Bakalářská práce se zabývá prožíváním situační úzkosti u dětí staršího školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je dále rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část objasňuje pojmy úzkost, strach, fobie, starší školní věk a školní a mimoškolní prostředí. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem. Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření na dvou základních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the experiencing situational anxiety among older school children in school and outside school environment. The thesis is further divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part explains the concepts of anxiety, fear, phobia, older school age and school and outside school environment. The empirical part consists of quantitative research. The research was carried out using a questionnaire survey at two primary schools.
Klíčová slova
úzkost, strach, fobie, starší školní věk, školní prostředí, mimoškolní prostředí
Klíčová slova v angličtině
anxiety, fear, phobia, older school age, school environment, outside school enviroment
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá prožíváním situační úzkosti u dětí staršího školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je dále rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část objasňuje pojmy úzkost, strach, fobie, starší školní věk a školní a mimoškolní prostředí. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem. Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření na dvou základních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the experiencing situational anxiety among older school children in school and outside school environment. The thesis is further divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part explains the concepts of anxiety, fear, phobia, older school age and school and outside school environment. The empirical part consists of quantitative research. The research was carried out using a questionnaire survey at two primary schools.
Klíčová slova
úzkost, strach, fobie, starší školní věk, školní prostředí, mimoškolní prostředí
Klíčová slova v angličtině
anxiety, fear, phobia, older school age, school environment, outside school enviroment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti úzkostných poruch, sociálních fobií a sociálního kontextu chování dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti úzkostných poruch, sociálních fobií a sociálního kontextu chování dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DRVOTA, Stanislav. Úzkost a strach. Praha: Avicenum, 1971, 275 s.
KAST, Verena. Úzkost a její smysl. Praha: Portál, 2012, 235 s. Spektrum. ISBN 978-80-262-0160-1.
MORSCHITZKY, Hans a Sigrid SATOR. Deset tváří úzkosti: svépomocný program v sedmi krocích. Praha: Portál, 2014, 254 s. Spektrum. ISBN 978-80-262-0688-0.
PRAŠKO, Ján. Úzkostné poruchy: klasifikace, diagnostika a léčba. Praha: Portál, 2005, 413 s. ISBN 80-7178-997-6.
WOLF, Doris. Jak překonat strach, úzkost, paniku, fobie. Praha: Grada, 2018, 205 s. ISBN 978-80-271-0618-9.
Seznam doporučené literatury
DRVOTA, Stanislav. Úzkost a strach. Praha: Avicenum, 1971, 275 s.
KAST, Verena. Úzkost a její smysl. Praha: Portál, 2012, 235 s. Spektrum. ISBN 978-80-262-0160-1.
MORSCHITZKY, Hans a Sigrid SATOR. Deset tváří úzkosti: svépomocný program v sedmi krocích. Praha: Portál, 2014, 254 s. Spektrum. ISBN 978-80-262-0688-0.
PRAŠKO, Ján. Úzkostné poruchy: klasifikace, diagnostika a léčba. Praha: Portál, 2005, 413 s. ISBN 80-7178-997-6.
WOLF, Doris. Jak překonat strach, úzkost, paniku, fobie. Praha: Grada, 2018, 205 s. ISBN 978-80-271-0618-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, obsah teoretické a praktické části práce. Uvedla hlavní cíle a metodologii praktické části práce. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.