Senior akademie v Brně představuje speciální studijní program pro seniory ve formátu celoživotního vzdělávání, který je zaměřený na bezpečnostní problematiku. Bakalářská práce s názvem: "Vzdělávání seniorů na Senior akademii v Brně očima lektorů" se zabývá specifiky vzdělávání této věkové kategorie, která je velmi náročnou, ale zároveň velmi vděčnou a zvídavou skupinou studentů. Práce je zaměřena na lektory Senior akademie v Brně, jejich přístupy, didaktické metody, kompetence a názory na vzdělávání.
Anotace v angličtině
The Senior Academy in Brno represents special study program for seniors in the way of lifelong education, which focuses on safety issues. The bachelor thesis called: "Education of senior citizens at the Senior academy in Brno through the eyes of lecturers" concerns about the specifics of the education of this age group, which is very difficult, but also very grateful and curious group of students.This thesis focuses on the lecturers at the Senior Academy in Brno, their attitude, didactic methods, competencies and opinions on the education.
Keywords: Senior, lecturer, lifelong learning, geragogy, age, senescence, Senior Academy
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Senior akademie v Brně představuje speciální studijní program pro seniory ve formátu celoživotního vzdělávání, který je zaměřený na bezpečnostní problematiku. Bakalářská práce s názvem: "Vzdělávání seniorů na Senior akademii v Brně očima lektorů" se zabývá specifiky vzdělávání této věkové kategorie, která je velmi náročnou, ale zároveň velmi vděčnou a zvídavou skupinou studentů. Práce je zaměřena na lektory Senior akademie v Brně, jejich přístupy, didaktické metody, kompetence a názory na vzdělávání.
Anotace v angličtině
The Senior Academy in Brno represents special study program for seniors in the way of lifelong education, which focuses on safety issues. The bachelor thesis called: "Education of senior citizens at the Senior academy in Brno through the eyes of lecturers" concerns about the specifics of the education of this age group, which is very difficult, but also very grateful and curious group of students.This thesis focuses on the lecturers at the Senior Academy in Brno, their attitude, didactic methods, competencies and opinions on the education.
Keywords: Senior, lecturer, lifelong learning, geragogy, age, senescence, Senior Academy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k problematice seniorského věku, edukace seniorů a institucí pro vzdělávání seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k problematice seniorského věku, edukace seniorů a institucí pro vzdělávání seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Janiš, Kamil a Jitka Skopalová. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80247-5535-9.
Mühlpachr, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 978-80-210-5029-7.
Špaténková, Naděžda a Smékalová Lucie. Edukace seniorů: Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
Švaříček, Roman a Klára Šeďová. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Veteška, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Seznam doporučené literatury
Janiš, Kamil a Jitka Skopalová. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80247-5535-9.
Mühlpachr, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 978-80-210-5029-7.
Špaténková, Naděžda a Smékalová Lucie. Edukace seniorů: Geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
Švaříček, Roman a Klára Šeďová. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Veteška, Jaroslav a Michaela Tureckiová. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce vymezila teoretická východiska práce. Podrobněji popisovala metodologický postup. Pečlivě komisi seznamovala s významnými výsledky výzkumu, odpovídala na jednotlívé výzkumné otázky, zjištění interpretovala do andragogické praxe v dané oblasti. Následně studentka výzkum věcně shrnula a uvedla přínos do andragogické praxe. Přítomná vedoucí práce ocenila studentku za přístup ke zpracovávání teoretické i praktické části práce. Také oponentka ocenila zajímavé téma a čtivost textu.