Bakalářská práce se zabývá trávením volného času žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problematikou volného času, jako je jeho definice a struktura. Dále vymezuje funkce a rizika volného času. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který jsme uskutečnili na základě dat z dotazníkového šetření, kdy bylo hlavním cílem zjistit strukturu volného času žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the leisure in upper primary school students in the Zlín Region. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the issue of leisure, such as its definition and structure. It also defines the functions and risks of leisure. The practical part consists of quantitative research, which we con-ducted on the basis of data from a questionnaire survey, where the main goal was to de-termine the structure of leisure in upper primary school students in the Zlín Region.
Klíčová slova
Žáci 2. stupně základních škol, neorganizovaný volný čas, organizovaný volný čas, funkce volného času, rizika ve volném čase, struktura volného času, význam volného času
Klíčová slova v angličtině
Upper primary school students, unorganized leisure, organized leisure, leisure function, risks in leisure, leisure structure, the importance of leisure
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá problematikou volného času, jako je jeho definice a struktura. Dále vymezuje funkce a rizika volného času. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který jsme uskutečnili na základě dat z dotazníkového šetření, kdy bylo hlavním cílem zjistit strukturu volného času žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the leisure in upper primary school students in the Zlín Region. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the issue of leisure, such as its definition and structure. It also defines the functions and risks of leisure. The practical part consists of quantitative research, which we con-ducted on the basis of data from a questionnaire survey, where the main goal was to de-termine the structure of leisure in upper primary school students in the Zlín Region.
Klíčová slova
Žáci 2. stupně základních škol, neorganizovaný volný čas, organizovaný volný čas, funkce volného času, rizika ve volném čase, struktura volného času, význam volného času
Klíčová slova v angličtině
Upper primary school students, unorganized leisure, organized leisure, leisure function, risks in leisure, leisure structure, the importance of leisure
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a významu jeho smysluplného trávení pro žáky 2. stupně základních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a významu jeho smysluplného trávení pro žáky 2. stupně základních škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce. Prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumu. Proběhla diskuse. Student odpověděl na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce.
dr. Skarupská upozornila na velké množství dílčích otázek.