and contains quantitatively oriented research. The main aim of the thesis is to explore informal learning of white collar workers in the workplace in the selected company and find out which informal learning activities are used by white collar workers most often in the workplace. Another goal of the thesis is to explore the factors that prevent white collar workers from engaging in informal learning activities in the workplace and further to determine which of the selected personality characteristics has the greatest effect on motivating them to engage in the informal learning activities in the workplace.
Klíčová slova
celoživotní učení, formální vzdělávání, informální učení, sebevzdělávání, informální učení na pracovišti
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, formal education, informal learning, self-guided education, informal learning at the workplace
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení a informálního učení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení a informálního učení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4748-4.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4748-4.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická východiska práce. Poté seznamovala komisi s metodologickým postupem. Podrobněji prezentovala významná výzkumná zjištění. Charakterizovala bariéry informálního učení na základě dat vzešlých z výzkumu. Následně seznámila komisi s výsledky vyhodnocení hypotéz a uvedla stručná doporučení do andragogické praxe vzhledem ke konkrétní společnosti. Byly vyzdviženy silné stránky práce. Studentka se vyjádřila k názvu práce - k pojmu evaluace.