Mnou předložená bakalářská práce na téma "Profesní andragogika jako teorie kariérního uplatnění a postupů orientovaných na výkon nelékařských zdravotnických profesí" se zabývá nutností profesního i dalšího podnikového vzdělávání ve zdravotnickém sektoru. Práce je členěna do dvou částí. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti vzdělávání dospělé populace, je popsáno získání profesního a specializačního vzdělání u nelékařských profesí. Nedílnou součástí teoretické části je koncept profesního andragoga profilovaného do institucí poskytující zdravotní a sociální péči s přesahem do popisu pozic "nových"; uplatňovaných v zahraničí. Praktická část zjišťuje formou kvantitativního výzkumu míru spokojenosti s profesním vzděláváním, jak v současnosti probíhá kontinuální a podnikové vzdělávání zaměstnanců pro profesní a osobní růst, nakolik je pro zúčastněné podnikové vzdělávání přínosné, jaké jsou jejich motivace a další potřeby v otázkách dalšího vzdělávání.
Annotation in English
Bachelor´s thesis named "Field of professional andragogy as a theory of own career success oriented to non physician healthcare workers" displays the necessity of professional and continuous medical education in healthcare settings. The thesis is divided in two parts. The theoretical part defines the key concepts of adult education, describes the structure of professional and specialized further postgradual education of nursing healthcare workers. An integral part of theoretical chapter is concept of vocational and adult educator based in an institutions rendering social and health care service. Moreover new positions applied in similar settings overseas will be introduced. The empirical part finds out by means of quan-titative survey the employee´s satisfaction with continuous medical education for personal and professional growth, what are the benefits and efficiency of further vocational educa-tion, what are their motivations, needs with regards to their practice and qualification.
Keywords
Vzdělávání dospělých, firemní a podnikové vzdělávání, kontinuální edukace, lifelong learning, personální management, lidské zdroje, vzdělávání ve zdravotnických oborech, specializační studium nelékařských profesí.
Keywords in English
Adult eduction, life long learning, continuous eduction, healthcare continuous medical education, human resources
Length of the covering note
98
Language
CZ
Annotation
Mnou předložená bakalářská práce na téma "Profesní andragogika jako teorie kariérního uplatnění a postupů orientovaných na výkon nelékařských zdravotnických profesí" se zabývá nutností profesního i dalšího podnikového vzdělávání ve zdravotnickém sektoru. Práce je členěna do dvou částí. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti vzdělávání dospělé populace, je popsáno získání profesního a specializačního vzdělání u nelékařských profesí. Nedílnou součástí teoretické části je koncept profesního andragoga profilovaného do institucí poskytující zdravotní a sociální péči s přesahem do popisu pozic "nových"; uplatňovaných v zahraničí. Praktická část zjišťuje formou kvantitativního výzkumu míru spokojenosti s profesním vzděláváním, jak v současnosti probíhá kontinuální a podnikové vzdělávání zaměstnanců pro profesní a osobní růst, nakolik je pro zúčastněné podnikové vzdělávání přínosné, jaké jsou jejich motivace a další potřeby v otázkách dalšího vzdělávání.
Annotation in English
Bachelor´s thesis named "Field of professional andragogy as a theory of own career success oriented to non physician healthcare workers" displays the necessity of professional and continuous medical education in healthcare settings. The thesis is divided in two parts. The theoretical part defines the key concepts of adult education, describes the structure of professional and specialized further postgradual education of nursing healthcare workers. An integral part of theoretical chapter is concept of vocational and adult educator based in an institutions rendering social and health care service. Moreover new positions applied in similar settings overseas will be introduced. The empirical part finds out by means of quan-titative survey the employee´s satisfaction with continuous medical education for personal and professional growth, what are the benefits and efficiency of further vocational educa-tion, what are their motivations, needs with regards to their practice and qualification.
Keywords
Vzdělávání dospělých, firemní a podnikové vzdělávání, kontinuální edukace, lifelong learning, personální management, lidské zdroje, vzdělávání ve zdravotnických oborech, specializační studium nelékařských profesí.
Keywords in English
Adult eduction, life long learning, continuous eduction, healthcare continuous medical education, human resources
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologických pojmů a teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky, profesního vzdělávání nelékařských zdravotnických profesí, specifik vzělávání dospělých i dalšího kariérního uplatnění.
Příprava metodiky pro empirickou část, zpracování výzkumného projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu na základě dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutím a doporučením pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologických pojmů a teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky, profesního vzdělávání nelékařských zdravotnických profesí, specifik vzělávání dospělých i dalšího kariérního uplatnění.
Příprava metodiky pro empirickou část, zpracování výzkumného projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu na základě dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutím a doporučením pro praxi.
Recommended resources
STROUHAL, Martin a Stanislav ŠTECH, ed. Vzdělání a dnešek: pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3558-3.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
HATÁR, Ctibor. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca: teoretické, profesijné a vzťahové reflexie. Praha: Česká andragogická společnost, 2009. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-01-7.
Recommended resources
STROUHAL, Martin a Stanislav ŠTECH, ed. Vzdělání a dnešek: pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3558-3.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-16-5.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
HATÁR, Ctibor. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca: teoretické, profesijné a vzťahové reflexie. Praha: Česká andragogická společnost, 2009. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-01-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student krátce představil teoretická východiska práce. Následně komisi stručně prezentoval metodologický postup a dále popisoval hlavní výzkumná zjištění, která komentoval na grafech. Následně výsledky výzkumu věcně shrnul a uvedl krátká doporučení do praxe. Zazněly silné stránky z posudků i výtka k absenci závěru. Student odpovídal na vybranou otázku oponentky a vedoucího práce.